Πολιτική
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2018 13:29

Ευ. Βενιζέλος: Ακραία θεσμική αθλιότητα η πρόταση για την Προανακριτική

Ακραία θεσμική αθλιότητα συνιστά, σύμφωνα με τον Ευάγγελο Βενιζέλο, η πρόταση σύστασης κοινοβουλευτικής επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για την υπόθεση Novartis.

Ακραία θεσμική αθλιότητα συνιστά, σύμφωνα με τον Ευάγγελο Βενιζέλο, η πρόταση σύστασης κοινοβουλευτικής επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για την υπόθεση Novartis.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, «νομίζουν ότι έκαναν το τέλειο πολιτικό και θεσμικό έγκλημα, αλλά έκαναν λάθος».

Ο κ. Βενιζέλος υποστηρίζει ότι με την πρόταση «επιχειρούν να συγκροτήσουν ένα δικονομικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει την επί της ουσίας έρευνα και αφήνει να αιωρούνται χυδαίες συκοφαντίες που εκστόμισαν ανώνυμοι μάρτυρες με εκφράσεις του τύπου "εικάζω", "πιθανολογώ", "άκουσα να λέει ο Φρουζής", δίνοντας "προστατευμένες" καταθέσεις που δεν συνιστούν απόδειξη σύμφωνα με τον ΚΠΔ».

Ακόμη, ζητεί εκ νέου την άμεση κλήτευση και εξέταση από την Προανακριτική των τριών προστατευόμενων μαρτύρων μονών σε αντιπαράσταση με τα αναφερόμενα από αυτούς πρόσωπα. «Χωρίς αυτό», συμπληρώνει, «δεν υπάρχει ούτε δημοκρατία ούτε δικαιοσύνη. Υπάρχει μόνο λάσπη και εκφασισμός».

Ολόκληρη η δήλωση του κ. Βενιζέλου

Ακραία θεσμική αθλιότητα συνιστά η πρόταση σύστασης κοινοβουλευτικής επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για την υπόθεση Νοβάρτις που υπέγραψαν οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Νομίζουν ότι έκαναν το τέλειο πολιτικό και θεσμικό έγκλημα, αλλά έκαναν λάθος.

1. Με την πρόταση διαπιστώνεται ότι έχει επέλθει ήδη παραγραφή για το αδίκημα της απιστίας που «ενδεχομένως» τελέστηκε από δυο πρώην πρωθυπουργούς (εκ των οποίων ο ένας επίτιμος Πρόεδρος του ΣτΕ), έναν πρώην αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και επτά πρώην υπουργούς (μεταξύ των οποίων ο εν ενέργεια Διοικητής της ΤτΕ και ο Έλληνας Επίτροπος στην ΕΕ). Άρα για όλα όσα αναφέρονται στο αδίκημα αυτό προτείνεται να μη γίνει τίποτα απολύτως. Έτσι βεβαίως η κυβερνητική πλειοψηφία κλείνει και κάθε περαιτέρω διερεύνηση των καταγγελιών κατά του υπουργού της Π. Κουρουμπλή. Χωρίς όμως έρευνα για το αδίκημα της απιστίας δεν μπορεί να ελεγχθεί το κίνητρο και ο σκοπός των τυχόν επιλήψιμων πράξεων σε σχέση με φάρμακα, τιμές, δαπάνες κοκ. Δεν θέλουν να διερευνηθεί η ουσία του θέματος. Τσουβαλιάζουν άλλωστε το χρονικό διάστημα 2000- 2015 που διαχωρίζεται πεντακάθαρα σε περιόδους συγκράτησης και δραστικής μείωσης της φαρμακευτικής δαπάνης και σε περιόδους εκτροχιασμού και εκτίναξης της φαρμακευτικής δαπάνης.

2. Για τα ενδεχόμενα αδικήματα της δωροληψίας και δωροδοκίας υπαλλήλων οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ προτείνουν να συγκροτηθεί επιτροπή προκαταρκτικής έρευνας, όχι όμως για να εξετάσει την ουσία και να διαπιστώσει αν οι περιβόητες ανώνυμες μαρτυρίες έχουν κάποια πραγματική βαρύτητα ή ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο άξιο λόγου, όποτε πρέπει να μην υπάρξει κατηγορία, αλλά για να εξετασθεί αν οι φερόμενες ως πράξεις έχουν τελεσθεί κατά την άσκηση των καθηκόντων των συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων. Αν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, τότε και για τις πράξεις αυτές έχει επέλθει παραγραφή. Οπότε και πάλι κλείνει η υπόθεση με τη λάσπη στον αέρα. Αν οι φερόμενες ως πράξεις δεν έχουν τελεσθεί κατά την άσκηση των καθηκόντων η δικογραφία - λένε οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ -πρέπει να επιστραφεί στη δικαιοσύνη. Αν όμως οι φερόμενες πράξεις δεν σχετίζονται με τα υπηρεσιακά καθήκοντα δεν υπάρχει καν αδίκημα σύμφωνα με την τυποποίηση των πράξεων αυτών στον Ποινικό Κώδικα η διατύπωση του οποίου έχει τροποποιηθεί στη διαδρομή του χρόνου. Σταθερό όμως στοιχείο είναι ότι πρόκειται για εγκλήματα σχετικά με την υπηρεσία. Άλλωστε στον πυρήνα όλων των σχετικών αδικημάτων βρίσκεται η παράβαση καθήκοντος ( άρθρο 259 ΠΚ ). Για όλα δε αυτά τα θέματα υπάρχει σταθερή σχετική νομολογία παλιότερη και πρόσφατη. Αξίζει να προσεχθεί η λογική της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ: αν οι ενδεχόμενες πράξεις δωροληψίας έχουν τελεσθεί κατά την άσκηση των υπηρεσιακών καθηκόντων και άρα βλάπτουν ευθέως το δημόσιο συμφέρον, τότε έχει επέλθει παραγραφή. Αν οι ενδεχόμενες πράξεις δωροληψίας δεν έχουν τελεσθεί κατά την άσκηση των υπηρεσιακών καθηκόντων και άρα μπορεί να μη θίγουν το δημόσιο συμφέρον αλλά και να μην υπάγονται καν στη νομοτυπική υπόσταση των σχετικών αδικημάτων, τότε υπάρχει αρμοδιότητα της δικαιοσύνης. Η δικαιοσύνη όμως δεν διαπίστωσε να έχει αρμοδιότητα και έστειλε το φάκελο στη Βουλή. «Πολύ τέλειο» θεσμικό έγκλημα σε βάρος της δημόσιας ζωής του τόπου για να γίνει δεκτό.

3. Τέλος, για το αδίκημα της ενδεχόμενης νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα δεν γίνεται καν μνεία ως προς τα πολιτικά πρόσωπα στο διαβιβαστικό έγγραφο της εισαγγελίας και στα στοιχεία της δικογραφία. Πρόκειται άλλωστε για αδίκημα που ούτως ή άλλως ερευνά η δικαιοσύνη και για πολιτικά πρόσωπα, χωρίς να απαιτείται καμία σχετική ενέργεια της Βουλής κατά το άρθρο 86 Συντ. Συνεπώς οι σχετικές αναφορές στην πρόταση των βουλευτών των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι λόγια του αέρα.

Με την πρόταση συνεπώς που υπέγραψαν οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας και εμπνεύσθηκαν οι επιτελικοί εγκέφαλοι του σχεδίου, επιχειρούν να συγκροτήσουν ένα δικονομικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει την επί της ουσίας έρευνα και αφήνει να αιωρούνται χυδαίες συκοφαντίες που εκστόμισαν ανώνυμοι μάρτυρες με εκφράσεις του τύπου «εικάζω» , «πιθανολογώ», «άκουσα να λέει ο Φρουζής», δίνοντας « προστατευμένες» καταθέσεις που δεν συνιστούν απόδειξη σύμφωνα με τον ΚΠΔ.

Απέναντι σε αυτή τη διαστροφική αντίληψη για τους θεσμούς και το κράτος δικαίου πρέπει να υπάρξει και θα υπάρξει αντίδραση εκείνων των πολιτών που υπερασπίζονται τη δημοκρατία και το μέλλον του τόπου.

Πρώτη και θεμελιώδης πράξη πρέπει να είναι η άμεση κλήτευση και εξέταση από την προκαταρκτική επιτροπή των τριών «προστατευόμενων» μαρτύρων μονών τους και βεβαίως σε αντιπαράσταση με τα αναφερόμενα από αυτούς πρόσωπα. Χωρίς αυτό δεν υπάρχει ούτε δημοκρατία ούτε δικαιοσύνη. Υπάρχει μόνο λάσπη και εκφασισμός.