Η αγάπη του Φρανσουά Ωγκίστ Ρενέ Ροντέν για τα γλυπτά του Παρθενώνα θα είναι το θέμα μεγάλης έκθεσης, τον ερχόμενο Απρίλιο, στο Βρετανικό Μουσείο. Περίπου 100 έργα του φημισμένου Γάλλου γλύπτη θα εκτεθούν δίπλα σε μια δωδεκάδα από τα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στη συλλογή του Μουσείου.
Η αγάπη του Φρανσουά Ωγκίστ Ρενέ Ροντέν για τα γλυπτά του Παρθενώνα θα είναι το θέμα μεγάλης έκθεσης, τον ερχόμενο Απρίλιο, στο Βρετανικό Μουσείο. Περίπου 100 έργα του φημισμένου Γάλλου γλύπτη θα εκτεθούν δίπλα σε μια δωδεκάδα από τα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στη συλλογή του Μουσείου.
Ο επιμελητής της έκθεσης, Ίαν Τζένκινς, θέλει «να δουν οι επισκέπτες τα γλυπτά του Παρθενώνα μέσα από τα μάτια του Ροντέν».
Ο μεγαλύτερος γλύπτης του τέλους του 19ου αιώνα και αρχών του 20ού ταξίδεψε δεκαπέντε φορές στο Λονδίνο και, πιθανότατα, κάθε φορά, επισκεπτόταν το Βρετανικό Μουσείο, για να σχεδιάσει και να αναζητήσει έμπνευση.
Τα πρώτα χρόνια της δεύτερης δεκαετίας της ζωής του, ο νεαρός Ροντέν, όπως και οι περισσότεροι σπουδαστές σχολών τέχνης, ζωγράφιζε από εκμαγεία και αντέγραφε τα γλυπτά του Παρθενώνα που υπήρχαν στο Παρίσι τη δεκαετία του 1860. Κάποια από αυτά τα σχέδια θα εκτεθούν τον Απρίλιο του 2018. Παράλληλα, ο Ροντέν απέκτησε και κάποια εκμαγεία των Γλυπτών σε σμίκρυνση.
Η πρώτη επίσκεψη του Ροντέν στο Βρετανικό Μουσείο ήταν το 1881 και αποτέλεσε μεγάλη αποκάλυψη για τον ίδιο. Το 1902, έγραψε: «απλά, στοιχειώνω το Βρετανικό Μουσείο». Και συνέχισε να το επισκέπτεται έως τον θάνατό του, το 1917.
Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στην Sainsbury Exhibitions Gallery, και περίπου δώδεκα από τα Γλυπτά θα μετακινηθούν από την Duveen Gallery, κάτι το οποίο έχει συμβεί μόνον δύο φορές στο παρελθόν.
Οι επιμελητές της έκθεσης φιλοδοξούν να παρουσιάσουν τα δεκατρία εναπομείναντα σχέδια των Γλυπτών που έκανε ο Ροντέν, μαζί με ογδόντα γλυπτά του, συμπεριλαμβανομένων και εκδοχών των πιο σημαντικών έργων του.
Για τον Ροντέν, τα Γλυπτά αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το διάσημο έργο του, «Το Φιλί» (1882), που το εμπνεύστηκε από ένα ζευγάρι θεοτήτων που υπήρχε αρχικά στο Ανατολικό Αέτωμα. Ο γλύπτης είχε στην κατοχή του μια φωτογραφία του ζευγαριού, από τη δεκαετία του 1880.
Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στο Βρετανικό Μουσείο, από τις 26 Απριλίου έως τις 29 Ιουλίου 2018.