Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2017 18:42

H Tesla κατασκεύασε τη μεγαλύτερη μπαταρία λιθίου- ιόντων του κόσμου, κερδίζοντας ένα στοίχημα

Πριν μήνες ο ιδρυτής της Tesla Έλον Μασκ είχε υποσχεθεί να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη μπαταρία λιθίου - ιόντων στον κόσμο μέσα σε 100 ημέρες από την υπογραφή του σχετικού συμβολαίου, για να βοηθήσει τη Νότια Αυστραλία να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ηλεκτροδότησής της, αλλιώς (δηλαδή εάν δεν τα κατάφερνε στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα) θα το έκανε δωρεάν.

Πριν μήνες ο ιδρυτής της Tesla Έλον Μασκ είχε υποσχεθεί να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη μπαταρία λιθίου - ιόντων στον κόσμο μέσα σε 100 ημέρες από την υπογραφή του σχετικού συμβολαίου, για να βοηθήσει τη Νότια Αυστραλία να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ηλεκτροδότησής της, αλλιώς (δηλαδή εάν δεν τα κατάφερνε στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα) θα το έκανε δωρεάν.

Όπως φαίνεται, η εταιρεία εκπλήρωσε τη συγκεκριμένη υπόσχεση εντός προθεσμίας: Ο Τζέι Γουέδεριλ, περιφερειακός πρωθυπουργός/ κυβερνήτης της πολιτείας ανακοίνωσε πως η Νότια Αυστραλία θα έχει εφεδρική ενέργεια έτοιμη αυτό το καλοκαίρι, μέσω της μεγαλύτερης μπαταρίας λιθίου- ιόντων στον κόσμο, που θα ενεργοποιηθεί για πρώτη φορά εντός των ημερών, καθώς εισέρχεται σε φάση δοκιμών.

Το Tesla Powerpacks, συνδεδεμένο με το αιολικό πάρκο Χόρνσντεϊλ της Neoen, έχει εγκατασταθεί πλήρως, και θα ακολουθήσουν δοκιμές για να επιβεβαιωθεί πως η μπαταρία έχει βελτιστοποιηθεί και τηρούνται τα στάνταρ που έχουν τεθεί από την αυστραλιανή κυβέρνηση. Κατά τη διάρκεια της περιόδου δοκιμών, η μπαταρία, ισχύος άνω των 100 MW, θα «παρέχει υπηρεσίες ασφάλειας συστήματος» στη Νότια Αυστραλία, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση. Η κανονική λειτουργία αναμένεται να αρχίσει την 1η Δεκεμβρίου.

Επανειλημμένα μπλακάουτ στη Νότια Αυστραλία από τα τέλη του 2016 είχαν προκαλέσει πολιτική αντιπαράθεση σχετικά με την ενεργειακή πολιτική, με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αποδίδει το πρόβλημα στη χρήση τεχνολογιών ανανεώσιμης ενέργειας.

Ο Μασκ είχε βάλει το εν λόγω στοίχημα τον Μάρτιο στο Twitter, και η αντίστροφη μέτρηση άρχισε στα τέλη του Σεπτεμβρίου, μετά την υπογραφή του συμβολαίου με την κυβέρνηση της Νότιας Αυστραλίας. Εν τέλει, όπως αναφέρει το TheVerge, χρειάστηκαν περίπου δύο μήνες από εκείνη τη στιγμή για να ολοκληρωθεί η δουλειά (αν και, όπως σημειώνει το Reuters, η Tesla ήταν περίπου στα μισά της δουλειάς όταν μπήκαν οι υπογραφές). Το κόστος της μπαταρίας εκτιμάται σε τουλάχιστον 50 εκατομμύρια δολάρια.