Ο Σαλβαντόρ Νταλί μεγαλούργησε εν ζωή με πολύ σημαντικότερα επιτεύγματα από το μουστάκι του, όμως στον τάφο κράτησε το πιο εμβληματικό στοιχείο της φυσιογνωμίας του. Μετά την εκταφή της σορού του, σχεδόν τρεις δεκαετίες από το θάνατό του, οι ιατροδικαστές χαμογέλασαν όταν είδαν πως το χαρακτηριστικό του μουστάκι είχε μείνει ακριβώς όπως το ήθελε ο καλλιτέχνης.
Ο Σαλβαντόρ Νταλί μεγαλούργησε εν ζωή με πολύ σημαντικότερα επιτεύγματα από το μουστάκι του, όμως στον τάφο κράτησε το πιο εμβληματικό στοιχείο της φυσιογνωμίας του. Μετά την εκταφή της σορού του, σχεδόν τρεις δεκαετίες από το θάνατό του, οι ιατροδικαστές χαμογέλασαν όταν είδαν πως το χαρακτηριστικό του μουστάκι είχε μείνει ακριβώς όπως το ήθελε ο καλλιτέχνης.
Η εκταφή της σορού του Νταλί, ο οποίος είχε πεθάνει το 1989, έγινε με δικαστική εντολή στην πικρή διαμάχη που έχει ξεκινήσει η Μαρία Πιλάρ. Η 61χρονη Πιλάρ, η οποία δηλώνει επάγγελμα μάντισσα, ισχυρίζεται πως είναι το μοναδικό βιολογικό τέκνο του ζωγράφου.
Στη σορό έγινε η εκταφή την Πέμπτη, παρά τις αντιδράσεις του ιδρύματος που διαχειρίζεται την παρακαταθήκη του Νταλί, ώστε να ληφθεί γενετικό υλικό και να συγκριθεί με εκείνο της Πιλάρ.
Ο Ναρσίς Μπαρνταλέτ, που είχε φροντίσει το σώμα του νεκρού και παρίστατο στην εκταφή ώστε να συνδράμει τους ιατροδικαστές, περιέγραψε την Παρασκευή στο καταλανικό ραδιόφωνο RAC 1 τι αντίκρυσε όταν απομακρύνθηκαν τα υφάσματα με τα οποία ήταν καλυμμένος ο νεκρός.
«Το μουστάκι του ήταν ανέπαφαο, ακριβώς όπως το ήθελε» είπε ο Μπαρνταλέτ. «Συγκινήθηκα πολύ» είπε.
Κατά τα υπόλοιπα, η σορός του Νταλί είχε σχεδόν μουμιοποιηθεί, ανέφερε ο Μπαρνταλέτ.
Η Μαρία Πιλάρ από την πλευρά της έχει ξεκινήσει εδώ και δέκα χρόνια τη διαμάχη για να «αποδείξει» αυτό που θεωρεί δεδομένο, ότι δηλαδή είναι η κόρη του ζωγράφου -και, κατ' επέκταση, κληρονόμος του ενός τετάρτου της περιουσίας που προκύπτει από το έργο του.
Υποστηρίζει δε ότι πρώτη απόδειξη είναι η ομοιότητά της με τον Νταλί, λέγοντας μάλιστα πως «είμαι ίδια, το μόνο που μου λείπει είναι το μουστάκι».