Ένα όμορφο ταξίδι στο παρελθόν της υπόσχεται η Renault στη φετινή έκθεση Retromobile, στο Παρίσι (7-11 Απριλίου), με αφορμή τη συμπλήρωση 120 χρόνων λαμπρής ιστορίας. Εκεί θα παραταχθούν μερικά από τα σημαντικότερα μοντέλα, τα οποία άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην αυτοκίνηση.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Ένα όμορφο ταξίδι στο παρελθόν της υπόσχεται η Renault στη φετινή έκθεση Retromobile, στο Παρίσι (7-11 Απριλίου), με αφορμή τη συμπλήρωση 120 χρόνων λαμπρής ιστορίας. Εκεί θα παραταχθούν μερικά από τα σημαντικότερα μοντέλα, τα οποία άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην αυτοκίνηση.
Το μότο «Easy Life» αποτελεί τη βάση της φιλοσοφίας της. Ανάμεσά τους και το πολυχρηστικό Espace, το πρώτο του είδους, που από το 1984, οπότε και παρουσιάστηκε, δημιούργησε μια εντελώς νέα κατηγορία. Και, βέβαια, «διά χειρός» του Έλληνα σχεδιαστή, εκ Θεσσαλονίκης, Αντώνη Βολάνη.
Από το 1898 που το πρώτο μοντέλο των Λουίς, Μαρσέλ και Φερνάντ Ρενό κύλησε στους δρόμους μέχρι και σήμερα η Renault παραμένει ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, με έμφαση στην τεχνολογία, στην πρακτικότητα και στο ξεχωριστό στιλ.
Χαρακτηριστικά, μοντέλα που άφησαν εποχή ήταν, μεταξύ άλλων: 1898: Type A, το πρώτο Renault, 1899: Type B, που από πολλούς θεωρείται ότι είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία του αυτοκινήτου που είχε κλειστή καμπίνα επιβατών, 1909: Type BD poster van, είχε ενσωματωμένο στο εσωτερικό του ένα ταχυδρομικό γραφείο, αποτελώντας το πρώτο ειδικά διασκευασμένο επαγγελματικό αυτοκίνητο, 1910: Type AG1 taxi, ίσως το πρώτο αυτοκίνητο που ήταν ιδανικά σχεδιασμένο για εταιρικές πωλήσεις, 1923: Type KJ1: σχεδιασμένο ειδικά για την κίνηση στις πόλεις, 1933: Vivastella PG7, η ιδέα του GT (grand tourer) παίρνει σάρκα και οστά, 1947: 4CV, το πρώτο Renault που ξεπέρασε το 1 εκατ. πωλήσεις, 1950: Colorale, το πρώτο SUV από τη Renault, 1961: Renault 4 Catrell, ένα σύμβολο της δεκαετίας του ‘60, 1964: Renault 8 Gordini, το αυτοκίνητο που έκανε το όνειρο πολλών φίλων των αγώνων πραγματικότητα: ένα πραγματικά προσιτό αγωνιστικό αυτοκίνητο, 1965: Renault 16, με πρωτοποριακή αρχιτεκτονική και για πρώτη φορά πολυμορφικές λύσεις στο εσωτερικό, 1974: ηλεκτρικό Renault 5, μια πρωτοποριακή πρόταση στην εποχή της πετρελαϊκής κρίσης, 1981: Renault 9, ένα από τα πρώτα παγκόσμια αυτοκίνητα. Και βέβαια τα πολυμορφικά Espace (1984), Twingo (1992) και Scenic (1996) που χάρη στον ευφυή, όσο και τολμηρό σχεδιασμό τους έθεσαν τις βάσεις για όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας που ακολούθησαν.
Δείτε την παρουσία της Renault στη Retromobile 2018 και μέσα από το σχετικό video.