Τεχνολογία-Επιστήμη
Τρίτη, 14 Νοεμβρίου 2017 18:19

Εύκαμπτα φτερά για αεροσκάφη από τη NASA

Μία σειρά δοκιμαστικών/ ερευνητικών πτήσεων πρόκειται να πραγματοποιήσει μέσα στον τρέχοντα μήνα το X-56A της NASA, το οποίο προορίζεται να αποδείξει τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας ιδιαίτερα εύκαμπτων, ελαφρών φτερών για αεροσκάφη.

Μία σειρά δοκιμαστικών/ ερευνητικών πτήσεων πρόκειται να πραγματοποιήσει μέσα στον τρέχοντα μήνα το X-56A της NASA, το οποίο προορίζεται να αποδείξει τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας ιδιαίτερα εύκαμπτων, ελαφρών φτερών για αεροσκάφη.

Κάτι τέτοιο θεωρείται πως μπορεί να ανοίξει νέους ορίζοντες στον χώρο των επιβατηγών αεροσκαφών, καθώς η χρήση λιγότερο άκαμπτων δομικά φτερών θα είχε ιδιαίτερα θετική επίδραση ως προς την κατανάλωση καυσίμου, επιτρέποντας μεγαλύτερα ταξίδια με τα ίδια (ή και λιγότερα) καύσιμα.

Μία δοκιμαστική πτήση στις 31 Αυγούστου απέδειξε πως κάποια προβλήματα του παρελθόντος ως προς την απογείωση και την προσγείωση έχουν επιλυθεί, τόνισε ο Τσενγκ Μούα, υπεύθυνος προγράμματος για το X-56A. Αναλυτικότερα, οι μηχανικοί επανασχεδίασαν το σύστημα προσγείωσης και το σύστημα φρένων, για βελτίωση των επιδόσεων, ενώ επίσης επανασχεδιάστηκε το σύστημα ελέγχου πτήσης και συλλέγησαν δεδομένα που επέτρεψαν αναθεώρηση των θεωρητικών μοντέλων όσον αφορά στο πώς πετά το αεροσκάφος.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η NASA, μακρά, ελαφριά, εύκαμπτα φτερά παρόμοια με αυτά του Χ-56 είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τον σχεδιασμό μελλοντικών αεροσκαφών μακράς εμβέλειας, ενώ επίσης είναι ιδιαίτερα επιρρεπή σε καταστρεπτικές δονήσεις σε χαμηλότερες ταχύτητες. Εάν αυτές οι δονήσεις δεν αντιμετωπιστούν, μπορεί να υπάρξει δυσκολία ελέγχου ή ακόμη και ζημιές στην ίδια τη δομή του αεροσκάφους.

Οι δονήσεις αυτού του είδους δεν είχαν αντιμετωπιστεί ξανά στο παρελθόν σε αεροπλάνο σαν το Χ-56, είπε ο Μούα. «Θέλουμε να δείξουμε ότι αυτό το είδος πτερύγων μπορεί να φτιαχτεί και ότι υπάρχει η τεχνολογία ελέγχου για να αντιμετωπιστούν οι δονήσεις σε αυτές» τόνισε.

Οι πτήσεις θα γίνονται σταδιακά, καθώς κάθε βήμα θα εκτελείται μεθοδικά. Νέες τεχνικές θα δοκιμαστούν για τη συλλογή δεδομένων και την καλύτερη κατανόηση του όλου αντικειμένου, ενώ θα αναπτυχθεί μεθοδολογία για να επιβεβαιώνεται η καταστολή των δονήσεων. Για τους σκοπούς του προγράμματος, έχουν αναπτυχθεί ένα ειδικό σύστημα ελέγχου πτήσης και προηγμένοι αισθητήρες

Το μικρό, τηλεχειριζόμενο αεροσκάφος ανέπτυξε η Lockheed Martin για τους σκοπούς του US Air Force Research Laboratory. Η χρηματοδότηση για το πρόγραμμα προέρχεται από το πρόγραμμα Advanced Air Transport Technology και το πρόγραμμα Flight Demonstration Capabilities της NASA.