Η Google ανακάλυψε ότι ρωσικoί φορείς δαπάνησαν δεκάδες χιλιάδες δολάρια σε διαφημίσεις στο YouTube, το Gmail, το Google Search και άλλες προϊόντα/ υπηρεσίες της, σύμφωνα με τη Washington Post.
Η Google ανακάλυψε ότι ρωσικoί φορείς δαπάνησαν δεκάδες χιλιάδες δολάρια σε διαφημίσεις στο YouTube, το Gmail, το Google Search και άλλες προϊόντα/ υπηρεσίες της, σύμφωνα με τη Washington Post. Οι διαφημίσεις αυτές δεν φαίνονται να προέρχονται από τον ίδιο, προσκείμενο στο Κρεμλίνο, φορέα/ οντότητα που αγόρασε διαφημίσεις στο Facebook, κάτι που ενδεχομένως να υποδεικνύει μια ευρύτερη ρωσική εκστρατεία online παραπληροφόρησης, σύμφωνα με την εφημερίδα. Σύμφωνα με την Washington Post, η Google υποβάθμισε την πιθανότητα της ρωσικής επιρροής στις πλατφόρμες της, ωστόσο έχει ξεκινήσει έρευνα πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
Σε παρεμφερές πλαίσιο, το Facebook επιβεβαίωσε ότι περίπου το 5% των διαφημίσεων για τις οποίες έχει διαπιστώσει πως είχαν αγοραστεί από τη Ρωσία κατά την περίοδο των αμερικανικών προεδρικών εκλογών, εμφανίστηκαν επίσης και στο Instagram. Σημειώνεται πως η εταιρεία έχει παραδώσει περίπου 3.000 διαφημίσεις σε ερευνητές του αμερικανικού Κογκρέσου που ασχολούνται με την υπόθεση της φερόμενης ρωσικής εμπλοκής στις εκλογές του 2016.
Όπως έγραψε σε blogpost ο Έλιορ Σράγκε, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, εκτιμάται πως περίπου 10 εκατ. άνθρωποι στις ΗΠΑ είδαν τις διαφημίσεις, ενώ το 25% εκ των διαφημίσεων αυτών δεν τις είδε κανείς. «Αυτό επειδή οι δημοπρασίες διαφημίσεων είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε οι διαφημίσεις να φτάνουν σε χρήστες μέσω συνάφειας (relevance), και ως εκ τούτου κάποιες συγκεκριμένες διαφημίσεις ίσως να μην φτάνουν σε κανέναν» ανέφερε ενδεικτικά- προσθέτοντας ότι για το 50% των διαφημίσεων δαπανήθηκαν κάτω από 3 δολάρια, ενώ για το 99% εξ αυτών λιγότερα από 1.000 δολάρια.
Όσον αφορά στις διαφημίσεις που εμφανίστηκαν στο Instagram, εκτιμάται πως για αυτές δαπανήθηκαν 6.700 δολάρια.