Τι να πεις για το εντελώς καινούργιο Fiesta, όταν το δικό σου ήταν ένα «χιλιάρι» L του 1979; Θυμάσαι ότι εκείνο της πρώτης γενιάς είχε βγει «σκυλί» γράφοντας πολλά χιλιόμετρα, δίχως να ζητήσει τίποτε ιδιαίτερο, αρκεί που το συντηρούσες σωστά (λάδια, φίλτρα κ.λπ.). Και να τώρα, μια βόλτα με το νέο, έχοντας στο μυαλό και όλα όσα προηγήθηκαν - το ένα πάντα καλύτερο από το άλλο. Στρίβοντας μέχρι το Σούνιο, με χάρη και σιγουριά.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Τι να πεις για το εντελώς καινούργιο Fiesta, όταν το δικό σου ήταν ένα «χιλιάρι» L του 1979; Θυμάσαι ότι εκείνο της πρώτης γενιάς είχε βγει «σκυλί» γράφοντας πολλά χιλιόμετρα, δίχως να ζητήσει τίποτε ιδιαίτερο, αρκεί που το συντηρούσες σωστά (λάδια, φίλτρα κ.λπ.). Και να τώρα, μια βόλτα με το νέο, έχοντας στο μυαλό και όλα όσα προηγήθηκαν - το ένα πάντα καλύτερο από το άλλο. Στρίβοντας μέχρι το Σούνιο, με χάρη και σιγουριά.
Σαφώς, πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο Fiesta όλων των εποχών, φορτωμένο με σύγχρονη τεχνολογία για να νιώθεις και να είσαι ασφαλής, οδηγώντας με άνεση. Τιμόνι άριστο και ακριβές όπως όλα τα προηγηθέντα, εδώ και δεκαετίες, ποιότητα κύλισης εξαιρετική, στιλ νεανικό με χαρακτήρα, σχέδιο βελτιωμένο χωρίς να κόβει τους δεσμούς του με το πρόσφατο παρελθόν.
Παραμένει δε και η ακόμη πιο όμορφη 3θυρη έκδοση, σε μια εποχή που τα ανάλογα του ανταγωνισμού την καταργούν. Τι μας λέει η εταιρεία: «Το νέο Ford Fiesta είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά μικρό αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρώπη». Κοντά… πέφτει.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: το πολυτελές Vignale (ποιος ξεχνάει τα πολυτελή Ghia;), το σπορ ST-Line, το στιλάτο Titanium και το Trend.
Ο οδηγικός χαρακτήρας αναβαθμίζεται με τη νέα ανάρτηση και το σύστημα Electronic Torque Vectoring Control. Βελτιώσεις έχουν γίνει στην πλευρική πρόσφυση κατά 10% και στις αποστάσεις φρεναρίσματος κατά 8%. Όλα αυτά τα εισπράττεις, ειδικά στο «απρόβλεπτο» ελληνικό οδόστρωμα. Και διασκεδάζεις, παίζοντας ευχάριστα στο όριο.
Και αποδίδεις τα εύσημα, γιατί το νέο Fiesta είναι το πρώτο Ford με Pedestrian Detection που συμβάλλει στην αποφυγή συγκρούσεων τις νυχτερινές ώρες, αλλά και Active Park Assist με παρέμβαση πέδησης για την αποφυγή μικροσυγκρούσεων στο hands-free παρκάρισμα. Είναι, επίσης, το πρώτο Ford που διαθέτει το premium B&O PLAY Sound System. Το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3 υποστηρίζεται από ανεξάρτητες οθόνες αφής, υψηλής ανάλυσης, έως 8 ιντσών.
Πλήρης η γκάμα των κινητήρων, από τον «χιλιάρη» Ecoboost βενζίνης, με 100, 125 και 140 ίππους με 6 ταχύτητες (προαιρετικά αυτόματο στον 100άρη), έως τον νέο 1.1 Ti-VCT των 85 ίππων με 5άρι κιβώτιο και τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 TDCi με 85 ή 100 ίππου (6 ταχύτητες). Τιμές από 12.990 έως 19.935 ευρώ.