Δεν υπάρχουν λόγια… Οι γνώστες «δαγκώνονται», οι αδαείς καταλαβαίνουν πως κάτι άλλο τρέχει και δεν μπορεί παρά να την κοιτάζουν τουλάχιστον με περιέργεια. Ο νους μας πάει στα περασμένα, ειδικά με αυτό το πράσινο χρώμα, κάπου στη δεκαετία του ‘80, όταν βλέπαμε την τότε 911 ενός φίλου να γυροφέρνει στα πέριξ με γερμανικά νούμερα, προκαλώντας μας για βόλτα...
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Δεν υπάρχουν λόγια… Οι γνώστες «δαγκώνονται», οι αδαείς καταλαβαίνουν πως κάτι άλλο τρέχει και δεν μπορεί παρά να την κοιτάζουν τουλάχιστον με περιέργεια. Ο νους μας πάει στα περασμένα, ειδικά με αυτό το πράσινο χρώμα, κάπου στη δεκαετία του ‘80, όταν βλέπαμε την τότε 911 ενός φίλου να γυροφέρνει στα πέριξ με γερμανικά νούμερα, προκαλώντας μας για βόλτα...
Στην προσεχή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, που ανοίγει τις πύλες της για το κοινό στις 8 Μαρτίου, το αγωνιστικό τμήμα της Porsche παρουσιάζει το τελευταίο επίτευγμα του Weissacch, την 911 GT3 RS με αγωνιστικό πλαίσιο και 520 ίππους, από υψηλόστροφο ατμοσφαιρικό κινητήρα τεσσάρων λίτρων. Σε συνδυασμό με μια κλίμακα στροφών που φτάνει τις 9.000 σ.α.λ., αποτέλεσε την ιδανική επιλογή ως καθαρόαιμος σπορ κινητήρας, με το ειδικά ρυθμισμένο επτατάχυτο κιβώτιο PDK.
Το νέο σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων είναι βασισμένο στην 911 GT3, η οποία εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο για να συνδυάζει τον κινητήρα επιδόσεων με μια ρύθμιση ανάρτησης που διαθέτει παθητική τετραδιεύθυνση, σχεδιασμένη για μέγιστη δυναμική και ακρίβεια.
Οι σφαιρικοί σύνδεσμοι που υπάρχουν σε όλους τους βραχίονες προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με τα συμβατικά έδρανα ελαστοκινηματικής. Η 911 GT3 RS επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 312 χλμ./ώρα. Η μικτή κατανάλωση καυσίμου στα χαρτιά είναι 12,8 λίτρα/100 χλμ., οι δε εκπομπές CO2 φθάνουν τα 291 γραμμάρια/χλμ.
Μετά το λανσάρισμα της 911 GT3 και της 911 GT2 RS, με αυτή την πιο πρόσφατη έκδοση η Porsche παρουσιάζει το τρίτο της σπορ αυτοκίνητο GT δρόμου σε έναν χρόνο. Όπως και σε όλα τα τρέχοντα σπορ μοντέλα GT, το πακέτο εξοπλισμού Clubsport διατίθεται και για την 911 GT3 RS χωρίς πρόσθετη χρέωση. Περιλαμβάνει roll bar, χειροκίνητο πυροσβεστήρα, προεγκατάσταση για διακόπτη αποσύνδεσης μπαταρίας και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων για μια σπορ εμπειρία οδήγησης.
Οι τροχοί μειωμένου βάρους 20 ιντσών, με τα νέα σπορ ελαστικά 265/35 στον μπροστινό άξονα, ενισχύουν την ευελιξία και τη συμπεριφορά του συστήματος διεύθυνσης, ενώ οι τροχοί 21 ιντσών με ελαστικά 325/30 στον πίσω άξονα βελτιώνουν την πρόσφυση. Οι παραγγελίες της νέας 911 GT3 RS έχουν ξεκινήσει. Θα λανσαριστεί από τα μέσα Απριλίου του 2018.