Πολιτική
Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2006 20:28

Thyssenkrupp: Το υποβρύχιο δεν έχει πρόβλημα ευστάθειας

«Το πρωτότυπο υποβρύχιο τύπου 214 «Παπανικολής», το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από το ναυπηγείο της HDW στο Κίελο της Γερμανίας, με κύριο ανάδοχο του προγράμματος την Α.Ε. Ελληνικά Ναυπηγεία, προσφέρθηκε για αποδοχή στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό την 15η Νοεμβρίου 2006.

Το υποβρύχιο «Παπανικολής» είναι το πρωτότυπο του υπερσύγχρονου νέου τύπου υποβρυχίων 214 και αποτελεί το πιο προηγμένο συμβατικό υποβρύχιο παγκοσμίως.

Απέδειξε ότι διαθέτει εξαιρετικές επιχειρησιακές δυνατότητες και υψηλό επίπεδο ασφάλειας, τόσο για το πλήρωμα όσο και για το ίδιο το σκάφος, κατά τη διάρκεια επιτυχημένων δοκιμών που διήρκησαν περισσότερο από ενάμιση έτος (συμπεριλαμβανομένων 12 μηνών δοκιμών εν πλω).

Το υποβρύχιο τύπου 214 δεν έχει πρόβλημα ευστάθειας υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

Η ευστάθεια του υποβρυχίου τύπου 214 έχει πιστοποιηθεί με δοκιμές κατάδυσης και πειράματα ευστάθειας, σύμφωνα με τα εφαρμοζόμενα κρατικά κατασκευαστικά πρότυπα, και τα αποτελέσματα των δοκιμών απέδειξαν ότι οι τιμές επιφανειακής ευσταθείας ξεπερνούν τα απαιτούμενα πρότυπα απόδοσης κατά περίπου 50%.

Επιπλέον, το υποβρύχιο είναι πλήρως λειτουργικό από κάθε άποψη, τόσο σε υποθαλάσσιες επιχειρήσεις όσο και κατά την πλεύση στην επιφάνεια της θάλασσας. Το περιγραφόμενο ως «τεχνικό πρόβλημα» του υποβρυχίου «Παπανικολής» είναι η φυσιολογική συμπεριφορά κάθε σκάφους κατά τον πλου στην επιφάνεια...

Η κατασκευή των μονάδων κυψελών καυσίμου που τοποθετήθηκαν στο υποβρύχιο «Παπανικολής» έχει βασιστεί σε προηγούμενους τύπους, των οποίων η εύρυθμη λειτουργία έχει αποδειχθεί κατά τη διάρκεια χρήσης, σε υποβρύχια χωρών μελών του ΝΑΤΟ... Η HDW και η Siemens εγγυώνται την αξιοπιστία των μονάδων κυψελών καυσίμου που τοποθετήθηκαν στο υποβρύχιο «Παπανικολής», οι οποίες είναι παρεμφερείς με τις ήδη δοκιμασμένες και αξιόπιστες μονάδες που έχουν τοποθετηθεί στα υποβρύχια τύπου 212.

Ως μέρος των δοκιμών στις οποίες υπεβλήθη το υποβρύχιο, έγιναν εκτεταμένες μετρήσεις θορύβου οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με βάση τα πρότυπα που θέτει το γερμανικό κράτος, και έλαβαν χώρα στα δύο επίσημα πεδία δοκιμών...

Το ISUS (Integrated Sonar Utility System - Ολοκληρωμένο Οπλικό και Ανθυποβρυχιακό Σύστημα) είναι ένα πλήρως εξειδικευμένο οπλικό σύστημα τελευταίας γενιάς, το οποίο σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και αποτελεί το πιο προηγμένο σύστημα που έχει ποτέ εγκατασταθεί σε υποβρύχιο.

Κατά τη διάρκεια ειδικής δοκιμής η οποία πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2006 και διήρκησε 36 ώρες, διαπιστώθηκε ότι η απόδοση του ανταποκρίνεται σε όλες τις συμβατικές προδιαγραφές.

Για επιχειρησιακούς λόγους, το περισκόπιο στο υποβρύχιο τύπου 214 έχει μεγαλύτερο μήκος απ’ ό,τι συνήθως. Προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι κραδασμοί, έγιναν κάποιες συμπληρωματικές τροποποιήσεις οι οποίες οδήγησαν σε ουσιαστική βελτίωση, με αποτέλεσμα να μην παρατηρούνται πλέον προβλήματα.

Ουδέποτε υπήρξε εισροή ύδατος στο σκάφος. Υπήρξε μία μικρής έκτασης εισροή νερού στο υδραυλικό σύστημα, η οποία αποκαταστάθηκε πλήρως, αμέσως μετά την διαπίστωση της. Το υδραυλικό σύστημα λειτουργεί διαρκώς, χωρίς κανένα περιορισμό.

Ως ένας ισχυρός πανευρωπαϊκός όμιλος, η ThyssenKrupp Marine Systems δεσμεύεται για την περαιτέρω ανάπτυξη των Ελληνικών Ναυπηγείων η οποία έχει ήδη ξεκινήσει δυναμικά. Είμεθα πεπεισμένοι ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία είναι και θα συνεχίσουν να αποτελούν έναν αξιόπιστο συνεργάτη και στο μέλλον, τόσο για το Ελληνικό Ναυτικό όσο και για Ναυτικά άλλων χωρών και διεθνείς πελάτες».