Το πρώτο εργοστάσιο στην Ιαπωνία που ειδικεύεται στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών ιόντων λιθίου από τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει λειτουργία, εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το πρώτο εργοστάσιο στην Ιαπωνία που ειδικεύεται στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών ιόντων λιθίου από τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει λειτουργία, εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το έργο αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Nissan και της εταιρείας Sumitomo, και θα δώσει στις δαπανηρές μπαταρίες νέα ζωή αφού περάσουν το στάδιο βέλτιστης απόδοσης.
Με τον ταχύτατα αυξανόμενο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δρόμο, η διαθεσιμότητα των χρησιμοποιημένων μπαταριών ιόντων λιθίου αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά στο εγγύς μέλλον, καθώς οι αγοραστές της πρώτης γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αντικαθιστούν τα οχήματά τους.
Η ανακύκλωση και ανακατασκευή τέτοιων μπαταριών αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στη βιομηχανία μπαταριών, επηρεάζοντας τη ζήτηση νέων υλικών μπαταριών, καθώς και το περιβάλλον. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους για να κατασκευάσουν φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα και να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των μπαταριών τους, στις οποίες αναλογεί το ένα πέμπτο του κόστους κάθε οχήματος και κατασκευάζονται από ολοένα και πιο δαπανηρά υλικά, όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο. Εξάλλου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, τα παγκόσμια αποθέματα λιθίου και κοβαλτίου θα φτάσουν σε κρίσιμη κατάσταση μέχρι το 2050.
Το νέο εργοστάσιο θα αρχίσει να πωλεί ανακυκλωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου για την πρώτη γενιά του μοντέλου Nissan Leaf. Οι μπαταρίες θα παράγονται στο νέο εργοστάσιο της πόλης Νάμι, πέντε χιλιόμετρα μακριά από τη Φουκουσίμα, επανασυναρμολογώντας τμήματα υψηλής απόδοσης που έχουν αφαιρεθεί από μπαταρίες των οποίων η συνολική ενεργειακή ισχύς έχει πέσει κάτω από το 80%.
Η τιμή τους στην Ιαπωνία θα είναι περίπου 2.000 ευρώ, σχεδόν το 50% της τιμής μίας καινούριας μπαταρίας αντικατάστασης.