Για «αδήριτη ανάγκη» αναβάθμισης των αεροσκαφών έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Δημήτρης Βίτσας, ενώ σημείωσε ότι «η διαπραγμάτευση και η τελική απόφαση για τον αριθμό των F-16 που θα αναβαθμιστούν, θα ξεκινήσει μετά τις 2 Νοεμβρίου, οπότε το Αμερικανικό Κογκρέσο θα αποστείλει την πολυσέλιδη αναλυτική επιστολή με το πλαίσιο της συμφωνίας».
Για «αδήριτη ανάγκη» αναβάθμισης των αεροσκαφών έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Δημήτρης Βίτσας, ενώ σημείωσε ότι «η διαπραγμάτευση και η τελική απόφαση για τον αριθμό των F-16 που θα αναβαθμιστούν, θα ξεκινήσει μετά τις 2 Νοεμβρίου, οπότε το Αμερικανικό Κογκρέσο θα αποστείλει την πολυσέλιδη αναλυτική επιστολή με το πλαίσιο της συμφωνίας».
Ενημερώνοντας την Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων και Εθνικής Άμυνας της Βουλής, ο κ. Βίτσας ανέφερε ότι τα 2,4 δισ. δολάρια που υπολογίζει η αμερικανική πλευρά ως κόστος αναβάθμισης, αφορούν στα 123 από τα 153 αεροσκάφη που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, ωστόσο υπογράμμισε πως η Ελλάδα δεν μπορεί να υπερβεί το 1,1 δισ. ευρώ.
Είπε επίσης ότι «θα τα δώσουμε με τον προϋπολογισμό των Εξοπλιστικών που έχουμε σήμερα και με προβολή την επόμενη δεκαετία».
Εξέφρασε, δε, την εκτίμηση ότι τελικώς η αναβάθμιση θα αφορά σε 85 έως 95 αεροσκάφη, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου το 2025.
Ερωτηθείς από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Φίλη για το αν απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για τα αντισταθμιστικά ωφελήματα, απάντησε αρνητικά.
Κατά τη συζήτηση στην επιτροπή, οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος και Θανάσης Θεοχαρόπουλος μίλησαν για «ακαταστασία» στα όσα λέγονται για το κόστος της αναβάθμισης και ζήτησαν υπεύθυνη ενημέρωση και πληροφόρηση από την ηγεσία του ΥΕΘΑ, αλλά και τη διεξαγωγή συζήτησης στην Επιτροπή Εξοπλιστικών.
Ο βουλευτής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της αναβάθμισης του στόλου των F-16, έκανε λόγο για «ασαφές» κόστος αναβάθμισης, ενώ ζήτησε ενημέρωση και για τη βάση της Σούδας.
Πηγή: ΑΜΠΕ