Έναν τρόπο ασύρματης επαναφόρτισης μη επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων (UUV) κάτω από την επιφάνεια του νερού αναπτύσσουν επιστήμονες του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού στο Space and Naval Warfare Systems Center Pacific.
Έναν τρόπο ασύρματης επαναφόρτισης μη επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων (UUV) κάτω από την επιφάνεια του νερού αναπτύσσουν επιστήμονες του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού στο Space and Naval Warfare Systems Center Pacific.
Το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ χρησιμοποιεί UUV για υποβρύχιες αποστολές εντοπισμού ναρκών, χαρτογράφησης του βυθού κλπ, και επί της παρούσης η επαναφόρτισή τους γίνεται είτε σε βάσεις στην ξηρά είτε σε πλοία επιφανείας.
«Μη επανδρωμένα και αυτόνομα συστήματα χρησιμοποιούνται εκτενώς για αποστολές του ναυτικού και θα συνεχίσουν να παίζουν μεγαλύτερο ρόλο σε μελλοντικές αποστολές» σημειώνει ο Dr. Άλεξ Φιπς, επικεφαλής του αρμόδιου κλάδου στο SSC Pacific, όπως αναφέρεται σε ανάρτηση στο Armed With Science- το επίσημο επιστημονικό blog του αμερικανικού Πενταγώνου. «Αν και τα περισσότερα από αυτά τα συστήματα είναι ικανά να πραγματοποιούν τις αποστολές τους χωρίς αλληλεπίδραση με ανθρώπους, οι περιορισμοί στην αποθήκευση ενέργειας μειώνουν την αυτονομία τους».
Ο Γουέιν Λιου, project manager του SSC Pacific που ανέπτυσσε ασύρματα φορτιζόμενα ιπτάμενα και υποβρύχια σκάφη, είχε επιδείξει δυνατότητες φόρτισης εν καταδύσει πριν από χρόνια, στο πλαίσιο ενός proof of concept πειράματος με το κινητό του: Η συσκευή βρισκόταν σε βάθος μερικών μέτρων, μέσα σε μια πλαστική τσάντα, πάνω σε μια ειδική θέση φόρτισης. Η επίδειξη εκείνη ήταν επιτυχής, και έκτοτε έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
«Το να έχεις UUV που μπορούν να ταξιδέψουν σε μεγάλες αποστάσεις, συλλέγοντας πληροφορίες από λιμάνια και άλλα σημεία του κόσμου, όπου τα πλοία και τα υποβρύχιά μας κανονικά δεν μπορούν να πάνε, πρόκειται να αυξήσει την αποτελεσματικότητά τους. Επίσης, θα κάνει τις αποστολές αυτές πιο ασφαλείς, επειδή τα σκάφη δεν θα χρειάζεται να συνοδεύονται από ανθρώπους, οι οποίοι θα έπρεπε πιθανώς να εκτεθούν έτσι σε κίνδυνο» λέει ο Dr Γκράχαμ Σάντμπορν, μηχανικός της ομάδας του Φιπς.