Τα 60 του χρόνια έκλεισε το Trabant, το μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που αποτελούσε σήμα κατατεθέν της πρώην Ανατολικής Γερμανίας.
Τα 60 του χρόνια έκλεισε το Trabant, το μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που αποτελούσε σήμα κατατεθέν της πρώην Ανατολικής Γερμανίας.
Το Trabant, το οποίο παραγόταν στο Τσβικάου της Σαξονίας, δημιουργήθηκε με εντολή της κυβέρνησης της χώρας, ως το αυτοκίνητο για την ευρύτερη λαϊκή μάζα της Ανατολικής Γερμανίας, καθώς και ως απάντηση στο Volkswagen Beetle (Σκαθάρι) της Δυτικής Γερμανίας.
Επρόκειτο για μία προσπάθεια να μειωθεί η διαφορά του βιοτικού επιπέδου Ανατολικής – Δυτικής Γερμανίας, με σκοπό να αποτραπεί η μαζική φυγή Ανατολικογερμανών, καθώς τα σύνορα ήταν ακόμα ανοιχτά (το Τείχος του Βερολίνου κατασκευάστηκε μόλις το 1961).
Το πρώτο από τα συνολικά 3,1 εκατ. μοντέλα που παρήχθησαν στο πέρασμα των δεκαετιών, δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 1957.
Όσο για το όνομα Trabant, σημαίνει δορυφόρος ή μεταφορικά συνοδός στα γερμανικά και προτιμήθηκε διότι η παρουσίαση του πρώτου μοντέλου της αυτοκινητοβιομηχανίας συνέπεσε με την εκτόξευση του πρώτου στην ιστορία τεχνητού δορυφόρου, του Σπούτνικ 1, στις 4 Οκτωβρίου 1957, από την τότε Σοβιετική Ένωση.
Για πολλά χρόνια το Trabant ήταν το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στην τότε Ανατολική Γερμανία, ενώ διατέθηκε επίσημα και σε πολλά επιπλέον κράτη, εντός και εκτός Ανατολικού Μπλοκ.
Τα ισχυρά πλεονεκτήματα του Trabant ήταν ότι ήταν ευρύχωρο και ανθεκτικό, με τον κινητήρα του να απαιτεί ελάχιστα σέρβις.
Ωστόσο είχε και μειονεκτήματα, καθώς από τη στιγμή της παραγγελίας, χρειάζονταν μέχρι και 15 χρόνια για να το αποκτήσει κανείς. Παράλληλα, είχε εξαιρετικά υψηλές εκπομπές καυσαερίων από την εξάτμιση -που συχνά παρομοιάζονταν με «μπλε σύννεφο»-, ενώ ήταν ιδιαίτερα θορυβώδες, αν και η τελική του ταχύτητα με το ζόρι ξεπερνούσε τα 100 χιλιόμετρα την ώρα.
Σήμερα το Trabant θεωρείται συλλεκτικό αυτοκίνητο και μπαίνει συχνά στο μάτι κλεφτών στη Γερμανία.
Η παραγωγή του τελευταίου μοντέλου Trabant ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 1991, ενώ μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, το εργοστάσιο στη Σαξονία αγοράστηκε από τη Volkswagen, η οποία οικοδόμησε νέες, πιο σύγχρονες μονάδες παραγωγής.
Από τότε μέχρι σήμερα, στις καινούριες εγκαταστάσεις της ίδιας τοποθεσίας, η εταιρεία Sachsenring AG παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ κατασκευάζονται επίσης, σε μικρή κλίμακα ορισμένα μοντέλα της Volkswagen.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Wikipedia