Την κατασκευή νέα νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μήκους 54 χλμ που θα αντικαταστήσει το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από Τιθορέα έως Λιανοκλάδι (μήκους 56 χλμ), ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών.
Η νέα χάραξη της γραμμής διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9 χιλιομέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας χάραξη μέσω της πεδιάδας του ποταμού Σπερχειού, καταλήγει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) του Λιανοκλαδίου. Έχει σχεδιασθεί για ταχύτητα 200 χλμ/ώρα και ενώ μειώνει την διαδρομή κατά δύο χιλιόμετρα ελαττώνει το χρόνο της διαδρομής Αθηνών - Θεσσαλονίκης κατά 25 λεπτά.
Το έργο, συνολικού κόστους 694.05 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται κατά 50% από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα και κατά 50% από Δημόσιες Επενδύσεις και θα παραδοθεί σε κυκλοφορία το Μάρτιο του 2011.
Μετά την ολοκλήρωση της υποδομής πρόκειται να δημοπρατηθούν έργα κατασκευής επιδομής, ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, με την ολοκλήρωση του έργου η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη και θα περιλαμβάνει σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών (ETCS, GSMR) που θα μεγιστοποιούν την ασφάλεια, την άνεση και την μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο θα είναι εφάμιλλο των ευρωπαϊκών δικτύων.