Πρωταθλήτρια στα λειτουργικά έσοδα αναδεικνύεται η Ρεάλ Μαδρίτης, βάσει των ευρημάτων της «Έκθεσης Πρωταθλητών Ευρώπης 2018» της KPMG, η οποία συγκρίνει τις οικονομικές επιδόσεις των νικητών 12 ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων.
Πρωταθλήτρια στα λειτουργικά έσοδα αναδεικνύεται η Ρεάλ Μαδρίτης, βάσει των ευρημάτων της «Έκθεσης Πρωταθλητών Ευρώπης 2018» της KPMG, η οποία συγκρίνει τις οικονομικές επιδόσεις των νικητών 12 ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων και συγκεκριμένα των:
Μεταξύ των πρωταθλητών 12 εθνικών πρωταθλημάτων, η Ρεάλ (κάτοχος του Champions League) κατέγραψε τα υψηλότερα λειτουργικά έσοδα (671 εκατ. ευρώ), ενώ η Μονακό (με 144 εκατ. ευρώ) σημείωσε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση (86%).
Παρά την πρωτιά της στη συγκεκριμένη κατάταξη, η Ρεάλ υπολείπεται σημαντικά της Μάντσεστερ Γιουνάιντεντ, η οποία δεν περιλαμβάνεται στην έκθεση της KPMG, καθώς στο περσινό αγγλικό πρωτάθλημα ήρθε πέμπτη. Στη δεύτερη θέση της κατάταξης μετά τους «Μαδριλένους» βρίσκεται η Μπάγερν Μονάχου (588 εκατ. ευρώ), αν και δεν προκρίθηκε στους ημιτελικούς του Champions League για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια.
Δεδομένου ότι περισσότερο από το 25% των λειτουργικών εσόδων τους προέρχονται από την UEFA, πέντε ομάδες παρουσιάζουν σημαντικό βαθμό εξάρτησης από τη συγκεκριμένη πηγή εισοδήματος, σύμφωνα με τη μελέτη. Πρόκειται για τις:
Όπως ανέφερε σχετικά ο Αντρέα Σαρτόρι, Global Head of Sports της KPMG και συντάκτης της έκθεσης, «το ποδόσφαιρο είναι ένας αναπτυσσόμενος κλάδος και η τάση αυτή επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι όλες οι ομάδες πλην δύο (Μπάγερν Μονάχου και Βασιλεία) αύξησαν τα ετήσια λειτουργικά τους έσοδα».
Ωστόσο, όπως πρόσθεσε ο ίδιος, «τα έσοδα που προέρχονται από τις κορυφαίες διοργανώσεις της UEFA εξακολουθούν να αποτελούν καθοριστικό παράγοντα ανάπτυξης, κυρίως στους συλλόγους μεσαίου μεγέθους, καθώς δεν επηρεάζουν μόνο τα έσοδα από τις μεταδόσεις, αλλά και τα έσοδα από τα εισιτήρια (λόγω των περισσότερων αγώνων εντός έδρας), αλλά και τα διαφημιστικά έσοδα (από χορηγίες)».
Μετά την κατάκτηση του γαλλικού πρωταθλήματος (Ligue 1) και την πρόκριση στους ημιτελικούς του UEFA Champions League, η Μονακό κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση των λειτουργικών εσόδων της κατά 86% σε ετήσια βάση. Η πρωταθλήτρια Γαλλίας, με μόλις το 1/4 περίπου του προϋπολογισμού της ανταγωνίστριάς της, Παρί Σεν Ζερμέν, παρουσιάζει επίσης την υψηλότερη «εξάρτηση» από την UEFA, σύμφωνα με την έκθεσή της KPMG, με το 45% των λειτουργικών εσόδων της να προέρχεται από τα πριμ της UEFA. Η Σέλτικ κατέγραψε το δεύτερο υψηλότερο ετήσιο ρυθμό αύξησης εσόδων (52%). Η Σέλτικ κατέγραψε λειτουργικά έσοδα 420 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 9,8%.
Κατά τον κ. Σαρτόρι, «μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ποδοσφαιρικές ομάδες τα τελευταία χρόνια αφορά στη βιωσιμότητα της επιχειρηματικής τους λειτουργίας. Παρ’ όλα αυτά, όλοι οι πρωταθλητές Ευρώπης που περιλαμβάνονται σε αυτή την έκθεση κατέγραψαν κέρδη μετά φόρων. Πράγματι, παρά τις αξιοσημείωτες μεταγραφές και το αυξανόμενο κόστος στελέχωσης, ο κλάδος προσανατολίζεται προς μια κατεύθυνση όπου η κερδοφορία δεν αποτελεί πλέον ουτοπία».
Εξάλλου, σε ό,τι αφορά τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί η Ρεάλ Μαδρίτης να κατέχει το σκήπτρο της ομάδας με τους περισσότερους followers παγκοσμίως (210 εκατ.), ωστόσο κάποιοι ποδοσφαιριστές έχουν εντυπωσιακή απήχηση που συχνά ξεπερνά την απήχηση της ομάδας στην οποία παίζουν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι:
Η KPMG είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο εταιρειών παροχής Ελεγκτικών, Φορολογικών και Συμβουλευτικών υπηρεσιών. Δραστηριοποιείται σε 154 χώρες και περιοχές.