Η Bigelow Aerospace, γνωστή για τα σχέδια φουσκωτών διαστημικών σταθμών της, ανακοίνωσε συνεργασία με τη United Launch Alliance (ULA) με σκοπό την εκτόξευση- με πύραυλο Vulcan της δεύτερης- ένας σταθμός Β330, ο οποίος προορίζεται να τεθεί ως το 2022 σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Σελήνη για να λειτουργήσει ως αποθήκη.
Η Bigelow Aerospace, γνωστή για τα σχέδια φουσκωτών διαστημικών σταθμών της, ανακοίνωσε συνεργασία με τη United Launch Alliance (ULA) με σκοπό την εκτόξευση- με πύραυλο Vulcan της δεύτερης- ένας σταθμός Β330, ο οποίος προορίζεται να τεθεί ως το 2022 σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Σελήνη για να λειτουργήσει ως αποθήκη.
«Το σχέδιό μας για σεληνιακή αποθήκη προορίζεται να ενισχύσει άλλα σχέδια, τα οποία έχουν μακροπρόθεσμα στόχο την αποστολή ανθρώπων στον Άρη. Θα παρέχει στη NASA και την Αμερική μια συναρπαστική και οικονομική από πρακτικής άποψης ευκαιρία για μια επιτυχία που μπορεί να λάβει χώρα σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτή η σεληνιακή αποθήκη θα μπορούσε να αναπτυχθεί εύκολα ως το 2022 για να υποστηρίξει τα αναζωογονημένα σχέδια της χώρας για επιστροφή στη Σελήνη» είπε ο Ρόμπερτ Μπίγκελοου, πρόεδρος της Bigelow Aerospace.
Ένας τέτοιος σταθμός θα μπορούσε να βοηθήσει, λειτουργώντας ως σταθμός ανεφοδιασμού, τόσο σε αποστολές της NASA, όσο και σε εταιρικές, εμπορικού χαρακτήρα, αποστολές. Επιπλέον, θα μπορούσε να βοηθήσει στο να καταστεί η Σελήνη χώρος για εκπαίδευση αστροναυτών, αλλά και στο να εξερευνηθεί εκτενώς ο φυσικός μας δορυφόρος.
Βάσει των σχεδίων της εταιρείας, όταν το Β330 τεθεί σε τροχιά η Bigelow Aerospace θα προβεί στον πλήρη εξοπλισμό του και θα αποδείξει τη λειτουργικότητά του. Όταν είναι πλήρως λειτουργικός, θα εκτοξευτούν δύο σκάφη- κινητήρες και ο σταθμός θα αποσταλεί σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη. Σημειώνεται πως το Β330, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι ένας αυτόνομος διαστημικός σταθμός για εμπορική χρήση, που μπορεί να λειτουργεί σε χαμηλή γήινη τροχιά, και είναι συγκρίσιμος με το 1/3 της χωρητικότητας του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού. Η Bigelow Aerospace αναπτύσσει ήδη δύο τέτοιους σταθμούς, που προορίζονται να είναι έτοιμοι για εκτόξευση μετά το 2020.