Τα τελευταία χρόνια η Skoda γνωρίζει απροσδόκητη εμπορική ανάπτυξη, παρουσιάζοντας πωλήσεις άνω του ενός εκατομμυρίου μονάδων ετησίως, διαμέσου μίας διευρυμένης και πλήρως εκσυγχρονισμένης γκάμας μοντέλων.
Από την έντυπη έκδοση
Παλέρμο, αποστολή
Τα τελευταία χρόνια η Skoda γνωρίζει απροσδόκητη εμπορική ανάπτυξη, παρουσιάζοντας πωλήσεις άνω του ενός εκατομμυρίου μονάδων ετησίως, διαμέσου μίας διευρυμένης και πλήρως εκσυγχρονισμένης γκάμας μοντέλων. Η νέα εποχή Skoda χαρακτηρίζεται από ευρύχωρα, πρακτικά και value for money μοντέλα, που φέρουν γερμανικό DNA σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και την ποιότητα κατασκευής, διατηρώντας ωστόσο τη δική τους ιδιαίτερη σχεδιαστική ταυτότητα. Το portfolio μοντέλων της εταιρείας ενισχύθηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους από το πληθωρικό Kodiaq, για να ακολουθήσει προσφάτως το Karoq, ένα μικρομεσαίο SUV που ουσιαστικά θα καλύψει στην αγορά το κενό που δημιουργήθηκε μετά την παύση παραγωγής του μοντέλου Yeti.
Το νέο Skoda Karoq, που οδηγήσαμε προ ημερών στο Παλέρμο της Σικελίας, βασίζεται στο ευμετάβλητο πάτωμα MQB του ομίλου VW με διαστάσεις παραπλήσιες με εκείνες των επίσης νεότευκτων VW Tiguan και SEAT Ateca. Μεταξύ άλλων, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μοντέλου συγκαταλέγονται το σύστημα VarioFlex για τα πίσω καθίσματα (αφαιρούμενα και μετακινούμενα σε ράγες κατά τον διαμήκη άξονα), αλλά και μία εύκαμπτη εταζέρα που σε πλήρη ανάπτυξη εφάπτεται με άγκιστρα στην πίσω πόρτα ή αντιθέτως κλείνει και αποθηκεύεται σε μια βάση τύπου κασέτας. Από την άλλη, το πορτμπαγκάζ προσφέρει χωρητικότητα 521 λίτρων που διευρύνεται στα 1.810 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
Οι παραγγελίες στην ελληνική αγορά έχουν ήδη ξεκινήσει, ωστόσο οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται στις αρχές του επόμενου έτους. Η βασική έκδοση, με αρκετά γενναιόδωρο πακέτο εξοπλισμού, κοστίζει 19.900 ευρώ και εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο Turbo κινητήρα ενός λίτρου που αποδίδει 115 ίππους. Με περίπου 2.000 ευρώ επιπλέον παραλαμβάνεται είτε το μοντέλο με τον νέο βενζινοκινητήρα Turbo 1,5 λίτρων (150 ίππων) και το σύστημα ACT (Active Cylinder Technology), όπου σε συνθήκες χαμηλού ενεργειακού φορτίου ο κινητήρας λειτουργεί μόνο με δύο κυλίνδρους για εξοικονόμηση καυσίμου, είτε με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων των 115 ίππων.
Παραλλήλως, υπάρχουν και δύο εκδόσεις με τον κορυφαίο δίλιτρο turbo diesel κινητήρα με αποδόσεις 150 ή 190 ίππων. Όλοι οι κινητήρες μπορούν να επιλεχθούν με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή αυτόματο DSG με επτά σχέσεις και μετάδοση κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Βεβαίως, υπάρχουν και τετρακίνητα Karoq που όμως συνδυάζονται μόνο με τον βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων ή τον 2λιτρο diesel.