Πολιτιστικά
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2017 19:17

«Rolling Stone»: Πωλητήριο για το ιστορικό περιοδικό

Το αμερικανικό πολιτιστικό περιοδικό «Rolling Stone» θα αλλάξει χέρια. Ο ιδιοκτήτης και ιδρυτής του, Jann Wenner, ανακοίνωσε ότι πουλάει το μερίδιό του, με το οποίο ελέγχει το 51% του ιστορικού εντύπου που έχει 65 εκ. αναγνώστες παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 10 εκ. διαβάζουν την έντυπη έκδοση, και εκδίδεται κάθε δεκαπενθήμερο σε 12 γλώσσες.

Το αμερικανικό πολιτιστικό περιοδικό «Rolling Stone» θα αλλάξει χέρια. Ο ιδιοκτήτης και ιδρυτής του, Jann Wenner, ανακοίνωσε ότι πουλάει το μερίδιό του, με το οποίο ελέγχει το 51% του ιστορικού εντύπου που έχει 65 εκατομμύρια αναγνώστες παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 10 εκατομμύρια διαβάζουν την έντυπη έκδοση στις ΗΠΑ, και εκδίδεται κάθε δεκαπενθήμερο σε 12 γλώσσες.

Ενώ το περιοδικό που ίδρυσε ο Jann Wenner το 1967, φοιτητής τότε στο Σαν Φρανσίσκο, θα γιορτάσει στις 9 Νοεμβρίου τα 50 του χρόνια, ο εκδότης του ανακοίνωσε ότι το «Rolling Stone» πωλείται και ότι διάφορες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν προσεχώς για την πώληση του εναπομείναντος 51% που διατηρεί η Wenner Media, πλειοψηφικός μέτοχος, μετά την εκχώρηση του 49% το 2016 στην εταιρεία Bandlab Technologies, που εδρεύει στη Σιγκαπούρη.

Παρότι ο Jann Wenner και ο γιος του, Gus, εκφράζουν την επιθυμία να παραμείνουν στο πηδάλιο μετά την πώληση, η κίνηση αυτή είναι μια αλλαγή σελίδας. Όχι μόνο για το περιοδικό που έχει αναδειχθεί σε θεσμό του σχολιασμού της μουσικής, της ποπ κουλτούρας και της αμερικανικής πολιτικής ζωής επί δεκαετίες αλλά και για τα εμβληματικά εξώφυλλά του.

Το 1967, στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους εικονίζεται ο John Lennon με στρατιωτική στολή. Ένα χρόνο μετά, ο τραγουδιστής των Beatles θα είναι πάλι στο εξώφυλλο του περιοδικού, όχι με κοστούμι, αλλά ποζάροντας γυμνός μαζί με την σύντροφό του, Yoko Ono, εξώφυλλο που προκάλεσε σκάνδαλο εκείνη την εποχή και εκτόξευσε στα ύψη τις πωλήσεις.

Πρόσφατη συνέντευξη των δύο Wenner στους New York Times αφήνει να εννοηθεί μια αδυναμία των εκδοτών απέναντι στην επιθετικότητα των διαφημιστικών κύκλων.

Η εταιρεία Wenner Media, μετά την πώληση του «Us Weekly» και του «Men’s Journal» στην «American Media» που εκδίδει το «National Enquirer», πουλάει τώρα το «Rolling Stone» και αναζητεί στρατηγικές επιλογές.