Η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας ανήγγειλε σχέδια για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων κινητήρων βενζίνης και ντίζελ από το έτος 2040.
Η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας ανήγγειλε σχέδια για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων κινητήρων βενζίνης και ντίζελ από το έτος 2040. Το σχέδιο ακολουθεί μια παρόμοια κίνηση στη Γαλλία και θα συνοδευτεί από επένδυση ενός δισεκατομμυρίου λιρών για την προώθηση των αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών, με 100 εκατομμύρια λίρες εξ αυτών να προορίζονται συγκεκριμένα για την επέκταση της υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Άλλα κονδύλια θα καταλήξουν σε υποδομές για «πράσινα» λεωφορία, ποδήλατα, διαβάσεις πεζών, και ταξί με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Η ρύπανση από το οξείδιο του αζώτου αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τον Ιανουάριο, το Λονδίνο έσπασε τα ετήσια προτεινόμενα όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης μέσα σε μόλις πέντε ημέρες, και η Greenpeace δήλωσε ότι τα οχήματα ντίζελ είναι μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη. Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν η νέα κίνηση θα περιλαμβάνει ακόμη και τα υβριδικά οχήματα.
Η κυβέρνηση βλέπει τους φόρους στα ρυπογόνα οχήματα ως έσχατη λύση, δίνοντας προτεραιότητα σε προγράμματα όπως αυτό για την απομάκρυνση βρώμικου αέρα κοντά σε αυτοκινητόδρομους ύψους 3 δισεκατομμυρίων λιρών, το οποίο θα προσφέρει επίσης χρηματοδότηση για έργα όπως ο εκσυγχρονισμός των δημόσιων συγκοινωνιών και η επιδιόρθωση των δρόμων.
Το σχέδιο καθαρού αέρα αποτελεί μέρος μιας μακράς νομικής μάχης, με την τελευταία εκδίκαση να αναμένεται στα τέλη Ιουλίου. Οι περιβαλλοντολόγοι και οι ακτιβιστές επιθυμούν ένα πιο φιλόδοξο σχέδιο και ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Μάικλ Γκρόουβ ελπίζει σε καλύτερη αντίδραση, όταν δημοσιεύσει το τελικό έγγραφο αυτήν την εβδομάδα, σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian.