Την υπογραφή της σύμβασης το αργότερο αρχές του 2019 για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το Λαύριο ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών του Λαυρίου και της Ραφήνας, με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Την υπογραφή της σύμβασης το αργότερο αρχές του 2019 για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το Λαύριο ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών του Λαυρίου και της Ραφήνας, με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στο 12ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της χώρας, που πραγματοποιείται στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, σημείωσε ότι «σχεδιάζεται να υλοποιηθεί η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το Λαύριο πολύ γρήγορα, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης στις αρχές του 2019, τέλος του 2018», προσθέτοντας ότι προβλέπονται να γίνουν σταθμοί στους οικισμούς Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλιό, Θωρικό και Λαύριο.
Αναφερόμενος στα έργα της Αττικής οδού δήλωσε ότι προχωράνε οι μελέτες για επέκτασή της προς τα δύο λιμάνια της Ανατολικής Αττικής, σύνδεσή της με την Εθνική οδό μέσω Κύμης, αλλά και σύνδεσή της από την Κατεχάκη με τη Βουλιαγμένη προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετείται και το Ελληνικό.
Για το νέο σύστημα αναλογικών ηλεκτρονικών διοδίων που θα είναι με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση και θα ισχύσει σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, τόνισε ότι ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώνεται μέχρι τη Μεγάλη Τετάρτη. Έκανε λόγο για συμφέροντα που εμποδίζουν την εφαρμογή του προσθέτοντας ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να περάσει, γιατί «πολύ απλά αποσκοπεί στη μείωση της τιμής παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και σε κανέναν άλλο λόγο».
Για τους αυτοκινητόδρομους της Αττικής είπε ότι υπήρξε διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να μην εγκατασταθούν σταθμοί μετωπικών και πλευρικών διοδίων ενώ αναφερόμενος στην πολιτική του υπουργείου που αφορά την υλοποίηση κάθε έργου στην Ελλάδα είπε ότι πλέον έχει αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο με στρατηγικό σχεδιασμό, με τη δημιουργία δύο γενικών διευθύνσεων (στρατηγικού σχεδιασμού υποδομών και στρατηγικού σχεδιασμού συνδυασμένων μεταφορών) αλλά και ηλεκτρονικών συστημάτων προκειμένου να ξέρει ο πολίτης ποια είναι τα έργα και οι υποδομές που πρέπει να γίνουν στη χώρα, ποιά η ιεράρχησή τους, ποιός ο μελετητής εργολήπτης και το κόστος.
«Πρέπει να δείξουμε στην ελληνική κοινωνία πως ένας χώρος που ήταν γνωστό σε όλους ότι σχετιζόταν με αυτό που λέμε διαπλοκή είναι ένα χώρος διαφάνειας και εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος» συμπλήρωσε.
Επίσης αναφερόμενος στις παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων ο κ. Σπίρτζης είπε ότι πρόσφατα το ευρωπαϊκό ελεγκτικό συνέδριο έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση που αφορούν έργα από το 2010 έως το 2014 που αποκαλύπτει ότι υπήρχαν τεράστιες καθυστερήσεις απαλλοτριώσεων στις αδειοδοτήσεις και στην υλοποίησή τους και αυτά κόστισαν 1,2 δισ. περισσότερο.
Πηγή: ΑΜΠΕ