Μια γαλλική startup είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που πραγματοποιεί μαζική παραγωγή σε εργοστάσια ποδηλάτων που κινούνται με υδρογόνο, για χρήση από εταιρείες ή δήμους.
Μια γαλλική startup είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που πραγματοποιεί μαζική παραγωγή σε εργοστάσια ποδηλάτων που κινούνται με υδρογόνο, για χρήση από εταιρείες ή δήμους.
Όπως αναφέρει το Reuters, η Pragma Industries, που εδρεύει στο Μπαρίτς της Γαλλίας και φτιάχνει κυψέλες καυσίμων για στρατιωτική χρήση, έχει πουλήσει περίπου 60 ποδήλατα υδρογόνου σε γαλλικούς δήμους (μεταξύ των οποίων το Χερβούργο, η Μπαγιόν, το Σαμπερί κ.α.).
Με κόστος 7.500 ευρώ το ποδήλατο, και τουλάχιστον 30.000 για έναν σταθμό φόρτισης, τα ποδήλατα είναι πολύ ακριβά για την αγορά των καταναλωτών, αλλά η Pragma επιδιώκει μείωση του κόστους του ποδηλάτου στα 5.000 ευρώ, κάτι που θα το έφερνε στο ίδιο επίπεδο με τα premium ηλεκτρικά ποδήλατα.
«Πολλοί άλλοι έχουν φτιάξει πρωτότυπα ποδηλάτων υδρογόνου, αλλά είμαστε οι πρώτοι που μεταβαίνουμε σε παραγωγή σειράς» είπε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Πιερ Φόρτε.
Το ποδήλατο Alpha μπορεί να διανύσει περίπου 100 χλμ. με μια δίλιτρη δεξαμενή υδρογόνου- εμβέλεια αντίστοιχη αυτής ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου. Ωστόσο, χρειάζονται μόλις λίγα λεπτά για το γέμισμά της, τη στιγμή που τα e-bikes θέλουν ώρες για να φορτίσουν. Επίσης, ένα κιλό υδρογόνου έχει περίπου 600 φορές περισσότερη ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου του ενός κιλού.
Η Pragma επίσης παρέχει σταθμούς ανεφοδιασμού που παράγουν υδρογόνο μέσω της ηλεκτρόλυσης νερού, καθώς και φθηνότερους σταθμούς με δεξαμενές.
Τα ποδήλατα, που κατά τα άλλα εμφανισιακά και λειτουργικά δεν διαφέρουν από τα κανονικά ποδήλατα, στοχεύουν σε εταιρείες που νοικιάζουν ποδήλατα, εταιρείες delivery, αλλά και στόλους εταιρειών ή δήμων, που προορίζονται για εντατική χρήση.
Η Pragma, η οποία έφτιαξε 100 ποδήλατα πέρυσι, σχεδιάζει να κατασκευάσει άλλα 150 φέτος, και έχει δει ήδη ενδιαφέρον από τη Νορβηγία, τις ΗΠΑ, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γερμανία, σύμφωνα με τον Φόρτε.
Η εταιρεία δουλεύει επίσης πάνω σε ένα ποδήλατο που θα μπορεί να μετατρέπει το νερό σε υδρογόνο από μόνο του, χρησιμοποιώντας μια χημική αντίδραση ανάμεσα στο νερό και του αλουμίνιο, ή τη σκόνη μαγνησίου. «Μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια θέλουμε να μπούμε στην αγορά των καταναλωτών και να αυξήσουμε κατά πολύ την κλίμακα των δραστηριοτήτων μας» πρόσθεσε ο Φόρτε.