Ολοκληρώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες η διαδικασία της άντλησης του φορτίου του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», από το δεξαμενόπλοιο «Σύρος».
Ολοκληρώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες η διαδικασία της άντλησης του φορτίου του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», από το δεξαμενόπλοιο «Σύρος».
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα με την ενημέρωση από τον πλοίαρχο του δεξαμενοπλοίου «Σύρος», η συνολική ποσότητα φορτίου που αντλήθηκε είναι 1.002 κυβικά μέτρα.
Συνολικά, από τις δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ» έχουν απαντληθεί 2.535 μίγματα πετρελαιοειδών. Στο πετρελαιοφόρο «Σύρος » έχουν φορτωθεί 1.002 κυβικά και άλλα 1.533 στο πετρελαιοφόρο «Lassea».
Τα πετρελαιοειδή και από τα δύο πετρελαιοφόρα αναμένεται να ξεφορτωθούν σε ειδικές δεξαμενές, αφού πρώτα υπάρξει ανάλυση για το αν πρόκειται για πετρελαιοειδή κατάλοιπα ή καθαρά καύσιμα.
Επισημαίνεται ότι η επίσημη καταμέτρηση των ποσοτήτων που αντλήθηκαν θα πραγματοποιηθεί από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές.
Στο σημείο του ναυαγίου θα παραμείνει ο πλωτός γερανός, καθώς σύμφωνα με στελέχη της αναδόχου εταιρείας, τις επόμενες μέρες αναμένεται να υπάρξει και καθαρισμός των δεξαμενών του βυθισμένου πλοίου.
Επιτροπή θα αποφασίσει εάν θα απομακρυνθεί το ναυάγιο
Στο μεταξύ, το επόμενο διάστημα αναμένεται να συγκληθεί η γνωμοδοτική επιτροπή που υπάρχει για θέματα ναυαγίων -συμμετέχουν εκπρόσωποι της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, της λιμενικής αρχής του εμπορικού επιμελητηρίου και του οργανισμού λιμένα- προκειμένου να γνωμοδοτήσει εντός εύλογου χρονικού διαστήματος αν το βυθισμένο πλοίο αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ή για το περιβάλλον και θα πρέπει να απομακρυνθεί.
Την όλη διαδικασία αναμένεται να κινήσει το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, υπό την εποπτεία της Δημόσιας Αρχής Λιμένος.
Μιλώντας πρόσφατα ο υπεύθυνος του συντονιστικού οργάνου για τη διαχείριση του ναυαγίου και της απορρύπανσης στις παράκτιες περιοχές, υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, είχε τονίσει ότι «σκοπός μας είναι να ανελκυθεί το ναυάγιο». Είχε αναφέρει ότι «μία από τις καινοτομίες αυτής της κυβέρνησης, είναι η σύσταση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, στης οποίας τη δικαιοδοσία είναι η ναυαγιαίρεση όλων των ναυαγίων που υπάρχουν στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην περιοχή του Πειραιά».
«Ήδη η ΔΑΛ εργάζεται εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση και θα το καταφέρουμε» είχε τονίσει ο υφυπουργός Ναυτιλίας.
«Ο νόμος θα εφαρμοστεί απαρέγκλιτα στο λιμάνι του Πειραιά»
«Πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, ο νόμος θα εφαρμοσθεί απαρέγκλιτα στο λιμάνι του Πειραιά» δήλωσε σήμερα στο ΑΜΠΕ ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων Δημοσθένης Μπακόπουλος.
Σύμφωνα με το νόμο 2881/2001, «ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις» στο άρθρο 2 ο κύριος του ναυαγίου (πλοιοκτήτρια εταιρεία), στην περίπτωση που το βυθισμένο πλοίο αποτελεί κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα σε περιοχή του λιμένα, ή σε δίαυλο ή παρεμποδίζει την προσόρμιση την αγκυροβολία, προσβάλλει ή απειλεί να προσβάλλει το περιβάλλον, υποχρεούται να το ανελκύσει και να το απομακρύνει εκτός του λιμένα, όπως έχει ή κατά τμήματα.
Η πρόσκληση, όπως ορίζει ο νόμος, αναμένεται να επιδοθεί από δικαστικό επιμελητή στον κύριο ή στον αντιπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Στην περίπτωση που η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκπληρώσει την υποχρέωσή της, η λιμενική αρχή, υπό την εποπτεία της δημόσιας αρχής λιμένος, μπορεί να εκποιήσει το ναυάγιο ή τμήματα αυτού με ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Πώς εξελίσσονται οι εργασίες απορρύπανσης
Σε ό,τι αφορά την πορεία εργασιών απορρύπανσης του Σαρωνικού Κόλπου, σύμφωνα με το υπουργείο, μέχρι στιγμής έχει ως εξής:
Γνωρίζεται, επίσης, ότι σήμερα επιχειρούν τρία σκάφη απορρύπανσης του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, ενώ τα περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής ελλιμενίζονται λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Επιπρόσθετα, επιχειρούν τέσσερα ιδιωτικά σκάφη απορρύπανσης, καθώς και λοιπά σκάφη της αναδόχου εταιρείας.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ