Κοινωνία
Τρίτη, 03 Απριλίου 2018 19:58

ΟΝΕΧ Νεώριο 2020, ένα σκάφος Stealth στο Αιγαίο

Πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα της φύλαξης των θαλάσσιων συνόρων της χώρας θέλει να διαδραματίσει ο όμιλος ONEX μέσω των ναυπηγείων του Νεώριον Σύρου. Μπορεί η διαδικασία μεταβίβασης των μετοχών των ναυπηγείων στην ONEX να έχει ακόμα δρόμο, αλλά στα γραφεία του ομίλου σχεδιάζουν ήδη την επόμενη μέρα, γράφει ο Αντώνης Τσιμπλάκης.

Του Αντώνη Τσιμπλάκη

[email protected]

Πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα της φύλαξης των θαλάσσιων συνόρων της χώρας θέλει να διαδραματίσει ο όμιλος ONEX μέσω των ναυπηγείων του Νεώριον Σύρου. Μπορεί η διαδικασία μεταβίβασης των μετοχών των ναυπηγείων στην ONEX να έχει ακόμα δρόμο, αλλά στα γραφεία του ομίλου σχεδιάζουν ήδη την επόμενη μέρα. Μετά τις εμπορικές συμφωνίες που ήδη τρέχουν, αφού έχει ανέβει για επισκευές το «Lady Sea» ύστερα από ένα χρόνο πλήρους απραξίας του ναυπηγείου, ο όμιλος του ελληνοαμερικάνου επιχειρηματία Πάνου Ξενοκώστα παρουσιάζει το σχέδιο με κωδική ονομασία «ONEX NEORIO 2020».

Η πρόταση με τίτλο «ΟΝΕΧ ΝΕΩΡΙΟ 2020» αφορά τη κατασκευή από τα ναυπηγεία της Σύρου ενός υπερσύγχρονου Περιπολικού Σκάφους Ανοιχτής Θαλάσσης για την ανάληψη πολλαπλών επιχειρησιακών ρόλων και το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και ως μη επανδρωμένο σε αποστολές επιτήρησης με χαμηλό ίχνος εντοπισμού, με τη χρήση της τεχνολογίας stealth.

Συγκεκριμένα η ONEX SYROS SHIPYARDS προτείνει, σύμφωνα με τη πληροφόρηση που έχει η «Ν», την ανάπτυξη ολοκληρωμένης πλατφόρμας θαλάσσιας επιτήρησης βασισμένη σε υπάρχουσα σχεδίαση περιπολικού σκάφους επιφανείας ανοικτής θαλάσσης εμβέλειας άνω των 350 ν.μ., με χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας.

Την υλοποίηση της πρότασης, η ONEX SYROS SHIPYARDS μαζί με άλλες εταιρίες του ομίλου ΟΝΕΧ θα συντονίσει και θα επιβλέψει υποκατασκευαστές σε περισσότερες από οκτώ χώρες.

Το σκάφος θα επιχειρεί με υψηλή ταχύτητα και με πλήρωμα ή εναλλακτικά, εφόσον απαιτηθεί, άνευ πληρώματος ως μη επανδρωμένο σύστημα. Το φορτίο του αποτελούμενο από αισθητήρες, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και λοιπά ηλεκτρονικά συστήματα αποστολής & ναυτιλίας θα είναι ανοικτής, αρθρωτής (modular) αρχιτεκτονικής δυνάμενο να προσαρμοστεί κατάλληλα στις εκάστοτε επιχειρησιακές απαιτήσεις. Το φορτίο αισθητήρων θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων radar επιτήρησης επιφανείας, υψηλής ανάλυσης θερμική κάμερα & κάμερα TV ημέρας/νύκτας και αποστασιόμετρο laser.

Ο τηλεπικοινωνιακός του εξοπλισμός θα περιλαμβάνει συστήματα επίγειας ασύρματης και δορυφορικής επικοινωνίας. Η πλατφόρμα θα έχει εγκατεστημένο ολοκληρωμένο σύστημα επεξεργασίας δεδομένων, διαχείρισης πληροφοριών & ελέγχου, διασυνδεδεμένο με τα υπόλοιπα συστήματα και θα αποτελείται από υποσύστημα Video Analytics, για την αυτόνομη επεξεργασία των δεδομένων από τους αισθητήρες και υποσύστημα Data Fusion, Διοίκησης & Ελέγχου και δημιουργίας αναφορών ανάλυσης πληροφοριών.

Τα οφέλη

Τα επιχειρησιακά οφέλη που θα προκύψουν από την ναυπήγηση του περιπολικού σκάφους της ONEX SYROS SHIPYARDS θα είναι, σύμφωνα με τη πρόταση που έχει καταθέσει ήδη η εταιρεία στα αρμόδια υπουργεία, τα εξής:

•       Θα επιτευχθεί μακράς εμβέλειας επιτήρηση θαλασσίων περιοχών ενδιαφέροντος

•       Αποτελεσματική επιτήρηση με τη χρήση πολύ-φασματικών ενεργητικών και παθητικών αισθητήρων για την επίτευξη βέλτιστης τακτικής εικόνας της περιοχής ενδιαφέροντος

•       Το υπάρχον σύστημα επιτήρησης θα μπορεί να επεκταθεί και σε περιοχές μέχρι πρότινος περιορισμένης κάλυψης.

•       Το σκάφος θα προσαρμόζεται με ευελιξία στις επιχειρησιακές συνθήκες και απαιτήσεις. Εν παραδείγματι, ως μη επανδρωμένο δύναται να επιχειρεί σε περιβάλλον υψηλής επικινδυνότητας και μόλυνσης (ΡΒΧΠ)

•       Τα συστήματα που θα περιλαμβάνει θα είναι ανοιχτής αρχιτεκτονικής με δυνατότητα διασύνδεσης με υπάρχοντα και μελλοντικά συστήματα ελέγχου και διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων.