Οι Airbus, Rolls-Royce και Siemens ξεκίνησαν συνεργασία με σκοπό την ανάπτυξη ενός αεροσκάφους επίδειξης που θα αποτελέσει σημαντικό βήμα προς τα εμπρός προς την κατεύθυνση των υβριδικών- ηλεκτρικών πολιτικών αεροσκαφών.
Οι Airbus, Rolls-Royce και Siemens ξεκίνησαν συνεργασία με σκοπό την ανάπτυξη ενός αεροσκάφους επίδειξης που θα αποτελέσει σημαντικό βήμα προς τα εμπρός προς την κατεύθυνση των υβριδικών- ηλεκτρικών πολιτικών αεροσκαφών.
Οι τρεις εταιρείες ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους στη Royal Aeronautical Society στο Λονδίνο. To E-Fan X αναμένεται να πετάξει το 2020, μετά από μια μακρά σειρά δοκιμών στο έδαφος. «Το E-Fan X είναι ένα σημαντικό επόμενο βήμα ως προς τον στόχο μας να καταστήσουμε την ηλεκτρική πτήση πραγματικότητα στο προσεχές μέλλον. Τα μαθήματα που πήραμε από μια μακρά ιστορία αεροσκαφών επίδειξης ηλεκτρικής πτήσης, αρχίζοντας με το Cri-Cri και περιλαμβάνοντας τα e-Genius, Ε-Star και καταλήγοντας στο E-Fan 1.2, καθώς και τους καρπούς της συνεργασίας της E-Aircraft Systems House με τη Siemens, θα ανοίξουν τον δρόμο για ένα υβριδικό πολιτικό αεροσκάφος μονού διαδρόμου που θα είναι ασφαλές, αποδοτικό και οικονομικό» είπε ο Πολ Ερεμένκο, chief technology officer της Airbus.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το E-Fan X θα εξερευνήσει τις προκλήσεις των εν λόγω συστημάτων προώθησης, με στόχο την ωρίμανση της τεχνολογίας υβριδικών- ηλεκτρικών αεροσκαφών και τον προσδιορισμό των προϋποθέσεων για τα μελλοντικά ηλεκτρικά αεροσκάφη- ενώ παράλληλα αποκτά εμπειρία και εκπαιδεύεται μια νέα γενιά μηχανικών και σχεδιαστών.
Η Airbus θα είναι υπεύθυνη για τη συνολική συσσωμάτωση, καθώς και την αρχιτεκτονική ελέγχου του συστήματος προώθησης και των μπαταριών, καθώς και τη συσσωμάτωση με τα συστήματα ελέγχου. Την ίδια στιγμή, η Rolls Royce θα αναλάβει τον turbo-shaft κινητήρα, τη γεννήτρια δύο megawatt και τα ηλεκτρονικά, ενώ η Siemens θα παρέχει τους ηλεκτροκινητήρες των δύο megawatt και την μονάδα ελέγχου, καθώς και τον μετατροπέα και άλλα τμήματα.