Κοινωνία
Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018 23:50

Υπ. Παιδείας: Δεν συρρικνώνονται οι παιδικοί σταθμοί - Δεν κινδυνεύουν θέσεις εργασίας

Διαβεβαιώσεις ότι δεν συρρικνώνονται οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί και δεν κινδυνεύουν θέσεις εργασίας, αλλά αντιθέτως, προκύπτει ανάγκη για ίδρυση επιπλέον δομών προκειμένου να καλυφθεί το σύνολο των παιδιών, δίνει το υπουργείο Παιδείας, με αφορμή τις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις των ΚΕΔΕ και ΠΟΕ-ΟΤΑ για το ζήτημα.

Διαβεβαιώσεις ότι δεν συρρικνώνονται οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί και δεν κινδυνεύουν θέσεις εργασίας, αλλά αντιθέτως, προκύπτει ανάγκη για ίδρυση επιπλέον δομών προκειμένου να καλυφθεί το σύνολο των παιδιών, δίνει το υπουργείο Παιδείας, με αφορμή τις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις των ΚΕΔΕ και ΠΟΕ-ΟΤΑ για το ζήτημα.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο σημειώνει ότι η ελληνική κοινωνία για δεκαετίες προβάλλει ως σταθερή αξίωση προς την Πολιτεία την παροχή αξιόπιστων και ποιοτικών κοινωνικών δομών με προτεραιότητα αυτών της Εκπαίδευσης.

«Το ΥΠΠΕΘ θεσμοθετεί τη δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, και σταδιακά αρχίζει να την υλοποιεί από τον επόμενο Σεπτέμβριο στο πλαίσιο της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιεί μια κοινωνική ανάγκη και ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας στο πλαίσιο και του ευρωπαϊκού στόχου για ένταξη τουλάχιστον του 95% των παιδιών (από τεσσάρων ετών μέχρι την ηλικία έναρξης της σχολικής φοίτησης) στην προσχολική εκπαίδευση», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Το υπουργείο Παιδείας παρατηρεί επίσης ότι είναι γνωστές οι έρευνες που καταδεικνύουν ότι η εκκίνηση της προσχολικής αγωγής από την πρώιμη παιδική ηλικία λειτουργεί αντισταθμιστικά στις άνισες ευκαιρίες που προσφέρουν τα διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα προέλευσης των μαθητών.

Υπογραμμίζει επιπλέον ότι «ταυτόχρονα, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ιδρύεται το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία που θα εκπαιδεύει βρεφονηπιοκόμους σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Αναβαθμίζονται οι σπουδές των λειτουργών που προσφέρουν αγωγή και φροντίδα στην πρώιμη παιδική ηλικία και εργάζονται σε παιδικούς σταθμούς, αναγνωρίζοντας το εξαιρετικά σημαντικό έργο που επιτελούν. Τα αντίστοιχα Τμήματα στα ΤΕΙ παραδοσιακά ανήκαν στις Σχολές Υγείας. Με τη νομοθετική ρύθμιση εντάσσονται στις Σχολές Κοινωνικών Επιστημών και ανοίγονται πλέον καινούργιες ακαδημαϊκές δυνατότητες έρευνας και διεπιστημονικότητας στις σπουδές τους».

Το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για την έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ώστε σε συνεργασία, από τη μια πλευρά να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί η λειτουργία των παιδικών-βρεφονηπιακών σταθμών, την ευθύνη λειτουργίας των οποίων έχουν οι Δήμοι και από την άλλη να αναβαθμιστούν οι υποδομές των νηπιαγωγείων, η ευθύνη λειτουργίας των οποίων ανήκει στο υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με το υπουργείο, «οι ανησυχίες που εκφράζουν από κοινού ΚΕΔΕ, ΠΟΕ - ΟΤΑ και ΠΑΣΥΒΥΝ μοιάζουν να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο μέσος όρος γεννήσεων τα τελευταία έτη στην Ελλάδα (2013-2017) είναι περίπου 90.000 ανά έτος. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ οι γεννήσεις παιδιών από 1-4 ετών ανέρχονται στις 276.894 χιλιάδες, ενώ οι θέσεις στους παιδικούς/ βρεφικούς σταθμούς είναι 88.396 χιλιάδες (79.229 στους παιδικούς και 9.167 στους βρεφικούς). Μένουν, δηλαδή, εκτός δομών αγωγής και φροντίδας 188.498 παιδιά ηλικίας 1- 4 ετών».

Το υπουργείο διερωτάται «πόσο πιο “εκκωφαντικά” πρέπει να είναι τα στοιχεία για να γίνει αντιληπτό ότι όχι μόνο δεν συρρικνώνονται οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί και δεν κινδυνεύουν θέσεις εργασίας, αλλά αντιθέτως, προκύπτει ανάγκη για ίδρυση επιπλέον δομών προκειμένου να καλυφθεί το σύνολο των παιδιών;».

Συνεχίζοντας, το υπουργείο αναφέρει ότι «την ίδια εκτίμηση εξέφρασε άλλωστε και ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Πατούλης στις 4-1-2018, στο πλαίσιο της συνάντηση της Αν. Υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Θ. Φωτίου με αντιπροσωπεία της ΚΕΔΕ».

Καταλήγοντας, το υπουργείο Παιδείας δηλώνει έτοιμο «να συμβάλει με όποιον τρόπο μπορεί στην παραπέρα αναβάθμιση των προσφερομένων υπηρεσιών στα παιδιά της πρώιμης παιδικής ηλικίας».