Ο 38χρονος νικητής των προεδρικών εκλογών της Κόστα Ρίκα, Κάρλος Αλβαράδο Κεσάδα, δεσμεύθηκε να ολοκληρώσει τη μετάβαση της οικονομίας του μικρού κράτους της Κεντρικής Αμερικής από τα ορυκτά καύσιμα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και να διατηρήσει την πράσινη παράδοσή του.
Ο 38χρονος νικητής των προεδρικών εκλογών της Κόστα Ρίκα, Κάρλος Αλβαράδο Κεσάδα, δεσμεύθηκε να ολοκληρώσει τη μετάβαση της οικονομίας του μικρού κράτους της Κεντρικής Αμερικής από τα ορυκτά καύσιμα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και να διατηρήσει την πράσινη παράδοσή του.
Ο πρώην υπουργός του κεντροαριστερού κυβερνώντος κόμματος υποσχέθηκε ένα μέλλον στο οποίο η χώρα θα μπορεί να «γιορτάσει τη χειραφέτηση από τη βενζίνη και το ντίζελ στο σύστημα μεταφορών, αντικαθιστώντας τα με καθαρή ενέργεια».
«Αυτός ο μετασχηματισμός θα είναι η «κατάργηση του στρατού» της γενιάς μας», δήλωσε ο νέος πρόεδρος, αναφερόμενος στη διάλυση των στρατιωτικών δυνάμεων της χώρας το 1948, ένα σημείο υπερηφάνειας για την ιστορία της Κόστα Ρίκα.
Ο Αλβαράδο θα γίνει ο νεαρότερος πρόεδρος στη Λατινική Αμερική, προσχωρώντας σε μία ομάδα παγκόσμιων ηγετών κάτω των 40 ετών που δεσμεύονται για ένα καθαρό ενεργειακό μέλλον, όπως ο Εμανουέλ Μακρόν της Γαλλίας και η Τζασίντα Άρντερν της Νέας Ζηλανδίας.
Η χώρα των 5 εκατομμυρίων κατοίκων παράγει σχεδόν 100% ηλεκτρική ενέργεια χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, και το 2017 κατάφερε να λειτουργήσει για 300 ημέρες χωρίς να χρησιμοποιήσει ορυκτά καύσιμα για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Στην εκστρατεία του, ο Αλβαράδο υποσχέθηκε να εκσυγχρονίσει και να κάνει ηλεκτρικά τα τρένα ντίζελ, να προωθήσει την έρευνα και την ανάπτυξη του υδρογόνου και των βιοκαυσίμων μετασχηματίζοντας το κρατικό διυλιστήριο πετρελαίου, και να υπογράψει έναν νόμο που απαγορεύει την έρευνα εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου στη χώρα.
Η απαγόρευση εξερεύνησης είναι απλή, καθώς δεν υπάρχει πετρελαϊκή βιομηχανία στη χώρα, αλλά ο τομέας της μεταφοράς θα αποτελέσει μεγαλύτερη πρόκληση. Το ένα πέμπτο των εσόδων της κυβέρνησης προέρχεται από αυτόν τον τομέα, κυρίως από τους φόρους καυσίμων, τους φόρους επί των πωλήσεων για τα νέα οχήματα, και άλλες εισφορές.