Κοινωνία
Πέμπτη, 02 Νοεμβρίου 2017 15:05

Εργαζόμενοι ΣΤΑΣΥ: Πρόχειρη και αποσπασματική η διαδικασία μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στο τέλος του 2017 η ΣΤΑΣΥ θα έχει πλασματικό έλλειμμα 19 εκατ. ευρώ και κατά την ένταξή της στο Υπερταμείο θα εμφανίζεται ως μια ελλειμματική εταιρεία, προειδοποιούν οι εργαζόμενοι, ενώ υπογράμμισαν ότι ο τρόπος που προωθείται η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δυσφημεί τις δημόσιες συγκοινωνίες και θα έχει σοβαρές συνέπειες και οικονομικά.

Στο τέλος του 2017 η ΣΤΑΣΥ θα έχει πλασματικό έλλειμμα 19 εκατ. ευρώ και κατά την ένταξή της στο Υπερταμείο θα εμφανίζεται ως μια ελλειμματική εταιρεία, προειδοποιούν οι εργαζόμενοι, ενώ υπογράμμισαν ότι ο τρόπος που προωθείται η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δυσφημεί τις δημόσιες συγκοινωνίες και θα έχει σοβαρές συνέπειες και οικονομικά.

Όπως ανέφεραν σε συνέντευξη Τύπου, ο τελικός λογαριασμός έχει αρνητικό πρόσημο διότι:

  • Ο ΟΑΣΑ είχε προϋπολογίσει για το 2017 έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνολικού ύψους 24 εκατ. (από 12 εκατ. για την ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ). 
  • Αυτά τα χρήματα δεν θα έχουν εισπραχθεί. Ταυτόχρονα, υπολογίζεται ότι το 15νθημερο , που δόθηκε παράταση στην ισχύ των παλαιών καρτών απεριορίστων διαδρομών, θα υπάρξει  απώλεια εσόδων έως 7 εκατομ. €.

Ο πρόεδρος του δ.σ. του Σωματείου Λευτέρης Ρενιέρης στην εισαγωγική τοποθέτησή του υπογράμμισε ότι τις τελευταίες μέρες, με την απαράδεκτη εικόνα στους σταθμούς, «δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε ότι η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο έγινε με μια διαδικασία, πρόχειρη και αποσπασματική. Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται σε ουρές με πολύωρη ορθοστασία, οι συνάδελφοι εκδότες εξοντώνονται αναγκαζόμενοι να εργάζονται πέραν του ωραρίου τους χωρίς διακοπή».

Σχολίασε ότι, στην Ευρώπη το μεταβατικό διάστημα διήρκησε δύο ή και τρία χρόνια, ενώ εδώ κάποιοι «θεώρησαν ότι μπορεί όλα να είναι έτοιμα σε μόλις εφτά μήνες».

Οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε σειρά προτάσεων που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν: 

  • την ενίσχυση του δικτύου πώλησης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, προσωποποιημένων και απλών.
  • την άμεση διάθεση από τον ΟΑΣΑ τουλάχιστον 1.000 μηχανημάτων έκδοσης απλού εισιτηρίου του 1,4ευρώ, ώστε ο επιβάτης να μπορεί να το προμηθεύεται στη γειτονιά του, από περίπτερο κ.λπ, όπως γινόταν μέχρι σήμερα με το προηγούμενο εισιτήριο.
  • ενημερωτική εκστρατεία με διαφημιστικά σποτ σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, με φυλλάδια με χρηστικές οδηγίες και σε ξένες γλώσσες για τους τουρίστες, τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων (και σε ξένες γλώσσες) κ.α.
  • σύνδεση του συστήματος των πυλών στους σταθμούς (μπάρες) με τα συστήματα ασφαλείας, έτσι ώστε  να ανοίγουν αυτόματα οι «μπάρες» σε περίπτωση ανάγκης.
  • εφοδιασμός όλων των εκδοτηρίων με τερματικό POS.

Προβλήματα

Μεταξύ των πρακτικών ζητημάτων που έχουν προκύψει από τη χρήση των νέων προϊόντων, οι εργαζόμενοι επισημαίνουν τα εξής:

  • Στην ανώνυμη κάρτα πέντε διαδρομών (5Χ1,40) όταν ο επιβάτης ενεργοποιήσει το εισιτήριό του για μια διαδρομή, οπότε το εισιτήριο ισχύει για 90’, δεν μπορεί με κανένα τρόπο να δει τον υπολειπόμενο χρόνο.
  • Υπάρχει πρόβλημα με τη μη αναγνώριση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον Προαστιακό για το αεροδρόμιο
  • Σε πολλές περιπτώσεις τα Τερματικά Έκδοσης Καρτών εκδίδουν εισιτήρια που δεν αναγνωρίζονται από τον «αναγνώστη» ( reader).