Η Επίτροπος Βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης προειδοποιεί σε επιστολή της τους Ευρωπαίους υπουργούς Μεταφορών να μην απαγορεύσουν τα αυτοκίνητα ντίζελ σε ορισμένες πόλεις, υποστηρίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα στερήσει από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων κεφάλαια που μπορούν να επενδύσουν στη μείωση των εκπομπών.
Η Επίτροπος Βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης προειδοποιεί σε επιστολή της τους Ευρωπαίους υπουργούς Μεταφορών να μην απαγορεύσουν τα αυτοκίνητα ντίζελ σε ορισμένες πόλεις, υποστηρίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα στερήσει από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων κεφάλαια που μπορούν να επενδύσουν στη μείωση των εκπομπών.
Αρκετές γερμανικές πόλεις εξετάζουν απαγορεύσεις για τα οχήματα ντίζελ με ιδιαίτερα επιβλαβείς εκπομπές. Το Πράσινο Κόμμα της Γερμανίας πρότεινε την απαγόρευση των οχημάτων ντίζελ στις πόλεις νωρίτερα αυτό το μήνα, ενώ ο Νικολά Ουλό, ο νέος Γάλλος υπουργός Οικολογίας, ανακοίνωσε ότι η Γαλλία θα απαγορεύσει την πώληση όλων των αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης μέχρι το 2040, αναγκάζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν εναλλακτικές λύσεις μηδενικών εκπομπών. Παρόμοιο μέτρο εξετάζει επίσης το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σε επιστολή της, η Επίτροπος Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, πρώην αντιπρόεδρος της Πολωνίας, ισχυρίστηκε ότι η «κατάρρευση» της αγοράς οχημάτων ντίζελ δεν θα αποφέρει οφέλη. Προς το παρόν, οι κυβερνήσεις πρέπει να επικεντρωθούν στην ενθάρρυνση των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου αρκετά, ώστε τα οχήματά τους να πληρούν τα όλο και πιο αυστηρά όρια εκπομπών στην ΕΕ.
«Ενώ είμαι πεπεισμένη ότι πρέπει να μεταβούμε γρήγορα στα οχήματα με μηδενικές εκπομπές στην Ευρώπη, οι φορείς χάραξης πολιτικής και η βιομηχανία δεν μπορούν να ενθαρρύνουν την ταχεία κατάρρευση της αγοράς ντίζελ στην Ευρώπη ως αποτέλεσμα τοπικών απαγορεύσεων οδήγησης. Αυτό θα στερήσει από τον κλάδο τα απαραίτητα κεφάλαια για την επένδυση σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές», αναφέρει η επιστολή.
Από το 2015, όταν η Volkswagen έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που εμπλέκεται στο σκάνδαλο εξαπάτησης των δοκιμών εκπομπών, τα οχήματα ντίζελ έχουν γίνει αμφιλεγόμενα για το κοινό. Τα οξείδια του αζώτου είναι γνωστό ότι συμβάλλουν σημαντικά στη ρύπανση του περιβάλλοντος και προκαλούν ή επιδεινώνουν μια σειρά από παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των αναπνευστικών ασθενειών.
Η Μπιενκόφσκα δήλωσε ότι είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές της Γερμανίας δεν ανακάλυψαν τις παρατυπίες της Audi και Porsche, οι οποίες αποκαλύφθηκαν από τις εισαγγελικές αρχές. Η Επίτροπος πρότεινε την ίδρυση μιας ευρωπαϊκής υπηρεσίας δοκιμών, εάν οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές εξακολουθήσουν να αποτυγχάνουν στον εντοπισμό περιπτώσεων εξαπάτησης.