Πολυμελής εγκληματική ομάδα που διέπραττε κλοπές οχημάτων από διάφορες περιοχές της Αττικής εξάρθρωσε η ΕΛΑΣ. Τα αυτοκίνητα διατίθενταν προς πώληση, είτε αυτούσια είτε ως ανταλλακτικά, σε περιοχές εκτός Αττικής, όπως στην Κρήτη και τη Μεσσηνία.
Πολυμελής εγκληματική ομάδα που διέπραττε κλοπές οχημάτων από διάφορες περιοχές της Αττικής εξάρθρωσε η ΕΛΑΣ. Τα αυτοκίνητα διατίθενταν προς πώληση, είτε αυτούσια είτε ως ανταλλακτικά, σε περιοχές εκτός Αττικής, όπως στην Κρήτη και τη Μεσσηνία.
Για την υπόθεση συνελήφθησαν, στο πλαίσιο ευρείας κλίμακας αστυνομικής επιχείρησης, με τη συμμετοχή περισσότερων από 150 αστυνομικών, σε Αττική, Πελοπόννησο και Κρήτη 12 Έλληνες (ηλικίας από 21 έως 41 ετών), μεταξύ των οποίων και τα τρία αρχηγικά μέλη.
Στη δικογραφία περιλαμβάνονται άλλα οκτώ μέλη της οργάνωσης, τα οποία κατηγορούνται για τα κατά περίπτωση αδικήματα της αποδοχής και διάθεσης προϊόντων εγκλήματος, της πλαστογραφίας, της ψευδορκίας και της απάτης για τις ασφάλειες.
Οι κατηγορούμενοι, την τελευταία πενταετία συγκρότησαν ομάδα, η οποία διέθετε εσωτερικούς κανόνες δομής και δράσης, διακριτούς ρόλους και αφθονία υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
Αρχηγικό-καθοδηγητικό ρόλο είχαν τρεις από τους συλληφθέντες, ηλικίας 28, 29 και 32 ετών.
Ο 28χρονος είχε το σχεδιασμό, συντόνιζε τη δράση και κατηύθυνε τα υπόλοιπα μέλη, αναθέτοντάς τους επί μέρους ρόλους, ενώ είχε εξασφαλίσει την απαραίτητη υποδομή για την τέλεση των κλοπών, έχοντας πάντοτε φυσική παρουσία κατά τη διάπραξά τους.
Επιπλέον, διέθετε ιδιαίτερα μεγάλη εμπειρία στις κλοπές αυτοκινήτων, σε ορισμένες περιπτώσεις εντόπιζε ο ίδιος το όχημα που θα αφαιρούσαν, ενώ λόγω των γνωριμιών του στο χώρο των αυτοκινήτων, λάμβανε παραγγελίες για την κλοπή συγκεκριμένων τύπων και μοντέλων, έχοντας την ευχέρεια και τη δυνατότητα να τα προωθήσει άμεσα.
Οι δύο άλλοι αρχηγοί (29χρονος και ο 32χρονος), οι οποίοι αποτελούσαν τα βασικά επιχειρησιακά μέλη της οργάνωσης, δρούσαν από κοινού με τον 28χρονο και αφαιρούσαν τα οχήματα.
Ειδικό ρόλο είχε και 41χρονος που διαχειριζόταν συνεργείο αυτοκινήτων σε περιοχή της Αττικής, όπου κατέληγαν στην πλειοψηφία τους τα οχήματα, με σκοπό την μετέπειτα προώθησή τους στην αγορά. Η επωνυμία του συνεργείου, παρέπεμπε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο εταιρείας και έτσι δεν κινούσε υποψίες για την τέλεση παράνομων δραστηριοτήτων.
Καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση είχαν και δύο από τους συλληφθέντες (35 και 39 ετών), οι οποίοι χρησιμοποιώντας ειδικό λογισμικό, χορηγούσαν κωδικούς κοπής με τη χρήση των οποίων ήταν δυνατή η κατασκευή κλειδιών, τα οποία χρησιμοποιούνταν για να ανοίξουν οχήματα συγκεκριμένης εταιρείας, χωρίς να τα παραβιάσουν, επίσης ήταν επιφορτισμένοι με το να τροποποιούν ηλεκτρονικούς εγκεφάλους των αφαιρεθέντων οχημάτων.
Ο 39χρονος μάλιστα αποτελούσε και συνδετικό κρίκο μεταξύ διάφορων κλεπτών αυτοκινήτων, καθώς σε περίπτωση που επιθυμούσαν να θέσουν σε κυκλοφορία κλεμμένα οχήματα, με παραποιημένους αριθμούς πλαισίου, απευθύνονταν σε αυτόν, προκειμένου να παρέμβει στους ηλεκτρονικούς εγκεφάλους, καταχωρώντας σε αυτούς το πλαίσιο νόμιμων οχημάτων.
Επιπλέον, ο ίδιος μείωνε την ένδειξη των χιλιομέτρων του κοντέρ σε οχήματα που ήταν προς πώληση, αυξάνοντας την αξία πώλησής τους και εξαπατώντας τους αγοραστές.
Ένα ακόμη μέλος με κομβικό ρόλο στην οργάνωση ήταν 32χρονος συλληφθείς, ο οποίος διατηρούσε κατάστημα κλειθροποιίας σε περιοχή της Αττικής, ο οποίος αφού λάμβανε τους απαραίτητους κωδικούς, προέβαινε στην κατασκευή κλειδιών, εξυπηρετώντας τα μέλη της οργάνωσης ακόμα και βραδινές ώρες, πέραν του ωραρίου λειτουργίας του καταστήματός του.
Τρεις εκ των συλληφθέντων, έδιναν στα αρχηγικά μέλη παραγγελίες για την κλοπή συγκεκριμένων αυτοκινήτων, τα οποία παραλάμβαναν έναντι συμφωνηθέντος χρηματικού ποσού και τα διέθεταν προς πώληση, νομιμοποιώντας τα παράνομα έσοδα της οργάνωσης, αποκομίζοντας και οι ίδιοι παράνομα περιουσιακά οφέλη.
Μάλιστα ένας από αυτούς εντόπιζε τρακαρισμένα οχήματα τα οποία διέθετε προς πώληση στον 28χρονο «αρχηγό», τα οποία προορίζονταν ως ανταλλακτικά, ενώ τα στοιχεία νόμιμης κυκλοφορίας τους θα χρησιμοποιούνταν για τη νομιμοποίηση κυκλοφορίας κλεμμένων οχημάτων.
Στην υπόθεση εμπλέκονται και δύο ακόμη Έλληνες, που δεν συνελήφθησαν, οι οποίοι διατηρούσαν καταστήματα εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων, αποδέχονταν ανταλλακτικά από τα οχήματα και τα διέθεταν προς πώληση.
Τα μέλη της οργάνωσης και στις δύο μεθόδους χρησιμοποιούσαν φορητό υπολογιστή με κατάλληλα προγράμματα, ικανά να παρακάμπτουν το σύστημα immobilizer των αυτοκινήτων, δίνοντας τη δυνατότητα στο κάτοχό τους, να αφαιρεί το όχημα σε 25 με 30 δευτερόλεπτα.
Μετά την κλοπή οι δράστες στάθμευαν τα αυτοκίνητα πλησίον των κατοικιών των δύο αρχηγών, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν φέρει σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού (gps) και ανά τακτά χρονικά διαστήματα διέρχονταν από τα σημεία που τα είχαν σταθμεύσει, για να βεβαιωθούν ότι δεν έχουν εντοπιστεί από τις Αρχές ή τον ιδιοκτήτη τους. Στα οχήματα που έσπαγαν το φινιστρίνι, τοποθετούσαν στη θέση του μαύρο κάλυμμα, ώστε να μην είναι ιδιαίτερα εμφανής η θραύση.
Στη συνέχεια τα περισσότερα οχήματα τα μετέφεραν στο συνεργείο του 41χρονου, όπου υπήρχε κατάλληλος υλικοτεχνικός εξοπλισμός και προέβαιναν είτε στην αποσυναρμολόγησή τους για να τα μεταπωλήσουν ως ανταλλακτικά είτε στην παραποίηση των πλαισίων τους, με τη μέθοδο του «εντοιχισμού» ή της απόξεσης.
Σε αρκετές περιπτώσεις είχαν ήδη αγοράσει όχημα που είχε καταστραφεί από τροχαίο ατύχημα, πλην όμως δεν είχε αποσυρθεί από τη νόμιμη κυκλοφορία και είτε απέκοπταν από αυτό τα μεταλλικά τμήματα που έφεραν τους αριθμούς πλαισίου, είτε τους απόξαιναν.
Ακολούθως έκαναν την ίδια διαδικασία και στο αφαιρεθέν όχημα, το οποίο είχαν φροντίσει να είναι ιδίας μάρκας, μοντέλου, χρώματος, χρονολογίας κατασκευής και τύπου καυσίμου (κινητήρα).