Κοινωνία
Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017 18:47

Αντιπαράθεση Υπ. Παιδείας - Πανεπιστημιακών για ΚΥΑ με αλλαγές στην ΕΣΔΥ

Αντιπαράθεση μεταξύ του υπουργείου Παιδείας με τους Πρυτάνεις και την Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) ξέσπασε με αφορμή την ΚΥΑ που προβλέπει συγκρότηση 29 επταμελών επιτροπών οι οποίες θα κρίνουν ισάριθμες αιτήσεις ένταξης του υπηρετούντος επιστημονικού προσωπικού της ΕΣΔΥ στις βαθμίδες του καθηγητή, αναπληρωτή καθηγητή ή επίκουρου καθηγητή πανεπιστημίου.

Αντιπαράθεση μεταξύ του υπουργείου Παιδείας με τους Πρυτάνεις και την Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) ξέσπασε με αφορμή την ΚΥΑ που προβλέπει συγκρότηση 29 επταμελών επιτροπών οι οποίες θα κρίνουν ισάριθμες αιτήσεις ένταξης του υπηρετούντος επιστημονικού προσωπικού της ΕΣΔΥ στις βαθμίδες του καθηγητή, αναπληρωτή καθηγητή ή επίκουρου καθηγητή πανεπιστημίου.

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας κατηγορεί τους πανεπιστημιακούς για «υποκρισία» που αντιδρούν στις αλλαγές που επιφέρει Κοινή Υπουργική Απόφαση, στον τρόπο επιλογής διδακτικού προσωπικού στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας.

Την ίδια στιγμή, η Σύνοδος των Πρυτάνεων και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), ζητούν την ανάκληση της ΚΥΑ, θεωρώντας ότι θεσπίζεται μία παράτυπη διαδικασία απονομής τίτλου καθηγητή πανεπιστημίου.

Η Σύνοδος των Πρυτάνεων αντιδρά στον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι κρίσεις και επικρίνει την «κλειστή», όπως χαρακτηρίζει, διαδικασία, αφού «δεν θα υπάρξει ανοικτή προκήρυξη των συγκεκριμένων θέσεων, όπως συμβαίνει με τις εξελίξεις όλων των υπηρετούντων λεκτόρων, επικούρων και αναπληρωτών καθηγητών στα Πανεπιστήμια της χώρας».

Ακόμη, κάνει λόγο για «φωτογραφική» περιγραφή των υποψηφίων και υποστηρίζει ότι οι καθηγητές που συμμετέχουν στις επταμελείς επιτροπές δεν έχουν συναφές αντικείμενο με εκείνο της υπό κρίσης θέσης ή συμμετέχουν σε πολλαπλές επταμελείς επιτροπές με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, ενώ παράλληλα δεν συμμετέχουν καθηγητές και αναπληρωτές καθηγητές που έχουν γνωστικά αντικείμενα απόλυτα συναφή με αυτά των υπό κρίση θέσεων.

«Η απονομή του τίτλου και των δικαιωμάτων του καθηγητή Πανεπιστημίου με την παράτυπη αυτή διαδικασία, επιχειρεί να καταστήσει τους τυχόν θετικά κριθέντες, ισότιμους με τους καθηγητές των Πανεπιστημιακών Σχολών που εξελίσσονται μετά από σειρά ανοιχτών προκηρύξεων και συνήθως σκληρό ανταγωνισμό» επισημαίνει η Σύνοδος σε σχετική ανακοίνωση.

Επιπλέον, η Σύνοδος υπογραμμίζει ότι η αλλαγή καθεστώτος της ΕΣΔΥ με τις διαδικασίες που προβλέπονται στο νόμο 4452/2017 (σσ ψηφίστηκε τον Φεβρουάριο), την καθιστά ένα «ιδιότυπο ΑΕΙ, με ιδιαίτερο καθεστώς σε σχέση με το υπουργείο Παιδείας και τα υπόλοιπα ΑΕΙ της χώρας, ενώ διατηρεί τις προνομιακές σχέσεις της με το υπουργείο Υγείας».

Η Σύνοδος των πρυτάνεων κάλεσε τους πανεπιστημιακούς καθηγητές - μέλη των επταμελών επιτροπών να «μη νομιμοποιήσουν μια απαράδεκτη ακαδημαϊκά διαδικασία».

Σε ανακοίνωσή της, η ΠΟΣΔΕΠ, σε πολύ έντονο ύφος, κάνει λόγο για «πρωτοφανή για την ακαδημαϊκή κοινότητα διαδικασία-παρωδία» και «σκάνδαλο πρώτου μεγέθους, το οποίο αντικατοπτρίζει το ρουσφετολογικό θράσος και την αντι-ακαδημαϊκότητα με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας «σηκώνει το γάντι» και απαντά: Προκαλεί την ακαδημαϊκή κοινότητα η υποκρισία που αποπνέει η ανακοίνωση του Προεδρείου της Συνόδου των Πρυτάνεων. Υπογραμμίζει τη στάση της Συνόδου που από τη μία πλευρά να «καλέσει πανεπιστημιακούς να παρανομήσουν» και από την άλλη την απουσία αντιδράσεών της όταν ψηφίστηκε ο νόμος, με βάση τον οποία υπεγράφη η ΚΥΑ.

«Όπως είναι γνωστό, η Σχολή εδώ και πολλά χρόνια απονέμει μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, για τους οποίους ποτέ δεν ακούστηκε κάποια αντίρρηση, από ένα προσωπικό με υψηλότατα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, χωρίς οι θέσεις που κατέχει το προσωπικό αυτό να αντιστοιχούν σε πανεπιστημιακές θέσεις. Άλλη μία πρωτοτυπία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, που αναγνωρίζει μεταπτυχιακά πτυχία από διδάσκοντες με πολύ υψηλά προσόντα, αλλά που δεν έχουν στάτους πανεπιστημιακού. Αυτό το καθεστώς θέλησε να διορθώσει ο νόμος που ψηφίστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο και εναντίον του οποίου δεν υπήρξε καμία αντίδραση από τη Σύνοδο» σημειώνει.

Προσθέτει ότι η Σύνοδος γνωρίζει ότι «με ακριβώς τις ίδιες διαδικασίες κρίσεων που θα ακολουθηθούν για το επιστημονικό προσωπικό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, βρίσκονται σήμερα σε θέσεις καθηγητών και αναπληρωτών καθηγητών σε πολλά ΑΕΙ της χώρας».

«Η Σύνοδος Πρυτάνεων κατασκευάζει έναν αντίπαλο - τη δυνατότητα να γίνει η ΕΣΔΥ Πανεπιστήμιο - και μετά ξιφουλκεί εναντίον του. Ο νόμος δεν δίνει ούτε στο ελάχιστο τέτοια δυνατότητα στην ΕΣΔΥ» καταλήγει το υπουργείο Παιδείας.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ