O σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου μεγάλου μεγέθους είναι δύσκολη υπόθεση, καθώς πρέπει να μην ξεφεύγει από τα λεπτά όρια της ισορροπίας και να μη φαντάζει υπερβολικό και… άγαρμπο, εφόσον πρόκειται για μοντέλο ευρείας παραγωγής. Αν ο καταναλωτής «αγριέψει», το παιχνίδι χάθηκε. Στην περίπτωση του Arteon, του 5θέσιου Gran Turismo της VW που τοποθετείται πιο πάνω από το παγκοσμίως επιτυχημένο Passat, η σπουδή των σχεδιαστών του συνιστά επιστημονική «διατριβή».
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
O σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου μεγάλου μεγέθους είναι δύσκολη υπόθεση, καθώς πρέπει να μην ξεφεύγει από τα λεπτά όρια της ισορροπίας και να μη φαντάζει υπερβολικό και… άγαρμπο, εφόσον πρόκειται για μοντέλο ευρείας παραγωγής. Αν ο καταναλωτής «αγριέψει», το παιχνίδι χάθηκε. Στην περίπτωση του Arteon, του 5θέσιου Gran Turismo της VW που τοποθετείται πιο πάνω από το παγκοσμίως επιτυχημένο Passat, η σπουδή των σχεδιαστών του συνιστά επιστημονική «διατριβή».
Το 5θυρο μοντέλο συνδυάζει την άνεση και τους χώρους μιας μεγάλης πολυτελούς λιμουζίνας με τον δυναμισμό και την ελκυστική σχεδίαση ενός σπορ κουπέ αυτοκινήτου τόσο αριστοτεχνικά, ώστε να αποτελεί ορόσημο αλλαγής στη συντηρητική εν γένει εικόνα του γερμανικού σήματος. Ο όγκος του χώρου αποσκευών, από 563 έως 1.557 λίτρα, ξεπερνά τις δυνατότητες φόρτωσης ακόμη και ενός μεγάλου SUV. Τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης του οδηγού προβλέπουν και «αντιδρούν» στους περιορισμούς των ορίων ταχύτητας, στις στροφές και στους κυκλικούς κόμβους. Οι στάνταρντ προβολείς LED συγχωνεύονται σχεδιαστικά στις γρίλιες της εμπρός μάσκας και το καπό του κινητήρα, σχηματίζοντας το νέο «πρόσωπο» της Volkswagen.
Το Arteon εφοδιάζεται στάνταρτ με τον ψηφιακό και διαδραστικό πίνακα οργάνων (Active Info Display) και το σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας «Discover Pro» με την οθόνη 9,2 ιντσών και τη λειτουργία ανέπαφου χειρισμού Gesture Control. Η στρεπτική ακαμψία είναι μεγαλύτερη κατά 10% σε σχέση με μιας αντίστοιχης λιμουζίνας (sedan). Η οργάνωση «Germany - Land of Ideas» και το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών απένειμαν το Βραβείο Ασφαλείας για το 2017 στη Volkswagen, καθώς το Emergency Assist (σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης) αναγνωρίστηκε ως πρωτοποριακή καινοτομία, ενώ η δεύτερη γενιά του συστήματος είναι διαθέσιμη στο Arteon. Στις πρόσφατες δοκιμές αξιολόγησης του νέου Arteon από τον έγκριτο οργανισμό Euro NCAP η Volkswagen πέτυχε για μία ακόμη φορά άριστα αποτελέσματα σε όλες τις δοκιμασίες πρόσκρουσης.
Έλαβε πέντε αστέρια και την υψηλότερη βαθμολογία έως τώρα που έχει σημειώσει μοντέλο της κατηγορίας στην προστασία των πεζών.
Οι παραγγελίες στην Ελλάδα ξεκίνησαν με τιμές από 39.900 ευρώ για τη βασική πλούσια έκδοση 1,5 TSI EVO Elegance με 150 ίππους έως 55.850 ευρώ για το «εξωτικό» 2λιτρο TDI SCR DSG 4Motion R-LINE με 240 ίππους -το πιο γρήγορο 2λιτρο βενζινοκίνητο με ανάλογα χαρακτηριστικά εξοπλισμού, των 280 ίππων, έρχεται περίπου 1.000 ευρώ πιο κάτω.