Αφιερώματα
Πέμπτη, 08 Φεβρουαρίου 2018 16:42

Λίνα Πάλλη: Γιατί οι αερομεταφορές απογειώνουν τις εξαγωγές

Τέσσερις είναι οι βασικοί στρατηγικοί άξονες που θα καθορίσουν το μέλλον της εμπορευματικής κοινότητας του αεροδρομίου, σύμφωνα με τη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Συνέντευξη στον Φάνη Ζώη 
[email protected]

Τέσσερις είναι οι βασικοί στρατηγικοί άξονες που θα καθορίσουν το μέλλον της εμπορευματικής κοινότητας του αεροδρομίου, σύμφωνα με τη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Η ανάδειξη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε κόμβο της ΝΑ Ευρώπης, η απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών, η διευκόλυνση των διαδικασιών διαχείρισης transit φορτίων και παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, αλλά και ο μηχανισμός για την προσέλκυση transit εμπορευματικών ροών, που αποτελούν διαχρονικές επιδιώξεις της εμπορευματικής κοινότητας του αεροδρομίου, περιλαμβάνονται μεταξύ των δράσεων της διοίκησης του αεροδρομίου για το τρέχον έτος.

Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη που παραχώρησε με την ευκαιρία του αφιερώματος της «Ν» στις Μεταφορές & τα Logistics, η προϊσταμένη Εμπορευματικής Ανάπτυξης του ΔΑΑ Λίνα Πάλλη. Σε προτεραιότητα, συμφώνα με την κα Πάλλη, τίθεται η αεροπορική διαχείριση φαρμακευτικών προϊόντων και η ενδυνάμωση της συνεργασίας της εμπορευματικής κοινότητας με την Ελεύθερη Ζώνη Πειραιά για την προσέλκυση νέων φορτίων transit. 

Με τη διαδικασία της επέκτασης της Σύμβασης Παραχώρησης του ΔΑΑ σε εξέλιξη, πώς βλέπετε την επόμενη ημέρα στο χώρο της εμπορευματικής ανάπτυξης στο ΔΑΑ;

«Στόχοι της ομάδας εμπορευματικής ανάπτυξης του ΔΑΑ παραμένουν πάντα η μέγιστη αξιοποίηση της υπάρχουσας εμπορευματικής υποδομής, η καλλιέργεια κουλτούρας συνεργειών και συνεργασίας μεταξύ της αεροπορικής -και όχι μόνο- εφοδιαστικής αλυσίδας, η προσφορά υψηλού επιπέδου υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας εκ μέρους των φορέων διαχείρισης, καθώς και η υποστήριξη και προώθηση νέων καινοτόμων έργων. 

Μια ενδεχόμενη επέκταση της συμβατικής περιόδου, λοιπόν, θα δώσει την ευκαιρία στο ΔΑΑ και στα μέλη της αεροπορικής εμπορευματικής κοινότητας να θέσουν μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους ανάκαμψης και περαιτέρω ανάπτυξης της αερομεταφοράς. Η συγκυρία δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι προσπάθειες αυτές συμβαδίζουν πλήρως με το τριετές Εθνικό Σχέδιο Δράσεων για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, το οποίο ψηφίστηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) τον Ιούνιο του 2017. 

Είναι πεποίθησή μας ότι οι συνέργειες και οι συνεργασίες αποφέρουν πάντα βέλτιστα αποτελέσματα και η εμπορευματική κοινότητα του ΔΑΑ ήταν πάντα συνεργατική και εξωστρεφής. Θεωρούμε λοιπόν ότι σύντομα θα καθίσουμε στο ίδιο τραπέζι με τις αρμόδιες αρχές να ανταλλάξουμε ιδέες και να σχεδιάσουμε τις μελλοντικές δράσεις».

Ξεκινώντας το 2018 ποια σχέδια ανάπτυξης της εμπορευματικής κίνησης βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή στο ΔΑΑ;

«Ενδεικτικά θα αναφερθώ σε δύο από τα σημαντικότερα έργα σε εξέλιξη για την προσέλκυση αεροπορικής κίνησης μέσω του αεροδρομίου: 

  • Την κοινή προσπάθεια έξι εταιρειών (DHL Global Forwarding, GAC Shipping, Goldair Handling, Skyserv Handling Services, Swissport Greece και Talos Transport) υπό την αιγίδα του ΔΑΑ με στόχο τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης στη φαρμακευτική αλυσίδα και την πιστοποίησή τους από την ΙΑΤΑ (International Air Transport Association) για την αεροπορική διαχείριση φαρμακευτικών προϊόντων σύμφωνα με τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία (Good Distribution Practice of medicinal products for human use).
  • Την ενδυνάμωση της συνεργασίας της εμπορευματικής κοινότητας με την Ελεύθερη Ζώνη Πειραιά για την προσέλκυση νέων φορτίων transit. Ο ΔΑΑ μαζί με την PCDC δίνουν πλέον τη δυνατότητα στα μέλη της εμπορευματικής κοινότητας του αεροδρομίου να προσφέρουν στους πελάτες τους και για μεμονωμένα φορτία το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της συνδυασμένης μεταφοράς μέσω εξατομικευμένων και τυποποιημένων ροών. Να θυμίσουμε ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών είναι το πρώτο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο με τυποποιημένες διατροπικές ροές, με ακτοπλοϊκό, οδικό και αεροπορικό σκέλος από το 2004, στο πλαίσιο σχετικών μνημονίων συνεργασίας με τον ΟΛΠ και τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ). 

Τέλος, να τονίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε δράσεις εξωστρέφειας ως εταιρεία αεροδρομίου, αλλά και ως Επιτροπή Εμπορευματικής Ανάπτυξης Αεροδρομίου (το εμπορευματικό cluster που αποτελεί την πλατφόρμα επικοινωνίας μας) μέσω κοινής συμμετοχής σε εκθέσεις εξωτερικού και συνέδρια ή μέσω του Ινστιτούτου Logistics Management Ελλάδας (ILME), στο οποίο είμαστε ενεργό μέλος, για την ευρύτερη προώθηση των ελληνικών logistics στην Ελλάδα και στο εξωτερικό».

Μιλώντας για ανάπτυξη της εμπορευματικής κίνησης, ποια θεωρείτε ότι είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ΔΑΑ αλλά και της αεροπορικής μεταφοράς γενικότερα;

«Τα στρατηγικά πλεονεκτήματα του αεροδρομίου περιλαμβάνουν:

  • τη γεωγραφική θέση, ιδανική για την ανάπτυξη φορτίου transit,
  • τη λειτουργία σε βάση 24 ώρες / 7 ημέρες, 
  • το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας Τελωνείου και τις απλουστευμένες τελωνειακές διαδικασίες,
  • τη μοντέρνα εμπορευματική υποδομή, καθώς και 
  • τα οικονομικά κίνητρα προς τις αεροπορικές εταιρείες.

Από τα βασικά θετικά σημεία της αερομεταφοράς ας αναφέρουμε την υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, την ταχύτητα και την αξιοπιστία, το εξειδικευμένο και εκπαιδευμένο προσωπικό, καθώς και τη χρήση εξελιγμένων συστημάτων πληροφορικής και ασφάλειας εμπορευμάτων.

Η αερομεταφορά μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση των ελληνικών εξαγωγών, υποστηρίζοντας ενεργά την περαιτέρω ανάπτυξη των υπαρχουσών ροών και ειδών προϊόντων και κυρίως την ανάπτυξη νέων απομακρυσμένων γεωγραφικά αγορών.

Για προϊόντα, τα οποία πρέπει να βρίσκονται στον προορισμό τους εγκαίρως και σε καλή κατάσταση, όπως π.χ. τα ευπαθή, η αεροπορική μεταφορά είναι η συμφέρουσα επιλογή.  Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι οι αεροπορικές εταιρείες που επιχειρούν από το ΔΑΑ, προσφέρουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς ναύλους συγκριτικά με τις άλλες χώρες στην Ευρώπη».