Στη φετινή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης η Audi ξεδίπλωσε τις αρετές της νέας σειράς Α6, η οποία, όπως συνηθίζεται στις ημέρες μας και σε άλλες premium μάρκες, προικίζεται με στοιχεία της μεγαλύτερης κατηγορίας, εν προκειμένω της ναυαρχίδας Α8. Όλα σχεδόν τα καινούργια αυτοκίνητα ανεβαίνουν κατηγορία φορτωμένα με τεχνολογία για περισσότερη άνεση και ασφάλεια, αλλά μαζί ανεβαίνουν και οι τιμές τους. Και μπορεί αυτό στις μεγάλες αγορές να μην παίζει ρόλο, καθώς πάντα βρίσκεται το ανάλογο κοινό, όμως στις αγορές του ευρωπαϊκού Νότου τα πράγματα δυσκολεύουν…
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Στη φετινή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης η Audi ξεδίπλωσε τις αρετές της νέας σειράς Α6, η οποία, όπως συνηθίζεται στις ημέρες μας και σε άλλες premium μάρκες, προικίζεται με στοιχεία της μεγαλύτερης κατηγορίας, εν προκειμένω της ναυαρχίδας Α8. Όλα σχεδόν τα καινούργια αυτοκίνητα ανεβαίνουν κατηγορία φορτωμένα με τεχνολογία για περισσότερη άνεση και ασφάλεια, αλλά μαζί ανεβαίνουν και οι τιμές τους. Και μπορεί αυτό στις μεγάλες αγορές να μην παίζει ρόλο, καθώς πάντα βρίσκεται το ανάλογο κοινό, όμως στις αγορές του ευρωπαϊκού Νότου τα πράγματα δυσκολεύουν…
Στην περίπτωση του Α6, βέβαια, ο business προσανατολισμός του είδους το τοποθετεί σε συγκεκριμένα πλαίσια, στα οποία εντάσσονται υψηλές απαιτήσεις σε όλους τους τομείς. Αυτό προδίδουν και τα highlights όπως τα προσδιορίζει ο όμιλος VW: νέα στάνταρντ οδηγικής απόλαυσης και άνεσης, με σύστημα δυναμικής τετραδιεύθυνσης, κορυφαίο στον κόσμο εσωτερικό με πλήρη ψηφιοποίηση όλων των συστημάτων μέσω δύο οθονών αφής στην κεντρική κονσόλα, για πρώτη φορά στην κατηγορία mild-hybrid τεχνολογία σε όλη την γκάμα κινητήρων.
Η όγδοη γενιά του μεγάλου σεντάν χαρακτηρίζεται από εξαιρετικών προδιαγραφών LED φωτισμό, που συμπληρώνει το δυναμικό σπορ design (ναι, ο φωτισμός αποτελεί, πλέον, συμπλήρωμα των «γραμμών» πολλών αυτοκινήτων). Το εξωτερικό του ξεχωρίζει με τις ισορροπημένες αναλογίες του: μακρύ καπό, μεγάλο μεταξόνιο και μικροί πρόβολοι. Φαρδιά, η επιβλητική Singleframe μάσκα, ιδιαίτεροι οι προβολείς και εντυπωσιακές οι εισαγωγές αέρα. Στο προφίλ, οι τρεις έντονες γραμμές μειώνουν οπτικά το ύψος του αυτοκινήτου, ενώ οι τονισμένοι θόλοι των τροχών είναι μια σαφής αναφορά στα γονίδια του Audi quattro. Το εσωτερικό του νέου A6 χαρακτηρίζεται από έναν black-panel σχεδιασμό, ο οποίος εκφράζει την τεχνολογική υπόσταση και τον ψηφιακό χαρακτήρα του. O κομψός σχεδιασμός του πίνακα οργάνων και η συνεχής οριζόντια γραμμή δημιουργούν μια αίσθηση άπλετου χώρου.
Στην έναρξη της διάθεσής του στις ευρωπαϊκές αγορές η Audi θα προσφέρει το νέο A6 με δύο πανίσχυρους αλλά μεταξένιους κινητήρες - έναν TFSI κι έναν TDI. Η μονάδα βενζίνης είναι ένας 3.0 TFSI turbo V6 των 340 ίππων και 500 Nm, που επιταχύνει το business sedan από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά 250 χλμ./ώρα. Ο πετρελαιοκινητήρας 3.0 TDI των 286 ίππων και 620 Nm εξασφαλίζει παραπλήσιες επιδόσεις.