Πολιτική
Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2006 20:36

ΥΠΑΝ: Απάτες ισπανικών εταιρειών με λοταρίες και διαγωνισμούς

Την προσοχή των καταναλωτών ζητάει η ΓΓ Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης, όταν λαμβάνουν επιστολές, οι οποίες τους ενημερώνουν ότι κέρδισαν σε διαγωνισμό ή κλήρωση που έχει πραγματοποιηθεί στην Ισπανία. Στη συνέχεια ζητούν τα προσωπικά στοιχεία, καθώς και το λογαριασμό τραπέζης των καταναλωτών, προκειμένου να καταθέσουν το χρηματικό ποσό που υποτίθεται ότι έχει κερδίσει ο καταναλωτής. Σε αρκετές περιπτώσεις κάποιες από τις εταιρείες ζητούν προκαταβολικά ένα ποσό ως εγγύηση από τους υποτιθέμενους νικητές, προκειμένου να στείλουν τα χρήματα, πρακτική που θεωρείται παράνομη δεδομένου ότι τα κέρδη είναι αφορολόγητα.

Οι συγκεκριμένες εταιρείες στις επιστολές που στέλνουν κάνουν αναφορά στο υπουργείο Οικονομικών της Ισπανίας, προκειμένου να δώσουν μεγαλύτερη αξιοπιστία στη διενέργεια των διαγωνισμών και των κερδών που προκύπτουν, το οποίο ουδεμία σχέση έχει με την όλη διαδικασία.

Καταγγελίες έχουν υποβληθεί κατά των εταιρειών La Primitiva, International Lotto Commission και Bonuz7p International Lotto. Πρέπει να σημειωθεί ότι αν και στην Ισπανία υπάρχουν εταιρείες που κάνουν κληρώσεις, κέρδη διανέμονται μόνο στην περίπτωση που ένας καταναλωτής έχει αγοράσει λαχνό που κληρώθηκε.

Στις περιπτώσεις που οι καταναλωτές έχουν ήδη προχωρήσει σε συναλλαγή με τις παραπάνω εταιρείες, τότε πρέπει να φυλάξουν όλα τα σχετικά έγγραφα που αποδεικνύουν την επικοινωνία, καθώς και όλα τα αποδεικτικά των καταθέσεων, εάν έχουν στείλει το χρηματικό ποσό. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να στηρίξουν την υπόθεσή τους σε περίπτωση που προκύψει το οποιοδήποτε πρόβλημα και να διεκδικήσουν τα χρήματα που οι εταιρείες έχουν συγκεντρώσει παράνομα.

Σε περίπτωση που κάποιος καταναλωτής έχει πέσει θύμα παραπλάνησης από τις συγκεκριμένες εταιρείες ή θέλει να ενημερωθεί για το θέμα, μπορεί να επικοινωνήσει με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή στα τηλέφωνα: 210.38.93.104 - 210.38.47.253 ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected] , καθημερινά από τις 8.00π.μ.- 20.00 μ.μ. ή να καλέσουν το 1520 στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.