Η πολιτεία της Καλιφόρνια εξετάζει την απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, ακολουθώντας τα βήματα της Γαλλίας, της Αγγλίας και της Σκωτίας. Η πρωτοβουλία, η οποία υποστηρίζεται από το πολιτειακό Συμβούλιο Πόρων Αέρα, έχει στόχο τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την αποτροπή της επιδείνωσης της κλιματικής αλλαγής.
Η πολιτεία της Καλιφόρνια εξετάζει την απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, ακολουθώντας τα βήματα της Γαλλίας, της Αγγλίας και της Σκωτίας. Η πρωτοβουλία, η οποία υποστηρίζεται από το πολιτειακό Συμβούλιο Πόρων Αέρα, έχει στόχο τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την αποτροπή της επιδείνωσης της κλιματικής αλλαγής.
Σύμφωνα με την Μέρι Νίκολς, πρόεδρο του συμβουλίου, μετά τη σχετική ανακοίνωση της Κίνας, η πολιτεία της Καλιφόρνια ξεκίνησε να εξετάζει μια παρόμοια απαγόρευση. «Έλαβα μηνύματα από τον κυβερνήτη ζητώντας να προχωρήσουμε με μία τέτοια πρωτοβουλία. Ο κυβερνήτης έδειξε ενδιαφέρον για το γιατί η Κίνα μπορεί να εκτελέσει ένα τέτοιο φιλόδοξο σχέδιο και όχι η Καλιφόρνια», δήλωσε η Νίκολς σε συνέντευξή της στο Bloomberg.
Η πολιτεία της Καλιφόρνια έχει ήδη θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 80% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, μέχρι το 2050. Κάτι τέτοιο θα απαιτούσε να αντικατασταθούν πρακτικά όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης με βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις μέχρι το έτος 2040, και για αυτό οι αρχές της πολιτείας εξετάζουν τώρα αυτήν την απαγόρευση.
Μέχρι στιγμής, δεν έχει οριστεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα με τη Νίκολς, όμως, το 2030 είναι εφικτό. «Υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν, ακόμη και εντός συμβουλίου, ότι μπορούμε να απαγορεύσουμε όλες τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030, και όχι το 2035 ή το 2040. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλέψουμε με ακρίβεια, αλλά φαίνεται εφικτό», δήλωσε.
Σήμερα κυκλοφορούν περισσότερα από 300.000 ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους της Καλιφόρνια, και κάθε χρόνο προστίθενται περίπου δύο εκατομμύρια περισσότερα.