Η Rolls-Royce αποκάλυψε σχέδια για ένα αυτόνομο, μονού ρόλου, πολεμικό πλοίο, εμβέλειας 3.500 ναυτικών μιλίων: Το συγκεκριμένο concept σκάφος θα είναι ικανό να επιχειρεί στα ανοιχτά, πέρα από τον ορίζοντα, για πάνω από 100 ημέρες, θα έχει εκτόπισμα 700 τόνων και θα μπορεί να πιάσει ταχύτητες που θα ξεπερνούν τους 25 κόμβους.
Η Rolls-Royce αποκάλυψε σχέδια για ένα αυτόνομο, μονού ρόλου, πολεμικό πλοίο, εμβέλειας 3.500 ναυτικών μιλίων: Το συγκεκριμένο concept σκάφος θα είναι ικανό να επιχειρεί στα ανοιχτά, πέρα από τον ορίζοντα, για πάνω από 100 ημέρες, θα έχει εκτόπισμα 700 τόνων και θα μπορεί να πιάσει ταχύτητες που θα ξεπερνούν τους 25 κόμβους.
Το μήκους 60 μέτρων πλοίο προορίζεται να εκτελεί ένα εύρος αποστολών μονού ρόλου, για παράδειγμα περιπολίες, εντοπισμών ναρκών ή προστασία στόλου. Στην «καρδιά» του θα βρίσκεται ένα προηγμένο σύστημα προώθησης, που θα συνδυάζει τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων/ βενζινοκινητήρων και ηλεκτρικής προώθησης.
Σύμφωνα με τον Μπέντζαμιν Θορπ, υψηλόβαθμο στέλεχος της Rolls-Royce (General Manager Naval Electrics, Automation and Control), η εταιρεία έχει διαπιστώσει ότι «υπάρχει ενδιαφέρον από μεγάλα ναυτικά για αυτόνομα, αντί για τηλεχειριζόμενα, σκάφη. Τέτοια πλοία παρέχουν αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες, μειώνουν τον κίνδυνο για τους ναύτες και μειώνουν τα έξοδα λειτουργίας και κατασκευής».
«Μέσα στα επόμενα περίπου 10 χρόνια, η Rolls-Royce αναμένει να δει την εμφάνιση μη επανδρωμένων πλατφορμών μέσου μεγέθους, ειδικά σε κορυφαία ναυτικά, καθώς εξελίσσεται η έννοια των ανάμεικτων επανδρωμένων και μη επανδρωμένων στόλων. Με την εμπειρία και τις δυνατότητές μας, αναμένουμε να ηγηθούμε».
Τα μεγαλύτερα, επανδρωμένα σκάφη θα έχουν πολλαπλούς ρόλους. Μια τέτοια φιλοσοφία ανάμεικτου χαρακτήρα, σύμφωνα με τη Rolls Royce θα έχει ως αποτέλεσμα οφέλη τόσο σε επιχειρησιακό επίπεδο όσο και σε επίπεδο κόστους.
Μεταξύ άλλων, το σκάφος θα περιλαμβάνει προωθητήρες τοποθετημένους σε συγκεκριμένα σημεία για μεγαλύτερη ευελιξία, ενώ για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την αύξηση της επιχειρησιακής εμβέλειας, θα διαθέτει αυξημένες δυνατότητες αποθήκευσης ενέργειας, επιτρέποντας παράλληλα πιο αποδοτικές επιχειρήσεις χαμηλής ταχύτητας. Επίσης, το σκάφος θα διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες για να συγκεντρώνει ενέργεια όταν είναι σε κατάσταση αναμονής. Όσον αφορά στις υπόλοιπες λειτουργίες του, θα επιβλέπονται από μια σειρά αυτόνομων εργαλείων υποστήριξης, που θα ελέγχουν τη διαχείριση της ενέργειας, την κατάσταση του εξοπλισμού κτλ.