Πολιτική
Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2006 16:48

Πρωτοβουλία ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ για εθνικό κοινωνικό και πολιτικό διάλογο για την Παιδεία

Κοινή επιστολή προς τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων και τους κοινωνικούς φορείς ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ, απέστειλαν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, σε μία πρωτοβουλία για την έναρξη διαλόγου για την παιδεία.

Στη επιστολή τους οι δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις ζητούν συναντήσεις ώστε να σηματοδοτηθεί η προετοιμασία ενός τέτοιου διαλόγου για την παιδεία.

Όπως υπογραμμίζουν, η ανανέωση των πολιτικών για την εκπαίδευση προϋποθέτει μακροχρόνια στρατηγική αντίληψη, συνεχή διάλογο με τα άμεσα ενδιαφερόμενα μέρη, ευρεία συναίνεση, μεσοπρόθεσμα μέτρα και μεταρρυθμίσεις που δεν θα ακυρώνουν τη στρατηγική κατεύθυνση, αλλά επίσης την ανάδειξη των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θεματοφύλακες αυτής της στρατηγικής προσπάθειας.

Αναλυτικά η επιστολή:

Αθήνα,30.10.06

Προς

- Πρόεδρο της Ν.Δ. κ. Κώστα Καραμανλή

- Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κ. Γιώργο Παπανδρέου

- Γενική Γραμματέα της Κ.Ε. του ΚΚΕ, κα Αλέκα Παπαρήγα

- Πρόεδρο του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ κ. Αλέκο Αλαβάνο

- Πρόεδρο της ΕΝΑΕ κα Φώφη Γεννηματά

- Πρόεδρο ΚΕΔΚΕ κ. Πάρι Κουκουλόπουλο

Αξιότιμες/οι Κυρίες και Κύριοι,

Σε μία εποχή ραγδαίων κοινωνικό-οικονομικών αλλαγών, όπου οι τεχνολογίες των πληροφοριών, ο περιορισμός των αρμοδιοτήτων του έθνους-κράτους και η έντονη κινητικότητα του κεφαλαίου και της εργασίας αναδεικνύονται σε κρίσιμα πολιτικά και κοινωνικά διακυβεύματα. Ο ρόλος και η σημασία της εκπαίδευσης και του ανθρώπινου δυναμικού είναι κρίσιμες αξίες για την οικονομική και την κοινωνική ανάπτυξη καθώς και για τη διαφύλαξη της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής.

Η εκπαίδευση, η δια βίου εκπαίδευση και η κατάρτιση συναρθρώνονται σε μια ολότητα, εντός της οποίας συνυπάρχουν στόχοι (κοινωνικοί και οικονομικοί) ανάπτυξης και αναβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού των πολιτών, των εργαζομένων και των παραγωγών. Και τα τρία προαναφερόμενα συστατικά πρέπει να αποτελούν κατοχυρωμένα δικαιώματα του πολίτη και όχι «διαπραγματεύσιμα» αγαθά.

Το όραμά μας οριοθετεί την εκπαίδευση ως δημόσια πολιτική, προσβλέπει στις κοινωνικές διαστάσεις της δια βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης, που θα αντιμετωπίζει το πλέγμα των πολιτικών «εκπαίδευσης», ως μια ολότητα, που στο σύνολο της ενσαρκώνει το δικαίωμα των πολιτών για την ατομική και κοινωνική ανάπτυξη.

H ανανέωση των πολιτικών για την εκπαίδευση προϋποθέτει μακροχρόνια στρατηγική αντίληψη, συνεχή διάλογο με τα άμεσα ενδιαφερόμενα μέρη, ευρεία συναίνεση, μεσοπρόθεσμα μέτρα και μεταρρυθμίσεις που δεν ακυρώνουν την επιλεγείσα στρατηγική κατεύθυνση. Απαιτεί επιπλέον την ανάδειξη των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας (προσωπικό, γονείς, μαθητές, φοιτητές, κοινωνικούς συνομιλητές, ειδικούς, θεσμούς) σε θεματοφύλακες αυτής της στρατηγικής προσπάθειας.

Τα μεταρρυθμιστικά σχέδια δεν πρέπει και δεν μπορεί να αποτελούν προϊόντα μικροπολιτικής στόχευσης.

Η γνώση, η αυτογνωσία, ο στοχασμός η κριτική και η αυτοκριτική απαιτείται να καθοδηγούν την διαδικασία αυτή.

Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στα κεφαλαιώδη και κρίσιμα ζητήματα της χώρας, τα οποία επηρεάζουν καθοριστικά την ζωή των πολιτών και των εργαζομένων, αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να οργανώσουν τον απαραίτητο εθνικό κοινωνικό και πολιτικό διάλογο χωρίς προαπαιτούμενα και αποκλεισμούς.

Γνωρίζουμε το μέγεθος της ευθύνης και τους κινδύνους του εγχειρήματος. Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, ως κοινωνικές οργανώσεις ούτε νομοθετούν, ούτε αποτελούν τμήμα της εκτελεστικής εξουσίας. Ως εκ τούτου δεν μπορεί να ενοχοποιηθούν ούτε για σκοπιμότητες, ούτε «κρυφές ατζέντες» στη διοργάνωση ενός τέτοιου διαλόγου. Όλα όσα κατατεθούν θα δοθούν στη δημοσιότητα και θα τεθούν στη βάσανο της δημόσιας διαβούλευσης, του πολιτικού και κοινωνικού διαλόγου και της αξιολόγησης.

Κυρίες και Κύριοι,

Προσδοκούμε στη θετική ανταπόκρισή σας στην πρότασή μας αυτή για έναν ουσιαστικό πολιτικό και κοινωνικό διάλογο, για την παιδεία και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, αναμένοντας συνάντηση μαζί σας, με την οποία θα σηματοδοτηθεί η προετοιμασία για την έναρξη διαλόγου για την παιδεία.»