H είσοδος νέων τεχνολογιών και ψηφιακών συστημάτων είναι φανερό ότι αποτελεί πλέον τη μεγάλη πρόκληση, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόκειται για ένα νέο περιβάλλον διαρκών μεταβολών, με το οποίο έχει έρθει αντιμέτωπο και το τραπεζικό σύστημα, σπεύδοντας να ενσωματώσει πλήρως τις ψηφιακές τεχνολογίες και υλοποιώντας αλλαγές, ακόμα και στη λειτουργική δομή του.
H είσοδος νέων τεχνολογιών και ψηφιακών συστημάτων είναι φανερό ότι αποτελεί πλέον τη μεγάλη πρόκληση, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόκειται για ένα νέο περιβάλλον διαρκών μεταβολών, με το οποίο έχει έρθει αντιμέτωπο και το τραπεζικό σύστημα, σπεύδοντας να ενσωματώσει πλήρως τις ψηφιακές τεχνολογίες και υλοποιώντας αλλαγές, ακόμα και στη λειτουργική δομή του.
Πρωτοπόρος η Εθνική Τράπεζα τα τελευταία χρόνια υλοποιεί μία digital στρατηγική, όπου η παροχή ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της. Ένας από τους βασικούς στόχους της είναι ο ανασχεδιασμός του οικοσυστήματος της εμπειρίας του πελάτη της, με γνώμονα τους τομείς της ασφάλειας, της εμπιστοσύνης και της καλύτερης εξυπηρέτησής του, στη σχέση και στις συναλλαγές που πραγματοποιεί με την τράπεζα.Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στις εύκολες και γρήγορες πληρωμές με το i-bank Pay και το i-bank Payband, αλλά και στην επέκταση και εξέλιξη του δικτύου των καινοτόμων πολυχώρων ηλεκτρονικής τραπεζικής εξυπηρέτησης i-bank store.
i-bank Pay
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα πληρωμών και εισπράξεων μέσω smartphone, που η Εθνική Τράπεζα εισήγαγε για πρώτη φορά στην τραπεζική αγορά.
Τι προσφέρει:
Όσοι κατεβάσουν στο κινητό τους την εφαρμογή i-bank Pay (https://ibankpay.nbg.gr/iBankPay/el), έχουν τη δυνατότητα να στέλνουν και να λαμβάνουν χρήματα από τους φίλους τους στο Facebook, αλλά και στις επαφές του τηλεφωνικού τους καταλόγου, εφ’ όσον οι φίλοι είναι και αυτοί χρήστες της υπηρεσίας. Η αποστολή των χρημάτων γίνεται άμεσα. Μπορούν να μοιράζονται τα έξοδα (π.χ. τον λογαριασμό σε ένα εστιατόριο) με τους φίλους τους, στέλνοντας αίτημα πληρωμής μέσω της ειδικής λειτουργικότητας split-the-bill. Σε φίλους που δεν έχουν κατεβάσει την εφαρμογή αλλά έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία IRIS Online Payments της ΔΙΑΣ, μπορούν να στέλνουν χρήματα διατραπεζικά μέσω της υπηρεσίας αυτής. Πέρα από την αποστολή χρημάτων σε φίλους, οι χρήστες του i-bank Pay μπορούν να πληρώνουν επαγγελματίες και επιχειρήσεις σε περισσότερα από 80.000 σημεία μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο.
Πώς λειτουργεί:
Η λειτουργία του είναι εύκολη γιατί η πληρωμή γίνεται από το κινητό τηλέφωνο του χρήστη:
Η Υπηρεσία i-bank Pay παρέχεται σε χρήστες που είναι εγγεγραμμένοι στο Internet Banking της τράπεζας και διαθέτουν έναν καταθετικό λογαριασμό ή σε χρήστες που είναι κάτοχοι prepaid card έκδοσης της τράπεζας (π.χ. Cosmote Prepaid MasterCard) ή κάτοχοι i-bank payband.
i-bank Pay 4 Business
Αντίστοιχη ψηφιακή εμπειρία μπορούν να απολαμβάνουν έμποροι και επαγγελματίες με το ολοκληρωμένο σύστημα mobile εισπράξεων, i-bank Pay 4 Business (https://ibankpay.nbg.gr/iBankPay/el/4b) που προσφέρει:
Η είσπραξη των χρημάτων από τους πελάτες γίνεται ανέπαφα, με τους παραπάνω πρωτοποριακούς τρόπους, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε τύπο επιχείρησης να επιλέξει τη μέθοδο που την εξυπηρετεί, ανάλογα με τις ανάγκες της (π.χ. ταμείο, delivery κ.λπ.).
i-bank Payband
H Εθνική Τράπεζα καινοτομεί για άλλη μια φορά, δημιουργώντας σε συνεργασία με τη Visa, την πρώτη wearable λύση πληρωμών, το i-bank Payband (https://www.nbg.gr/payband). Με τη χρήση ενός ειδικού αδιάβροχου «βραχιολιού», οι πληρωμές γίνονται ανέπαφα σε επιχειρήσεις που διαθέτουν contactless τερματικό αποδοχής καρτών (POS). Η μικρού μεγέθους αποσπώμενη prepaid κάρτα, που διαθέτει το βραχιόλι, είναι διαχειρίσιμη και μέσα από την εφαρμογή του ibank Pay.Το i-bank payband διατίθεται μεμονωμένο άμεσα από τα καταστήματα της Εθνικής Τράπεζας και λειτουργεί σαν αυτόνομη προπληρωμένη κάρτα. Παράλληλα μπορεί να εκδίδεται μαζί με την κάρτα prepaid Visa ως συνοδευτικό μέσο πληρωμής.
Σε αυτή την περίπτωση, ανάλογα με τις εκάστοτε αγορές του μπορεί o πελάτης να χρησιμοποιεί είτε το i-bank payband ή την κάρτα πραγματοποιώντας εύκολα τις συναλλαγές του, όπου κι αν βρίσκεται.
i-bank Store:
Η Εθνική Τράπεζα δημιούργησε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, concept stores, τα i-bank stores (https://www.nbg.gr/el/i-bank/i-bank-store), με στόχο να ενώσει το φυσικό με το ψηφιακό κόσμο και να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών μέσα στο κατάστημα.
Τι προσφέρει:
Το i-bank store αποτελεί έναν καινοτόμο πολυχώρο ηλεκτρονικής τραπεζικής εξυπηρέτησης, εφοδιασμένο με εξοπλισμό και υποδομές τελευταίας τεχνολογίας, όπου παρουσιάζονται όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες i-bank (Internet Banking, Mobile Banking, Phone Banking, ATM, Κέντρα Αυτόματων Πληρωμών-APS, ηλεκτρονικό πορτοφόλι i-bank Pay). Σε ένα σύγχρονο περιβάλλον, ο επισκέπτης, με τη βοήθεια της εξειδικευμένης ομάδας του i-bank store, μπορεί να εξερευνήσει μια νέα οπτική εύκολης και γρήγορης εκτέλεσης των καθημερινών τραπεζικών του συναλλαγών.
Στο i-bank store, οι επισκέπτες μπορούν:
Πού βρίσκονται:
Το πρώτο i-bank store λειτούργησε τον Φεβρουάριο του 2011 στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens. Από τότε, τα i-bank stores έχουν λάβει πολλά βραβεία για το μοντέρνο σχεδιασμό και το υψηλό επίπεδο τραπεζικής εξυπηρέτησης που προσφέρουν. Έχουν εξαιρετικά θετική απήχηση στους πελάτες, η επισκεψιμότητά τους μετριέται σε εκατομμύρια. Σήμερα, λειτουργούν 7 i-bank stores σε κεντρικά σημεία και εμπορικά κέντρα της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Λάρισας και της Ξάνθης, ενώ σύντομα θα ανοίξει ένα μεγάλο i-bank store στο κεντρικότερο σημείο της Αθήνας, στην Πλατεία Συντάγματος.
Πυλώνες ψηφιακού μετασχηματισμού
Είναι γεγονός ότι η διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού της Εθνικής αποτελεί ένα συνολικό, πολύπλοκο μηχανισμό που περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης και εμπλέκει ανθρώπους, διαδικασίες και τεχνολογίες. Οι δράσεις της εστιάζουν στην ψηφιακή στρατηγική και καινοτομία, στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών και των customer journeys, στη συστηματική παρακολούθηση των νέων απαιτήσεων των πελατών στην ψηφιακή εποχή, στην οργανωτική δομή του οργανισμού και στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, στην τεχνολογία και στις υποδομές και, τέλος, στα δεδομένα και στα εργαλεία ανάλυσής τους, τα οποία υποστηρίζουν τον καθορισμό και την αναπροσαρμογή της στρατηγικής και των στόχων.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.nbg.gr.