Πάνω από 1,068 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι στοίχισε στα ελληνικά νοικοκυριά η ξενόγλωσση και φροντιστηριακή εκπαίδευση κατά τη σχολική χρονιά 2005-2006, έναντι 998,32 εκατ. ευρώ στην περίοδο 2004-2005, σύμφωνα με έκθεση του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, που παρουσίασε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου, στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, Γιάννης Παναγόπουλος. Σύμφωνα με την έρευνα, στο διάστημα 2005-2006 τα ελληνικά νοικοκυριά δαπάνησαν συνολικά 461,4 εκατ. ευρώ για ξένες γλώσσες (έναντι 431,2 εκατ. το 2004-2005), συν άλλα 173,3 εκατ. για φροντιστήρια γυμνασίου-λυκείου και 433,4 εκατ. για ιδιαίτερα μαθήματα.
Η έκθεση έδειξε ότι οι δαπάνες για την εκπαίδευση ως ποσοστό επί του ΑΕΠ επιβάλλεται να αυξηθούν στο 5% (έναντι 3,58% το 2005 και 3,61% το 2004) και να κατανεμηθούν κατά προτεραιότητα στους λιγότερο "ευνοημένους" νομούς. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι νομοί της χώρας εντάσσονται σε δύο διαφορετικές ζώνες (επείγουσας και άμεσης προτεραιότητας).
"Γενναία" χρηματοδότηση πρέπει να δοθεί κατά τον κ. Παναγόπουλο στους νομούς Ροδόπης, Ξάνθης, Ευρυτανίας και Πέλλας, οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως "επείγουσας προτεραιότητας", υπό την έννοια ότι έχουν ιδιαίτερα χαμηλή κατάταξη, τόσο στον συνολικό Δείκτη Ευημερίας της χώρας (κάτω από 30 στην εκατονταβάθμια κλίμακα), όσο και σε εκείνον που "φωτογραφίζει" την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πάντως, ιδιαίτερα χαμηλή πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν και οι νομοί Σάμου, Κέρκυρας, Λευκάδας και δυτικής Αττικής, παρά την υψηλή κατάταξή τους στον δείκτη ευημερίας (κάτι που, σύμφωνα με τον κ. Παναγόπουλο, χρήζει περαιτέρω διερεύνησης ως προς τα αίτιά του).
Στη δεύτερη ζώνη νομών, που χαρακτηρίζονται ως "άμεσης προτεραιότητας" περιλαμβάνονται δέκα νομοί από αυτούς που έχουν χαμηλό δείκτη ευημερίας (Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας, Αρτας, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Φλώρινας, Δράμας, Πρέβεζας, Φωκίδας και Καστοριάς) και άλλοι τρεις από εκείνους με υψηλό δείκτη (Κυκλάδων, Ζακύνθου και Πειραιά).
ΑΠΕ-ΜΠΕ