Το 26ο μέλος της αλυσίδας Facebook Marketplace είναι πλέον η Ελλάδα, γεγονός που δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές και πωλήσεις στο πλαίσιο της κοινότητας που έχουν δημιουργήσει στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο. Οι κάτοχοι προφίλ θα αρχίσουν να ενημερώνονται για αυτή τη νέα υπηρεσία προκειμένου να μπορούν να οργανώσουν καλύτερα και πιο αποδοτικά τις αγοραπωλησίες τους, σε σύγκριση με τις μέχρι τώρα γνωστές ομάδες αγοράς και πώλησης (buy and sell groups).
Από την έντυπη έκδοση
Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
Το 26ο μέλος της αλυσίδας Facebook Marketplace είναι πλέον η Ελλάδα, γεγονός που δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές και πωλήσεις στο πλαίσιο της κοινότητας που έχουν δημιουργήσει στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο. Οι κάτοχοι προφίλ θα αρχίσουν να ενημερώνονται για αυτή τη νέα υπηρεσία προκειμένου να μπορούν να οργανώσουν καλύτερα και πιο αποδοτικά τις αγοραπωλησίες τους, σε σύγκριση με τις μέχρι τώρα γνωστές ομάδες αγοράς και πώλησης (buy and sell groups). Η υπηρεσία αφορά ιδιώτες, τα μέλη δηλαδή των διαφόρων κοινοτήτων, και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της εταιρείας που παρακολουθούν την ελληνική αγορά, η ανταπόκριση προβλέπεται να είναι σημαντική.
Σε διεθνές επίπεδο, περισσότεροι από 450 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέπτονται τις ομάδες αγοράς και πώλησης κάθε μήνα - από οικογένειες σε τοπική γειτονιά έως συλλέκτες σε όλο τον κόσμο. Αναφορικά με τις επιδόσεις του νεοσύστατου Marketplace, συγκεκριμένα στις ΗΠΑ μόνο τον Μάιο 2017 περίπου 18 εκατομμύρια προϊόντα ιδιωτών εντάχθηκαν προς αγορά και πώληση μέσω της νέας υπηρεσίας του Facebook.
Τα προϊόντα
Σύμφωνα με τον Karandeep Anand, Head of Product - Facebook Platform, η ενότητα του Marketplace περιέχει φωτογραφίες των προϊόντων, περιγραφή τους, στοιχεία για την τιμή και την περιοχή όπου βρίσκονται. Εάν οι χρήστες ψάχνουν κάτι συγκεκριμένο, μπορούν να κάνουν αναζήτηση, να φιλτράρουν τα αποτελέσματά τους ανά τοποθεσία, κατηγορία ή τιμή. Μπορούν επίσης να περιηγηθούν σε μια ποικιλία κατηγοριών που περιλαμβάνει είδη για το σπίτι, ηλεκτρικά, είδη ενδυμασίας, αξεσουάρ, βιβλία, αλλά και κατηγορίες όπως αυτοκίνητα, σπίτια. Όταν βρει κάποιος κάτι ενδιαφέρον, μπορεί να αγγίξει την εικόνα για να δει περισσότερες λεπτομέρειες από τον πωλητή, συμπεριλαμβανομένης της περιγραφής του προϊόντος, της ονομασίας και του προφίλ του πωλητή. Μπορεί επίσης να αποθηκεύσει αυτό που τον ενδιαφέρει και να επιστρέψει ξανά αργότερα.
Έξυπνη υπηρεσία
Από την πλευρά της τεχνολογίας οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται δίνουν τη δυνατότητα για στοχευμένη κατηγοριοποίηση των χρηστών και των ενδιαφερόντων τους, γεγονός που καθιστά την υπηρεσία πολύ πιο έξυπνη σε σύγκριση με τις μέχρι τώρα διαδικασίες αγοραπωλησιών.
Όπως τονίζεται, η συγκεκριμένη ενότητα ακολουθεί την πολιτική εμπορίου του Facebook, σύμφωνα με την οποία όταν εντοπίζονται ακατάλληλα αντικείμενα, αμέσως διαγράφονται. Επίσης, οι χρήστες του Facebook που εντοπίζουν ακατάλληλα αντικείμενα ή ύποπτες συμπεριφορές μπορούν να προβούν σε σχετική αναφορά στην πλατφόρμα.
Καμία χρέωση
Για τις αγοραπωλησίες που πραγματοποιούνται μέσω του Facebook Marketplace δεν υπάρχει κάποια χρέωση ή προμήθεια υπέρ του Facebook. Το Marketplace αποτελεί για τη Facebook ένα project που βρίσκεται σε εξέλιξη και όπως τονίζεται από την εταιρεία, «θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε νέες επιλογές και δυνατότητες για να γίνει αυτή η καλύτερη εμπειρία για τους ανθρώπους. Έχουμε μάθει τόσο πολύ από τη συνεργασία με τους διαχειριστές ομάδων και αυτό είναι μόνο η αρχή. Πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα και ελπίζουμε να συνεχίσουμε να κατασκευάζουμε τα εργαλεία που χρειάζονται για να φέρουν τον κόσμο πιο κοντά». Εκτός από την Ελλάδα, μεταξύ των χωρών που έχουν ενταχθεί στην παροχή της νέας υπηρεσίας είναι οι ΗΠΑ, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Καναδά, Χιλή, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Σουηδία, Ελβετία, Ταϊλάνδη και Ηνωμένο Βασίλειο.