Τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) των νέων επιβατικών αυτοκινήτων και ημιφορτηγών κατά 30% μέχρι το 2030 (επιπλέον από τον στόχο του 2021) πρότεινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Από την έντυπη έκδοση
Του Νίκου Μπέλλου
[email protected]
Τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) των νέων επιβατικών αυτοκινήτων και ημιφορτηγών κατά 30% μέχρι το 2030 (επιπλέον από τον στόχο του 2021) πρότεινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η απόφαση αυτή αποτελεί μέρος της δέσμευσης που ανέλαβε η Ε.Ε. μέσω της συμφωνίας του Παρισιού για τη μείωση των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030.
Όπως επισημαίνει η Κομισιόν, η μείωση των εκπομπών θα προωθηθεί με στοχευμένα χρηματοδοτικά μέσα για να διασφαλιστεί η ταχεία διάδοση της χρήσης, ενώ οι στόχοι βασίζονται σε εμπεριστατωμένη ανάλυση και ευρεία συμμετοχή ενδιαφερόμενων μερών, από ΜΚΟ μέχρι τη βιομηχανία.
Η δέσμη των χθεσινών προτάσεων για την καθαρή κινητικότητα περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
Σύμφωνα με την Κομισιόν, η Ε.Ε. πρέπει να αδράξει αυτήν την ευκαιρία και να βρεθεί στην παγκόσμια πρωτοπορία, καθώς άλλες χώρες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα, εξελίσσονται πολύ γρήγορα.
Αγωγές κατά VW λόγω Dieselgate
Στον απόηχο του σκανδάλου Dieselgate με τις παραποιημένες τιμές ρύπων, περισσότεροι από 15.000 Γερμανοί έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη, διεκδικώντας αποζημιώσεις από τη Volkswagen. Στις αρχές της εβδομάδας, 15.374 κάτοχοι αυτοκινήτων VW κατέθεσαν αγωγή κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Πρωτοδικείο του Μπράουνσβαϊκ, παρά το γεγονός ότι η γερμανική δικαιοσύνη δεν προβλέπει ομαδικές αγωγές, όπως αυτές στις ΗΠΑ. Το αμερικανικό δικηγορικό γραφείο Hausfeld ίδρυσε την Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης financialright GmbH, στην οποία οι 15.000 πελάτες παραχώρησαν τις αξιώσεις τους. Έτσι είναι η ΕΠΕ, η οποία διεκδικεί τώρα δικαστικά από τη VW συνολικά αποζημιώσεις πάνω από 350 εκατ. ευρώ. Προς το παρόν πάντως το αρμόδιο δικαστήριο εξετάζει αν θα κάνει δεκτή την ομαδική αγωγή.
Όμως η Volkswagen αναμένεται να βρεθεί σύντομα αντιμέτωπη και με διεκδικήσεις μετόχων της, οι οποίοι κατηγορούν την αυτοκινητοβιομηχανία ότι λόγω της καθυστερημένης ενημέρωσης για το σκάνδαλο Dieselgate τον Σεπτέμβριο του 2015, η μετοχή της VW έκανε βουτιά και οι προνομιούχες μετοχές έχασαν για ένα διάστημα σχεδόν το 50% της αξίας τους. Πολλοί επενδυτές προτίθενται να καταθέσουν αγωγές ύψους δισεκατομμυρίων. Και σαν μην έφθανε αυτό, παράλληλα η Εισαγγελία του Μπράουνσβαϊκ συνεχίζει τη διεξαγωγή ερευνών σε βάρος 40 υψηλόβαθμων στελεχών της VW με την υποψία της απάτης.