Ασάφειες και παραλείψεις εντοπίζει στην πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών καυσίμων ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης και σε ερώτησή του προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ενέργειας υποστηρίζει ότι αυτές ευνοούν το λαθρεμπόριο, το οποίο κοστίζει σε απώλεια δημοσίων εσόδων της τάξης των 300 εκ. ευρώ ετησίως.
Ασάφειες και παραλείψεις εντοπίζει στην πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών καυσίμων ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης και σε ερώτησή του προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ενέργειας υποστηρίζει ότι αυτές ευνοούν το λαθρεμπόριο, το οποίο κοστίζει σε απώλεια δημοσίων εσόδων της τάξης των 300 εκ. ευρώ ετησίως.
Η απουσία μητρώου δεξαμενών στις οποίες αποθηκεύονται πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα, αναφέρει ο κ. Θεοχάρης, εμποδίζει τον εντοπισμό των παράνομων δεξαμενών μέσω των οποίων διεξάγεται το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Επιπλέον, η νέα ΚΥΑ καθορίζει ως καταληκτική προθεσμία για την εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα την 31η Οκτωβρίου 2017, χωρίς ωστόσο να έχουν εκδοθεί οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις για την εγκατάσταση αντίστοιχου συστήματος στα ιδιωτικά πρατήρια, τις εγκαταστάσεις των ενόπλων δυνάμεων και άλλων μεγάλων καταναλωτών.
Ο κ. Θεοχάρης ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς πότε θα εκδοθούν οι απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις για την καθολική εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών και πώς σκοπεύουν να διορθώσουν τις παραλείψεις και ασάφειες, ειδικά όσον αφορά στη δημιουργία μητρώου δεξαμενών.
Ολόκληρη η ερώτηση:
Το λαθρεμπόριο καυσίμων αποτελεί μάστιγα για την ελληνική οικονομία καθώς προκαλεί ζημία στα δημόσια έσοδα της τάξης των 300 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) Αριθμ. ΓΔΤΕΦΚ 1117581 ΕΞ2017 που εκδόθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 16/8/2017 με θέμα «Διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας ολοκληρωμένων συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών σε πλωτά μέσα (σλέπια, κ.λπ.)» έρχεται να τροποποιήσει με προχειρότητα προηγούμενη κυβερνητική απόφαση του 2015.
Και τούτο διότι η νέα ΚΥΑ δεν συμπεριλαμβάνει το παράρτημα της ΚΥΑ έτους 2015 που εστιάζει στη δημιουργία μητρώου δεξαμενών στις οποίες αποθηκεύονται πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα. Η εν λόγω παράλειψη εμποδίζει την απογραφή σε κεντρική βάση των νόμιμων δεξαμενών που δύναται να επιτρέψει τον εντοπισμό των παράνομων δεξαμενών μέσω των οποίων διεξάγεται το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Επιπρόσθετα, η νέα ΚΥΑ καθορίζει ως καταληκτική προθεσμία για την εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα την 31η Οκτωβρίου 2017, χωρίς ωστόσο να έχουν εκδοθεί οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις για την εγκατάσταση αντίστοιχου συστήματος στα ιδιωτικά πρατήρια, τις εγκαταστάσεις των ενόπλων δυνάμεων καθώς και λοιπών μεγάλων καταναλωτών. Συνέπεια της εν λόγω κατάστασης αποτελεί η ελλιπής λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών καθώς έκαστο σύστημα λειτουργεί με λογισμικό του εγκαταστάτη.
Την αύξηση της λαθρεμπορίας καυσίμων ευνόησε ιδιαίτερα τα τελευταία δύο έτη η διακοπή ελέγχων από τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) εξ’ αιτίας της κυβερνητικής απόφασης για διακοπή του προβλεπόμενου πριμ παραγωγικότητας (μπόνους). Χαρακτηριστικά, τα πρόστιμα στην αγορά καυσίμων το 2016 ανήλθαν σε περίπου 178 χιλιάδες ευρώ σε σύγκριση με πρόστιμα ύψους 1,7 εκατ. ευρώ που επεβλήθησαν το έτος 2014 όταν τα ΚΕΔΑΚ διεξήγαγαν συνεχείς ελέγχους.
Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί: