Πολιτική
Τετάρτη, 27 Σεπτεμβρίου 2006 17:51

Στα 8 δισ. ευρώ το κόστος το τροχαίων για την οικονομία

Στην ανάγκη μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% έως το 2010 (ως το 2010 οι νεκροί θα πρέπει να μειωθούν στους 900, από τους 1.614 πέρσι) αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιάννης Αλαβάνος, σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή την αυριανή Ημερίδα που συνδιοργανώνουν το ΤΕΕ και το ΕΚΑΒ με θέμα «Οδική Ασφάλεια και ΕΚΑΒ: μετά το ατύχημα τί;».

Όπως επισημάνθηκε, τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν στην ελληνική οικονομία περίπου 8 δισ. ευρώ (σ.σ. σχεδόν μισό ΚΠΣ, που αντιστοιχεί σε μια επταετία) , ενώ η εξοικονόμηση ακόμα και 1% (80 εκατομμύρια ευρώ) κάθε χρόνο είναι αρκετή για τη χρηματοδότηση της πρόληψης των ατυχημάτων (έργα άμεσης ανάγκης και συντήρηση οδών, καλύτερη αστυνόμευση, εξοπλισμός υπηρεσιών άμεσης βοήθειας κλπ.).

Ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, με 21 νεκρούς το 2000 και 37 το 2005, αποτελεί το χειρότερο τμήμα του οδικού δικτύου της χώρας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, Νικόλαος Παπαευσταθίου, επεσήμανε ότι κατά τους τελευταίους 16 μήνες στο ΕΚΑΒ καταγράφηκαν 15.000 κλήσεις για τροχαία. Όπως είπε, το ΕΚΑΒ στο τροχαίο επεμβαίνει άμεσα αφενός μεν για την παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας στον τραυματία και αφετέρου για την γρήγορη και ασφαλή διακομιδή του στον πλησιέστερο υγειονομικό σχηματισμό. Στο ίδιο διάστημα, όπως είπε, το ΕΚΑΒ έχει δώσει βάρος στην εκπαίδευση του προσωπικού του για την επιτόπια βοήθεια και την ορθή διακομιδή των τραυματιών, στην καλύτερη χωροθέτηση των μονάδων άμεσης επέμβασης και, κυρίως, στην αποκατάσταση μιας έγκυρης και έγκαιρης ενημέρωσης αναφορικά με τροχαία συμβάντα, ώστε να περιοριστεί η άσκοπη χρήση ή και η κατάχρηση των μέσων που καλούνται να επέμβουν. Επίσης επεσήμανε την ανάγκη για διευκόλυνση της κίνησης των ασθενοφόρων από τους άλλους οδηγούς και τόνισε ότι η άμεση επέμβαση ενός ασθενοφόρου είναι πολυπαραγοντικό ζήτημα και καταβάλλεται συνεχώς προσπάθεια να ελαχιστοποιούνται οι χρόνοι.

Ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ υπογράμμισε εξάλλου ότι γενικότερα γίνεται κακή χρήση των υπηρεσιών άμεσης βοήθειας από τους πολίτες. Συγκεκριμένα πό τις 10.000-11.000 κλήσεις που δέχεται καθημερινά το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ στην Αθήνα, μόνο 1.000-1.100 αφορούν έκκληση για χρήση ασθενοφόρου (τα υπόλοιπα αφορούν διάφορες πληροφορίες, συχνά άσχετες, όπως τα τηλέφωνα άλλων ιατρικών υπηρεσιών). Αλλά και από τις κλήσεις για ασθενοφόρο, περίπου το 40-45% (σύμφωνα με πρώτη εκτίμηση των υπηρεσιών του ΕΚΑΒ) αποδεικνύεται ότι ήσαν περιττές, αφού ο πολίτης που μεταφέρθηκε, έλαβε αμέσως εξιτήριο από την ιατρική μονάδα όπου μεταφέρθηκε, καθώς διαγνώσθηκε ότι δεν είχε κάποιο πρόβλημα ώστε να απαιτηθεί εισαγωγή.