Την εικονική πραγματικότητα (VR) και τον χώρο της γυμναστικής/ σωματικής άσκησης «παντρεύει» η Black Box VR: Μια φιλόδοξη startup η οποία ανέπτυξε μία πλήρη μέθοδο προπόνησης/ άσκησης για όλο το σώμα, με τη μορφή μιας εμπειρίας εικονικής πραγματικότητας διάρκειας 30 λεπτών.
Την εικονική πραγματικότητα (VR) και τον χώρο της γυμναστικής/ σωματικής άσκησης «παντρεύει» η Black Box VR: Μια φιλόδοξη startup η οποία ανέπτυξε μία πλήρη μέθοδο προπόνησης/ άσκησης για όλο το σώμα, με τη μορφή μιας εμπειρίας εικονικής πραγματικότητας διάρκειας 30 λεπτών.
Όπως αναφέρει το BBC, η BlackBox VR συνδυάζει μια μηχανή γυμναστικής που προβάλλει αντίσταση στις κινήσεις του χρήστη και ένα headset εικονικής πραγματικότητας HTC Vive. Όσον αφορά στο συνολικό μέγεθος του «γυμναστηρίου», είναι αντίστοιχο αυτού ενός οικογενειακού μπάνιου.
Η BlackBox VR παρουσίασε το γυμναστήριό της στο πλαίσιο της έκθεσης CES (Consumer Electronics Show) στο Λας Βέγκας, όπου και άλλες εταιρείες παρουσιάζουν προτάσεις σε παρόμοιο πνεύμα, συνδυάζοντας τη VR και το fitness.
Το business plan της εταιρείας είναι να ανοίξει ειδικά γυμναστήρια ανά τις ΗΠΑ, όπου οι πελάτες θα πηγαίνουν στους δικούς τους χώρους για να γυμναστούν, με τα «μαύρα κουτιά» τους (black box) να παρακολουθούν την πρόοδό τους. Επίσης, στο μέλλον πρόκειται να φτιαχτεί και μια έκδοση για το σπίτι, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η κεντρική ιδέα- αυτή της μετατροπής της προπόνησης σε ένα είδος παιχνιδιού- περιλαμβάνει και το στοιχείο του ανταγωνισμού: Ο χρήστης εισέρχεται σε μια εικονική αρένα, όπου ανταγωνίζεται στην αρχή ένα ψηφιακό «άβαταρ»- για να φτάσει αργότερα στο σημείο να παίζει ενάντια σε άλλους παίκτες.
Στα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης μεθόδου περιλαμβάνεται προφανώς το ότι καθιστά πιο ενδιαφέρουσα την άσκηση, μέσω της μετατροπής της σε παιχνίδι (gamification). Ωστόσο το κόστος του εξοπλισμού είναι υψηλό, καθιστώντας (προς το παρόν, τουλάχιστον) δύσκολη την καθιέρωση του «VR γυμναστηρίου» ως μεθόδου φυσικής άσκησης, ενώ σαφώς τίθεται και το θέμα της ασφάλειας των χρηστών (πχ την επίδραση του εξοπλισμού στο σώμα εν μέσω έντονης άσκησης), καθώς πρόκειται για μια χρήση της VR η οποία αποτελεί καινούριο τομέα.