Στην Ελλάδα το τεράστιο SUV επιδόσεων της Porsche λειτούργησε ως χαρακτηριστικό σύμβολο… ευδαιμονισμού για πολλά χρόνια, κυρίως στην προ κρίσης εποχή, χαρίζοντας στην εταιρεία ισχυρές πωλήσεις αναλογικά μάλιστα με πολλές άλλες πιο εύρωστες, μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Τώρα πια παρουσιάζεται η τρίτη γενιά της Cayenne, ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, σαφώς πιο ραφινάτο αισθητικά και πληρέστερο σε όλους τους τομείς, μεταξύ άλλων και σε εκείνον της πρακτικότητας που είναι και το πρωτίστως ζητούμενο στο εν λόγω είδος.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Στην Ελλάδα το τεράστιο SUV επιδόσεων της Porsche λειτούργησε ως χαρακτηριστικό σύμβολο… ευδαιμονισμού για πολλά χρόνια, κυρίως στην προ κρίσης εποχή, χαρίζοντας στην εταιρεία ισχυρές πωλήσεις αναλογικά μάλιστα με πολλές άλλες πιο εύρωστες, μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Τώρα πια παρουσιάζεται η τρίτη γενιά της Cayenne, ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, σαφώς πιο ραφινάτο αισθητικά και πληρέστερο σε όλους τους τομείς, μεταξύ άλλων και σε εκείνον της πρακτικότητας που είναι και το πρωτίστως ζητούμενο στο εν λόγω είδος.
Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες, το νέο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S με οκτώ σχέσεις, τα νέα συστήματα ανάρτησης και τα πρωτοποριακά συστήματα ενδείξεων και ελέγχου με ολική διασυνδεσιμότητα έρχονται να αναβαθμίσουν ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με την εταιρεία, τόσο τον sport χαρακτήρα όσο και την άνεση στην καθημερινή χρήση. Η νέα Cayenne διατίθεται με δύο νέους εξακύλινδρους κινητήρες: Ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 340 ίππων της Cayenne αποδίδει 40 ίππους περισσότερους απ’ ό,τι αυτός του προηγούμενου μοντέλου. Ο κινητήρας V6 biturbo 2,9 λίτρων της Cayenne S, η οποία φτάνει τα 265 χλμ./ώρα, αυξάνει την ιπποδύναμη στους 440 ίππους, έχει δηλαδή πλέον 20 ίππους περισσότερους. Με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, η νέα Cayenne S επιταχύνεται από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα.
Η νέα Cayenne που ξεκινά τιμολογιακά από 112.100 ευρώ (137.300 ευρώ η S), είναι βασισμένη σε μεγάλο βαθμό στο θρυλικό sport μοντέλο της Porsche, την 911: Η τρίτη έκδοση του SUV, η οποία είναι αναβαθμισμένη και εμφανισιακά, διαθέτει πλέον ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων και παθητική τετραδιεύθυνση για πρώτη φορά.
Εκτός από αυτά τα τυπικά χαρακτηριστικά sport αυτοκινήτου, οι δυνατότητες της Cayenne στον δρόμο έχουν βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, με ενεργητικό σύστημα τετρακίνησης στον βασικό εξοπλισμό, σύστημα ελέγχου πλαισίου 4D, πνευματική ανάρτηση τριπλού αεροθαλάμου, αλλά και το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Παρά τον σημαντικά εμπλουτισμένο βασικό της εξοπλισμό, η Cayenne ζυγίζει έως και 65 κιλά λιγότερο από την προγενέστερη, όντας έτσι ένα τετρακίνητο SUV κατάλληλο και για εκτός δρόμου διαδρομές. Όσον αφορά το εσωτερικό, το προηγμένο Cockpit Porsche είναι πλήρως ενσωματωμένο στη σπορ, πολυτελή ατμόσφαιρα, με full HD οθόνη αφής 12,3 ιντσών της τελευταίας γενιάς του συστήματος διαχείρισης επικοινωνιών Porsche (PCM).