Πολιτική
Τρίτη, 06 Μαρτίου 2018 21:09

Υπ. Ναυτιλίας: Διαβούλευση για το μεταφορικό ισοδύναμο

Διαβούλεση με αντικείμενο την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά της χώρας, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας υπό την προεδρία του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριου Σαντορινιού και με τη συμμετοχή εκπροσώπων επιμελητηρίων.

Διαβούλεση με αντικείμενο την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά της χώρας, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας υπό την προεδρία του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριου Σαντορινιού και με τη συμμετοχή εκπροσώπων επιμελητηρίων (Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Έβρου, Μαγνησίας, Χίου, Σάμου, Λέσβου, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς- Ιθάκης) και επιμελητηριακών ενώσεων (ΕΟΑΕΝ, ΕΕΣΥΜ) των νησιών.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «δόθηκε η ευκαιρία να ακουστούν οι πρώτες σκέψεις των θεσμικών φορέων, πραγματοποιήθηκε ένας γόνιμος διάλογος, ενώ όλες οι πλευρές δεσμεύτηκαν στη συνέχιση και την πύκνωση της διαβούλευσης για το θέμα».

Ο κ. Σαντορινιός, σημείωσε ότι το υπουργείο σχεδιάζει την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, που θα εξισορροπήσει τις αρνητικές συνέπειες της νησιωτικότητας, επιδοτώντας το κόστος μεταφοράς επιβατών και προϊόντων, από και προς τα νησιά.

«Η δική μας κυβέρνηση θέλει να απαντήσει αποτελεσματικά, άμεσα και δίκαια στην επιβάρυνση που έχει ο νησιώτης από τη νησιωτικότητα, προσπαθώντας να ζήσει, να προσεγγίσει τις δημόσιες υπηρεσίες και να λάβει τα οφέλη του κοινωνικού κράτους», ανέφερε.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, το παρόν μέτρο θα εφαρμοστεί από 1/7/2018 στα 32 νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και από 1/1/2019, καθολικά, σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα και θα επιδοτηθεί από εθνικούς πόρους.

«Το ζητούμενο, είναι να βρούμε και να ενισχύσουμε το πραγματικό μέγεθος της επιβάρυνσης του νησιώτη εμπόρου, λόγω της θαλάσσιας μεταφοράς, κόστος που μετακυλύεται τελικά στο καλάθι του νησιωτικού νοικοκυριού. Η πρόταση μας είναι να αγγίξουμε την κύρια αιτία των τιμών - το υψηλότερο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς, σε σχέση με τη χερσαία - που καλείται ο νησιώτης και ο επισκέπτης να πληρώνει τα προϊόντα των νησιών, αλλά ταυτόχρονα και την κύρια αιτία που εμποδίζει τα τοπικά προϊόντα από το να είναι ανταγωνιστικά σε μεγαλύτερες αγορές», υπογράμμισε ο κ. Σαντορινιός.