Κοινωνία
Πέμπτη, 27 Ιουλίου 2017 20:29

Σύγκρουση Υπ. Παιδείας, ΕΣΑμεΑ και Ιδιωτικών Σχολείων για διάταξη στο ν/σ για την Παιδεία

Την αντίδραση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες προκάλεσε το υπόμνημα που απέστειλε ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων αναφορικά με διάταξη του σχεδίου νόμου του υπουργείου για την τριτοβάθμια Εκπαίδευση που αφορά στην πρόσβαση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Έντονη ήταν η απάντηση του ΣΙΣ που τονίζει μεταξύ άλλων «η σωστή διατύπωση, επομένως, θα ήταν ότι 'οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έπρεπε να έχουν στα κρατικά σχολεία την ίδια αντιμετώπιση που έχουν εδώ και χρόνια στα ιδιωτικά'».

Την αντίδραση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες προκάλεσε το υπόμνημα που απέστειλε ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων αναφορικά με διάταξη του σχεδίου νόμου του υπουργείου για την τριτοβάθμια Εκπαίδευση που αφορά στην πρόσβαση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Έντονη ήταν η απάντηση του ΣΙΣ που τονίζει μεταξύ άλλων «η σωστή διατύπωση, επομένως, θα ήταν ότι 'οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έπρεπε να έχουν στα κρατικά σχολεία την ίδια αντιμετώπιση που έχουν εδώ και χρόνια στα ιδιωτικά'».

Στο νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται διάταξη που προβλέπει την εγγραφή μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, «με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία» καθώς επίσης και την απαγόρευση της άρνησης εγγραφής μαθητών «εξαιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους».

Στο υπόμνημά του ο ΣΙΣ επικρίνει το υπουργείο για τις ρυθμίσεις που αφορούν σε εργασιακά θέματα στα ιδιωτικά σχολεία, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο «σοβιετικού τύπου νομοθέτημα» και παράλληλα, κατηγορεί την ηγεσία του υπουργείου για «αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού», αναφορικά με την πρόβλεψη για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.

«Το ισχύον εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αναλυτικό και ωρολόγιο, και η συγκρότηση των τμημάτων τάξεων, έτσι όπως είναι αυστηρά υπέρ-ρυθμισμένα και άκαμπτα, δεν βοηθούν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις την ομαλή ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», αναφέρει ο ΣΙΣ.

Προσθέτει: «Αντί, λοιπόν, να εισάγονται νομοθετικές ρυθμίσεις που δεν επιλύουν πραγματικά προβλήματα, ας προχωρήσει ο κύριος Υπουργός σε τέτοιες αλλαγές που να επιτρέπουν στα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, να οργανώνουν τα προγράμματα τους και τις τάξεις τους με τρόπο ευέλικτο, παιδαγωγικά ορθό και, εν τέλει, αποτελεσματικό για τη σωστή ένταξη όλων των παιδιών στη σχολική ζωή και την ανάδειξη της δημιουργικότητας τους».

«Οι εκφράσεις του υπομνήματος που αναφέρονται στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία, φανερώνουν επικίνδυνες νοοτροπίες, υποκύπτουν προσπάθεια αποφυγής και αναδεικνύουν την έλλειψη αποδοχής του δικαιώματος παροχής ίσων ευκαιριών», απάντησε ο Κ. Γαβρόγλου, επιστρέφοντας παράλληλα το υπόμνημα, ως «απαράδεκτο».

Για «ακραίο ρατσιστικό λόγο από τον ΣΙΣ» έκανε, από την πλευρά της η ΕΣΑμεΑ και ζήτησε την απόσυρση του υπομνήματος.

«Με οργή και αγανάκτηση διαβάσαμε το υπόμνημα του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων αναφορικά με τις διατάξεις του νέου εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου», ανέφερε η ΕΣΑμεΑ, και κατηγόρησε τον ΣΙΣ ότι έχει «τεράστια ελλείμματα στον τομέα σεβασμού των ανθρωπίνων και συνταγματικών δικαιωμάτων».

«Η ισότιμη ένταξη των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που οι οικογένειές τους επιθυμούν να τα εγγράψουν σε ιδιωτικά σχολεία είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, είναι ζήτημα άσκησης οικογενειακής και προσωπικής επιλογής», πρόσθεσε στην ανακοίνωση η ΕΣΑμεΑ.

«Οφείλει ο Σύνδεσμος των Ιδιωτικών Σχολείων να συνεργαστεί με όλους τους παράγοντες της εκπαιδευτικής κοινότητας, το υπουργείο Παιδείας, την ΕΣΑμεΑ, τους εκπαιδευτικούς, ώστε να διαμορφωθεί ένα σωστό πλαίσιο συνθηκών στα ιδιωτικά σχολεία, που θα προάγει την πλήρη ένταξη όλων των μαθητών», καταλήγει η ΕΣΑμεΑ.

Ο Σύνδεσμος πάντως επανέρχεται και υπογραμμίζει ότι «όλα τα ιδιωτικά σχολεία αδειοδοτούνται με την προϋπόθεση της προσβασιμότητας και των υποδομών ΑμΕΑ από το 2013 και μετά. Φυσικά, τα περισσότερα σχολεία είχαν τέτοιες προδιαγραφές πολύ πριν αυτές ενταχθούν στον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό με το πρόγραμμα «Σχεδιάζοντας για όλους», άρα πολύ πριν το 2012. Από μόνο του αυτό αποδεικνύει ότι όταν κατασκευάζουμε τις υποδομές μας, τις κατασκευάζουμε για όλους».

Αποδίδει την αντίδραση της ΕΣΑμεΑ σε παραπληροφόρηση και κατηγορεί τον Υπουργό ότι φέρεται «διχαστικά και παρελκυστικά καταφερόμενος εναντίον των ιδιωτικών σχολείων. Προφανής στόχος είναι να ικανοποιήσει κάποιο κομματικό ακροατήριο που αρέσκεται στην «ταξική» ρητορική και φυσικά τις γνωστές συντεχνίες που στηρίζουν την κυβερνητική πολιτική στην Παιδεία, την ώρα που όλη η ακαδημαϊκή κοινότητα και η κοινωνία στέκεται απέναντι».

«Η σωστή διατύπωση, επομένως, θα ήταν ότι 'οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έπρεπε να έχουν στα κρατικά σχολεία την ίδια αντιμετώπιση που έχουν εδώ και χρόνια στα ιδιωτικά'. Εμείς είμαστε το καλό παράδειγμα, εμάς αντιγράφετε κύριοι του Υπουργείου, δεν ακολουθούμε εμείς τις ελλιπείς κρατικές δομές» αναφέρεται.