Πολιτική
Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2006 16:28

Συζήτηση για την Παιδεία σε επίπεδο αρχηγών

ΣΥΖΗΤΗΣΗ προ Ημερησίας Διατάξεως για την Παιδεία, σύμφωνα με το

άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής, με πρωτοβουλία του Προέδρου του ΣΥΝ Αλ. Αλαβάνου, θα διεξαχθεί την Παρασκευή 24/11 σε επίπεδο Αρχηγών Κομμάτων, ενώ την πρόθεσή του να παραιτηθεί εάν οι μεταρρυθμίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετατεθούν για την επόμενη τετραετία, επανέλαβε ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνος Βερέμης.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ προ Ημερησίας Διατάξεως για την Παιδεία, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής, με πρωτοβουλία του Προέδρου του ΣΥΝ Αλ. Αλαβάνου, θα διεξαχθεί την Παρασκευή 24/11 σε επίπεδο Αρχηγών Κομμάτων, ενώ την πρόθεσή του να παραιτηθεί εάν οι μεταρρυθμίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετατεθούν για την επόμενη τετραετία, επανέλαβε ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνος Βερέμης.

«Δεν μπορούμε να περιμένουμε ακόμα πολύ για τις μεταρρυθμίσεις από τη στιγμή που συμφωνούν και τα δύο μεγάλα κόμματα στις συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις. Από το ΠΑΣΟΚ ήδη ο κ. Πάγκαλος και ο κ. Παπαντωνίου και ο κ. Βενιζέλος είναι υπέρ αυτών των μεταρρυθμίσεων. Η εκλογή των πρυτάνεων από όλους τους φοιτητές είναι απολύτως απαραίτητη και ο περιορισμός της χρονικής διάρκειας των σπουδών σε κάποιο λογικό όριο, αυτά είναι τα αυτονόητα με τα οποία συμφωνούν».

Αν οι μεταρρυθμίσεις πάνε για την άλλη 4ετία, ποιος ζει και ποιος πεθαίνει. Δεν ξέρω που θα είμαι, μπορεί να είμαι και εκτός Ελλάδας. Αν οι εκλογές γίνουν πρόωρα με προμετωπίδα τις μεταρρυθμίσεις, τότε χαλάλι του. Κάτι τέτοιο είχα ακούσει το καλοκαίρι, αλλά έπαψε να παίζει αυτό το σενάριο», δήλωσε ο κ. Βερέμης στον ρ/σ Αlpha 98,9.

O κ. Βερέμης ανέφερε ότι αν δεν μπορούσε να στείλει το παιδί του να σπουδάσει στην Αγγλία, θα το έστελνε στη Βουλγαρία. «Δείχνει να πάει να γίνει σοβαρότερη. Παράδειγμα, εμείς ανοίγουμε τμήματα όπου βρεθεί, λες και το πανεπιστήμιο είναι για να σωθεί η τοπική οικονομία και αντί να αξιολογήσουμε αυτά τα τμήματα που κάποια είναι εντελώς άχρηστα, εξακολουθούμε να ανοίγουμε τμήματα, οι Βούλγαροι αξιολόγησαν τα τμήματα τους και τα ελλειμματικά τα έκλεισαν. Αν είχαμε και εμείς το θάρρος να κλείνουμε τμήματα, τότε θα έλεγα ότι μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους Βουλγάρους».

Χθες 22 διαπρεπείς Ελληνες του εξωτερικού πρότειναν διοικητική, οικονομική και ακαδημαϊκή αυτοτέλεια των ελληνικών Πανεπιστημίων, προκειμένου να γίνουν ανταγωνιστικά διεθνώς και να εναρμονισθούν οι θεσμοί και οι δομές τους με τα διεθνή πρότυπα http://www.naftemporiki.gr/news/static/06/11/21/1268245.htm .

Ουσιαστική αξιολόγηση καθηγητών και φοιτητών, αξιοκρατία, περισσότερα κονδύλια, ενίσχυση των αρίστων και επαναπροσδιορισμός της έννοιας του ασύλου, ήταν μερικές από τις σημαντικότερες προτάσεις τις οποίες κατέθεσαν χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, οι καθηγητές του Harvard University, Σπύρος Αρταβάνης, Δημήτρης Νανόπουλος και Σπυρίδων Πολλάλης και ο καθηγητής του Cambridge University Αθ. Φωκάς, οι οποίοι κάλεσαν τα κόμματα να βρουν σημεία σύγκλισης και να μην γίνει η Παιδεία προϊόν κομματικής εκμετάλλευσης.

«Το ζήτημα της παιδείας είναι εξίσου σημαντικό όσο είναι αυτό της εθνικής άμυνας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νανόπουλος. «Ενα δίπλωμα δεν αρκεί για να είσαι ανταγωνιστικός», τόνισε ο κ. Πολλάλης και πόσθεσε: «Δεν πρέπει να προετοιμάζουμε τους νέους μας για να βρουν δουλειά, αλλά τον τρόπο να σκέφτονται πως θα ενταχθούν στην κοινωνία. Το παράδοξο είναι ότι η αντίσταση για τις αλλαγές προέρχεται από τα κοινωνικά στρώματα που δεν έχουν άλλη οικονομική δυνατότητα. Αν το καταλάβουμε αυτό θα φτάσουμε σε κάποια συναίνεση».

Εμφαση έδωσαν οι τέσσερις καθηγητές στο θέμα της αξιολόγησης και της αξιοκρατίας, τονίζοντας ότι αυτά τα δύο πάνε μαζί, ενώ αναφερόμενος στο θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου ο κ. Νανόπουλος υπογράμμισε: «Ολα τα κόμματα πρέπει να πάρουν κοινή απόφαση να μην γίνεται εκμετάλλευση του πανεπιστημίου. Μια χαρά είναι ο υφιστάμενος νόμος για το άσυλο φτάνει να εφαρμόζεται. Πρέπει να τελειώσει αυτό το θέμα. Αν δεν λύσουμε το θέμα της ομαλής λειτουργίας του πανεπιστημίου θα έχουμε μονίμως πρόβλημα».

K.T.