Περιβάλλον
Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2018 16:42

Χιλιάδες Νορβηγοί σε λίστες αναμονής για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Νορβηγία είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά κάτοικο στον κόσμο. Ένα από τα πέντε νέα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι ηλεκτρικό και πάνω από το 50% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2017 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά.

Η Νορβηγία είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά κάτοικο στον κόσμο. Ένα από τα πέντε νέα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι ηλεκτρικό και πάνω από το 50% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2017 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά.

Με κίνητρο τις γενναιόδωρες φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά και τα αυξανόμενα οδικά τέλη για τα βενζινοκίνητα οχήματα, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζεται να αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς στη σκανδιναβική χώρα. Λόγω αυτών των φορολογικών ελαφρύνσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να πωληθούν στην ίδια τιμή με τα οχήματα κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά η συντήρηση και λειτουργία  τους είναι κατά πολύ φθηνότερες.

Αυτό καθιστά ελκυστικό για τους Νορβηγούς καταναλωτές να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητα ντίζελ ή βενζίνης με νέα, ηλεκτροκίνητα οχήματα. Μια πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι σχεδόν το 50% των Νορβηγών που σχεδιάζουν να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο το 2018 επιθυμούν ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό όχημα.

Μάλιστα, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία αναπτύσσεται αυτή τη στιγμή τόσο γρήγορα, ώστε οι παραγωγοί αυτοκινήτων δεν μπορούν να συμβαδίσουν με αυτή. Χιλιάδες Νορβηγοί περιμένουν μήνες για τα νέα οχήματα και οι πωλητές αυτοκινήτων έχουν παρατείνει επανειλημμένα τις ημερομηνίες παράδοσης.

Ο χρόνος αναμονής για υπάρχοντα μοντέλα κυμαίνεται μεταξύ οκτώ μηνών και δύο ετών. Εν τω μεταξύ, χιλιάδες έχουν πληρώσει για να τεθούν σε λίστα αναμονής για νέα μοντέλα από τις Nissan, Tesla, Audi και Jaguar, τα οποία θα κυκλοφορήσουν τους επόμενους μήνες ή και χρόνια.

Μια πρόσφατη έρευνα μεταξύ των Νορβηγών καταναλωτών, στα πλαίσια ενός ερευνητικού προγράμματος για την ενεργειακή απόδοση που χρηματοδοτείται από την ΕΕ, δείχνει ότι οι Νορβηγοί είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολύ περισσότερο για αυτοκίνητα με χαμηλότερο κόστος λειτουργίας.